Niko Vidović: Nakon ovoga nijednom nakladniku u Hrvatskoj neće biti u interesu tiskati Ecov roman "Ime ruže"

PRVI globalistički val u hrvatskoj kulturi dogodio se danas; akcija "Jutarnjeg lista" i najavljena akcija "Večernjeg lista" čist su marketing u kojem je čini se sve dopušteno ako dolazi sa Zapada, izjavio je direktor Nakladnoga zavoda Matice hrvatske Niko Vidović, upitan da komentira današnji potez "Jutarnjeg lista", koji je čitateljima darovao roman "Ime ruže" Umberta Eca.

"U nedostatku zakonskih propisa o knjizi ušli smo u kaos", ocijenio je Vidović, rekavši kako se na hrvatskom tržištu, na kojem se može prodati najviše tisuću primjeraka pojedine knjige na godinu pa bio i nobelovac, sada prodaje, daruje i dampinškim cijenama nudi prodaja više od 150.000 primjeraka knjige, što je 150 puta više.

"Jeli to normalno?", pita Vidović i napominje kako nakon ovoga nijednom nakladniku u Hrvatskoj ne će biti tržišno isplativo tiskati taj Ecov roman.

Ista akcija počela je jučer u Srbiji i Crnoj Gori, gdje su beogradske "Večernje novosti" uz kupljeni primjerak lista darivale također roman "Ime ruže".

Glavni urednik "Jutarnjeg lista" Tomislav Wruss izvijestio je kako je taj list, zajedno s darovanim romanom u 150.000 primjeraka, rasprodan do sedam sati. "Jutarnji list" u svojoj akciji kani objaviti 30 vrhunskih djela svjetske i hrvatske književnosti prošloga stoljeća.

Roman Umberta Eca "Ime ruže" u Biblioteci "Jutarnjeg lista" objavljen je u prijevodu Morane Čale, a tiskao ga je "Liberduplex" iz Barcelone.

Pročitajte više