Na EP u Portugal samo s Generalturistom?

ODLUKOM Hrvatskog nogometnog saveza ljubitelji nogometa na EP će moći putovati uglavnom, ili bolje rečeno samo s Generalturistom, jer je isključivo toj agenciji povjerena prodaja ulaznica. HNS nije objavio natječaj, čime su oštećene sve druge putničke agencije, upozorila je UHPA.

Na današnjoj konferenciji za novinare Udruge hrvatskih putničkih agencija – UHPA istaknuto je da da je Hrvatski nogometni savez, kao javna ustanova, u skladu s propisima UHPA-a, trebao provesti javni natječaj za izbor agencija koje će posredovati u prodaji karata za EP, a ne cjelokupnu prodaju prepustiti jednoj agenciji – Generalturistu.

Prema dosadašnjoj praksi pravo na prodaju ulaznica imale su sve agencije koje su se javile na natječaj.

Direktorica UHPA Maja Stanić naglasila je kako je HNS obećao na svojim stranicama objaviti obrazac za narudžbu karata, no to se nije dogodilo već je odabirom Generalturista, privatne putničke agencije koja je također član UHPA, oštetila druge putničke agencije. Po mišljenju M. Stanić, HNS je jedini krivac za nastalu situaciju.

Turističke agencije s razlogom se pribojavaju da Generalturist, koji ima uvid u podatke putnika koji su se predbilježili za karte, ima prednost te da će putnicima ili direktno nuditi aranžmane prilikom predbilježbe karata ili naknadno, putem pošte.

UHPA je došao do podatka po kojima će putnicima koji su kupili aranžmane Generalturista biti osigurane karte za sve utakmice.

UHPA upozorava da je uz narušenu tržnu utakmicu narušena i tajnost podatka putnika, jer svaki putnik koji kupi kartu treba priložiti i broj putovnice.

Prema neslužbenim informacija, rasprodale su se ulaznice za utakmicu s Francuskom, dok je ostalo još nešto slobodnih ulaznica za utakmice s reprezentacijama Švicarske i Engleske.

Paket aranžmani uglavnom uključuju ulaznice za dvije ili tri utakmice, a cijena onih najjeftinijih iznosi oko 6 tisuća kuna. Provizija koju će, po svemu sudeći, ubrati Generalturist, iznosi 5 posto od cijena aranžmana, plus tri eura koje agencija uzima za troškove.

U priopćenju upućenom glavnom tajniku HNS-a Zorislavu Srebriću, UHPA je predložila da zainteresiranim putničkim agencijama odobri da objave paket aranžmane za EP, koji će uključivati i osigurane ulaznice za sve utakmice, ili pravo na njih, a da agencije do 23. veljače HNS-u sve potrebne podatke putnika.

Budući da je krajnji rok za predbilježbu karata 25. veljače, (rok koji je objavio HNS), zatraženo je da se nastali problem riješi što prije, kako bi agencije odmah mogle početi oglašavati vlastite aranžmane.

UHPA izdala agencijski priručnik za 2004.godinu

UHPA je izdala 6. izdanje jedinog priručnika u nas koji sadrži detaljan pregled agencija s opisima njihovih djelatnosti i već se distribuira na turističkim sajmovima na kojima nastupa Hrvatska turistička zajednica.

Izdanje atraktivnog dizajna tiskano na engleskom jeziku u 15 tisuća primjeraka, zaživjelo je uz financijsku participaciju članica UHPA-e, Hrvatske turističke zajednice i oglašivača, a dijeli se besplatno. Oko 10 tisuća distribuirat će se u inozemstvo, uglavnom na turističkim sajmovima, gdje nastupa Hrvatska, te putem ureda Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu.

Priručnik je vrlo tražen među inozemnim organizatorima putovanja i agencijama jer uz sažetak propisa koji se primjenjuju u poslovanju agencija u nas, donosi i sažetak propisa za turističke vodiče, turističke pratitelje i zastupnike koji se primjenjuju i na strane organizatore putovanja, pojašnjava zaštitu putnika kao i vrste.

U zemlji će se podijeliti oko 5 tisuća primjeraka velikim organizatorima stručnih skupova i poslovnih putovanja, a te hotelima, školama i drugim tvrtkama i pojedincima kako bi provjerili s kojima pouzdanim agencijama poslovati.

Autorica koncepta i tekstova je Maja Stanić, dizajna naslovnice Mario Brzić, Brzić Design iz Splita, grafičku pripremu je obavila M-trgovina d.o.o. a tiskan je u Kratisu, obje tvrtke iz Zagreba.

Pročitajte više