Nova stranica koronavirus.hr koštala je preko 600.000 kn. Evo što kaže stručnjak

Foto: Koronavirus.hr

NAKON afere sa stranicom koronavirus.hr, odnosno nakon otkrića Indexa da je Ministarstvo zdravstva bez natječaja agenciji isplatilo 1.1 milijun kuna za stranicu koronavirus.hr, što i dalje istražuje USKOK, nova je tvrtka preuzela tu službenu stranicu vlade. Ovog puta bio je raspisan natječaj, a cijena je puno manja od one prijašnje. No krenimo redom.

>> Beroš agenciji bez natječaja isplatio 1.1 milijun kuna za stranicu koronavirus.hr

Index Istrage otkrile su da je ministarstvo Vilija Beroša u 2020. godini isplatilo više od 1.1 milijun kuna PR tvrtki Media Val po stavci "informatizacija zdravstvenog sustava" a da PR agencija nije izabrana javnim natječajem. Točnije, riječ je o iznosu od 1.124.620,56 kuna za računalne programe i računalne usluge, odnosno za vladinu službenu stranicu koronavirus.hr.

Ministarstvo zdravstvo opravdavalo se kako za podizanje službene stranice koronavirus.hr nije bilo natječaja jer su im hitno trebali komunikacijski stručnjaci za vrijeme epidemije koronavirusa.

Tražili 1.4 milijuna kuna

Nakon što smo objavili detalje tog posla, Indexu je iz Ministarstva potvrđeno da je USKOK tražio dokumentaciju i da istražuje koronavirus.hr. U travnju ove godine raspisan je natječaj za tu stranicu. PR tvrtka Media Val, koja je posljednjih godinu dana uređivala stranicu, prijavila se na natječaj te je ponudila najveći iznos, i to 1.4 milijuna kuna s PDV-om, što je daleko više od tvrtke Prospekt iz Rijeke, koja je nudila 814 tisuća kuna.

Zajednica ponuditelja LM Komunikacije imala je najnižu ponudu, koja iznosi 662 tisuće kuna s PDV-om. Procijenjena vrijednost natječaja bila je 856.200 kuna.    

>> Beroš za koronavirus.hr dao milijun kuna bez natječaja. Sad je raspisao novi natječaj

Kada se pogleda natječajna dokumentacija, razvidno je da se naglasak platforme koronavirus.hr stavlja na dizajnera i voditelja projekta, što zapravo demantira opravdanje Ministarstva zdravstva da nisu raspisali natječaj jer su im hitno, u uvjetima epidemije koronavirusa, trebali komunikacijski stručnjaci.

Na kraju je izabrana najniža ponuda, i to zajednice ponuditelja LM Komunikacije i obrta LENS iz Čakovca, a ovih dana puštena je u pogon nova stranica koronavirus.hr.

Stara stranica koronavirus.hr bila je standardizirana te je koristila vizualni identitet jednak kao i onaj na vladinim stranicama i nije predstavljala neki informatički izazov. Sadržaj je bio nesistematiziran i nabacan u redoslijedu nastajanja, pa je bilo teško, primjerice, pronaći koje su sve mjere na snazi ili kada je neka od mjera promijenjena ili ukinuta. Neke slične boljke ima i nova stranica.

Zamjerke za novu stranicu

"Stranica vizualno izgleda pregledno, no informacijska arhitektura stranice je nejasna i zbunjujuća, pa se dosta lako izgubiti na podstranicama. Naslovna stranica je na prvu atraktivna i dobro izgleda i na mobilnim uređajima, ali nije uvijek jasno na što se brojevi odnose i vrlo brzo postane zbunjujuće nakon što se krene odlaziti na podstranice", kaže nam jedan web dizajner u ocijeni nove, izmijenjene službene vladine stranice koronavirus.hr.  

Kako nam ističe, stranica ima puno kvalitetnog sadržaja, no način na koji je taj sadržaj grupiran i prezentiran bi mogao biti puno bolji.

"Kontrole za kontrast i veličinu teksta su dobrodošle, no stranica pati od problema gdje je sadržaj u startu nepristupačan svim korisnicima jer osnovne smjernice (WCAG) implementacije nisu ispoštovane", objašnjava nam ovaj stručnjak, dodajući kako je engleska verzija praktički nepostojeća, odnosno sakrivena, a i kad se ode na nju, neke poveznice vode na hrvatsku verziju stranice.

"Evidentno je da je ova stranica namijenjena isključivo domaćima i eventualno nekom 'zalutalom' strancu", ističe ovaj stručnjak.

Snimke na servisu YouTube

Naša zamjerka je bila kako je loše da više nema uvida u staru stranicu s obzirom na to da se preko stare stranice moglo pratiti kada je koja mjera stupila na snagu te broj zaraženih. U Ministarstvu nam kažu, reagirajući na tu opasku, kako je sada izvršena migracija sadržaja na novu platformu i kod drugog poslužitelja usluge smještaja stranice.

"U izborniku na vrhu stranice pod 'Zadnje ažurirano' na poveznici nalaze se objave koje uključuju prethodne mjere i druge materijale sve od 13. ožujka 2020. godine. Snimke presica Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske nisu objavljene jer se radi o dijeljenom materijalu (live prijenosu) te snimkama koje su objavljivane na YouTube kanalu. Sve snimke konferencija, kao i snimke razgovora s članovima Stožera, dostupne su na službenom YouTube kanalu", kažu nam iz Ministarstva zdravstva.

To znači i da prijašnja primjedba, o tome da nije pregledno kad je koja mjera prihvaćena i koja je na snazi, i dalje ostaje. Nismo mogli lako naći ni "open data" podatke, odnosno strojno čitljive, no za to su nam dali poseban link.

Kako doznajemo, stranica još uvijek nije gotova, odnosno finalizira se te je za očekivati da će se sadržaj nadopunjavati, posebno onaj na engleskom jeziku.

No na pravo pitanje, kako je moguće da smo za ovo prije plaćali milijune, a sada daleko manje, nitko nema pravi odgovor.

 

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa, kako bi smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost Indexovih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima, niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Pročitajte više