Niskotarifni avioprijevoznik Ryanair dolazi u Hrvatsku

NAJVEĆI europski niskotarifni avioprijevoznik Ryanair dolazi u Hrvatsku. Kako doznaje www.business.hr, Bernard Berger, Ryanairov direktor za razvoj novih ruta idući mjesec dolazi u Hrvatsku gdje će se sastati s direktorima hrvatskih zračnih luka.

Berger će u Zagrebu voditi razgovore o novoj Ryanairovoj ruti za 2006. i 2007. godinu, što znači da će Ryanair hrvatske destinacije uvrstiti u ljetni red letenja. Irski avioprijevoznik zainteresiran je za uspostavu zračnih linija između hrvatskih zračnih luka i Londona te Frankufurta. Londonski aerodrom Stansted najveći je Ryanairov hub, dok je frankfurtski Hahn sjedište jedne od novijih baza toga avioprijevoznika.

Wizz Air, low cost avioprijevoznik sa sjedištem u Mađarskoj Ryanairu je pomrsio račune jer prošli tjedan prvi najavio linije Zagreb-London. Wizz Air će s linijama u Hrvatskoj startati 26. ožujka, a najjeftinija karta stoji 14,99 eura.

Kako velike europske niskotarifne kompanije dosad nisu slijetale na hrvatske aerodrome, izuzev Germanwingsa i Hapaq Lloyd Expressa, koji pak lete samo za njemačke gradove, Ryanair je vidio dobru priliku u Hrvatskoj ali ga je Wizz Aira preduhitrio na način da je dolazak u Hrvatsku pripremao u velikoj tajnosti.

Kao najveći europski niskotarifni avioprijevoznik Ryanair često pribjegava i svojevrsnoj ucjeni zračnih luka i zemalja u koje želi letjeti, pa zahtijeva velike popuste na aerodromske usluge, ali i subvencije od lokalnih i državnih vlasti za uspostavu zračnih linija.

Nadlaženi u hrvatskim zračnim lukama već su osjetili ove metode na pregovaranja prije tri godine, kada je OLearyjeva desna ruka za nove rute Bernard Berger bio u Hrvatskoj radi uspostave redovnih linija Ryanaira za hrvatske destinacije. Pregovori su tada propali jer je Ranair želio letjeti u Zagreb, Split i Dubrovnik, tri najprometnija hrvatska aerodroma, a hrvatska je strana predlagala neiskorištene zračne luke poput Osijeka.

Na kraju su u Ryanairu svoj dolazak u Hrvatsku uvjetovali letovima za sve aerodrome. A najmanje prihvatljiv njihov zahtjev bio je da im se plaća euro po svakom putniku kojeg dovezu u Hrvatsku. Također su zahtjevali da se potpiše sporazum o liberalizaciji zračnog prometa kojim bi se toj aviokompaniji omogućilo uspostavljanje zračnih linija iz bilo kojeg grada u EU prema Hrvatskoj. Bez tog sporazuma Ryanair može letjeti samo na relaciji Irska-Hrvatska.

To se promijenilo potpisivanjem takozvanog Horizontalnog sporazuma između Hrvatske i EU 14. siječnja 2005. godine, koji omogućuje da bilo koji avioprijevoznik iz EU može komercijalno letjeti u treću zemlju, primjerice Hrvatsku, iz neke druge zemlje članice EU, koja nije država u kojoj je ta tvrtka registrirana. Wizz Air je iskoristio to pretekavši Irce.

No, Wizz Air ima pak drugi problem - optužuju ga za kršenje zakona. Iako još nije dobio dozvolu Ministarstva prometa, razvitka, mora i turizma za redovite letove u Hrvatsku, karte se na njegovoj web stranici mogu kupiti od 9. siječnja.

Pročitajte više