Niski let možda doveo do tragedije makedonskog zrakoplova

ZRAKOPLOV u kojemu je nastradao makedonski presjednik Boris Trajkovski letio je isuviše nisko i to je za sada jedina pouzdana informacija o okolnostima pod kojima se prošlog tjedna u istočnoj Hercegovini srušila letjalica koja je prevozila makedonsko izaslanstvo na poslovnu konferenciju što se održavala u Mostaru.

Iako je prošlotjedna tragedija i dalje na naslovnicama svih dnevnih listova u Bosni i Hercegovini, većina njih bavi se spekulacijama oslanjajući se na neimenovane izvore dok Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH upozorava kako se ništa ne može sa sigurnošću kazati sve dok ne bude okončana cjelovita istraga.L

Mediji u BiH prenijeli su priopćenje makedonske vlade objavljeno u Skoplju u kojemu se navodi kako je premijer Crvenkovski dobio prizanje SFOR-a po kojemu je bilo grešaka u komunikaciji s javnošću neposredno nakon udesa zrakoplova.

Glasnogovornik SFOR-a Dave Sullivan to je, međutim, odlučno opovrgnuo.

"To apsolutno nije točno", kazao je Sullivan komentirajući navode iz Skoplja.

Predsjedtelj Vijeća ministara BiH Adnan Terzić zatim je najavio kako će tražiti sastanak s glavnom zapovjednikom SFOR-a, generalom Virgilom Packettom, ne bi li se razjasnili ovi nesporazumi.

Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH priopćila je u nedjelju kako u ovom trenutku nema nimalo mjesta spekulacijama i prejudiciranju uzroka nesreće makedonskog predsjedničkog zrakoplova "posebice kada su u pitanju mjesto i uloga kontrolora letenja SFOR-a".

"Potreba sredstava informiranja da raspolažu određenim informacijama ne daje im pravo dezinformiranja javnosti i donošenja sudova o nečijoj krivnji", navodi se u oštrom priopćenju Direkcije kojim se, očevidno, odgovara na medijske tvrdnje kako su krivci za nesreću francuski kontrolori leta.

Ova medijska "teorija zavjere" potaknuta je tvrdnjama kako je kontrolor SFOR-a navodno odmah nakon nesreće prebačen u Francusku.

Sarajevsko "Oslobođenje" objavilo je u ponedjeljak kako je preslušavanjem jedne od crnih kutija potvrđeno da je posada makedonskog zrakoplova iz mostarske kontrole leta upozorena da leti nisko.

"Letite nisko, morate se odmah podići", bila je uputa kontrolora leta a odgovor kapetana zrakoplova bio je: "Dobro".

To su bile ujedno i posljednje riječi koje je on razmijenio s kontrolom leta jer je nakon toga veza prekinuta.

Prema dostupnim informacijama, zrakoplov se u trenutku posljednjeg kontakta s mostarskom zračnom lukom nalazio na visini od samo 600 metara, gotovo dvostruko manjoj od minimalno dopuštene.

Zašto se to dogodilo, bit će poznato tek nakon dovršetka istrage i analize i druge crne kutije koja treba biti obavljena u Njemačkoj

Pročitajte više