MORH ima držače sapuna za 250 kn, stolne lampe za 2790, ležaljku za oko 20.000

Foto: MORH

MORH-ov hotel za vojnike i časnike u kojem se spornim do sad smatrao samo jacuzzi oprema se tako da bi mu pozavidjeli najveći svjetski ugostiteljski lanci.

U natječajnoj dokumentaciji Ministarstvo obrane tražilo je proizvode jednako vrijedne onima višestruko nagrađivanog luksuznog domaćeg dizajnerskog salona Prostoria, čiji se komadi namještaja prodaju za desetke tisuća kuna.

U natječajnoj dokumentaciji naveli ime proizvođača kojeg žele

MORH je išao toliko daleko da je pisao cijele nazive Prostorijinih artikala, i ne pretvarajući se da želi nešto drugo. 

 

Nazvali smo tvrtku Prostoria da provjerimo kako se kreću cijene pomno biranih komada namještaja s MORH-ove liste želja. 

Za svoj hotelčić bacili su oko na fotelje Prostoria Oblique s metalnim konstrukcijama od okruglih cijevi. Komad košta 5600 do 7100 kuna. 

Svidjeli su im se i klub-stolići Frame od 40 cm, u cijenama od 1832 do 3000 kuna. Spominju i seriju stolića Strain, koja također košta po nekoliko tisuća kuna za komad.  

Naveli su i trosjed Sofa Prostoria Combine. Njegova je cijena od 17.000 pa do 24.000 kuna, što ne uključuje jastuke. 


Screenshot: RTL

Željene ležaljke za sunčanje uz jacuzzi i po 25.000 kuna, jastuk se dodatno plaća do 4300 kuna

Za uređenje okoliša oko jacuzzija odabrali su ležaljke i fotelje za sunčanje Prostoria Umomoku, stoliće za te iste ležaljke i fotelje za sunčanje, konstrukcije od masivnog drva hrasta nauljenog za završnu obradu.

Luksuzni salon takve ležaljke nudi po cijenama od 11.500 do 25.000 kuna, a jastuk se dodatno plaća 3800 do 4300 kuna, pa vas cijela ležaljka u najboljem slučaju izađe 15.300 kuna.  

Da ne idemo u širinu, i ne gnjavimo više prodavače, kažimo da je nabrojano sasvim dobar uvid u ono što MORH želi. Od Prostorije su naručivali i stalke za knjige te razne druge komade namještaja. Nažalost, količina nije bila navedena. A kuhinje, kako vidite, nismo spomenuli, ali to je zato što njihovu cijenu ne znamo jer se rade po - narudžbi. 

Kažu da to što su napisali da žele proizvode Prostorije ne znači da žele proizvode Prostorije

U natječajnoj dokumentaciji stoji i ova rečenica: "U stavkama u kojim se navodi određeni artikl s proizvođačkim nazivom isti navod je u cilju definiranja elemenata kvalitete, funkcionalnosti i ergonomskih uvjeta a ne obveza nuđenja proizvoda točno određenih proizvođača."

Gle iznenađenja, baš je Prostoria dobila na natječaju!

E sad kad ste to pročitali, šokirat će vas kad vidite tko je, u Odluci o odabiru, dobio posao nabavke ove opreme: Tvrtka Prostoria!

I firma Ancona Grupa iz Đakova.

Odluku o odabiru potpisao je ministar Mario Banožić.

Potpisao je i razlog odabira, u kojem kaže: "Odabir je izvršen na osnovi uvjeta navedenih u dokumentaciji o nabavi." A vidjeli ste što piše u toj dokumentaciji o nabavi - mahom su to proizvodi Prostorije.

Kao razlog odabira ovih tvrtki dalje navodi da su imale "ekonomski najpovoljnije ponude nakon provedenog postupka, uz zadovoljavanje svih uvjeta navedenih u dokumentaciji o nabavi". Pa tko je mogao imati povoljnije proizvode od samog proizvođača?

MORH je u dokumentaciji naveo da želi ove stolne lampe, čija je cijena po komadu 2790 kuna 

Prostoria nije jedina firma čije su proizvode naveli u natječajnoj dokumentaciji. Tražili su i stolne lampe hrvatskog dizajnerskog brenda Grupa, iz serije Arigato. Da budemo precizni, u dokumentaciji je MORH naveo da želi model AR-T ili neki drugi "jednakovrijedan komad".

Stolna lampa AR-T na web stranici dizajnerskog tima košta 2790 kuna. Da, jedna stolna lampa. 

To ne znači da je MORH kupio baš nju. To ne znamo dok nam iz MORH-a ne odgovore na službeni upit koji smo poslali, ali baš nju su kao želju naveli u natječajnoj dokumentaciji.

Stalak za obični čvrsti sapun koji se MORH-u svidio košta oko 250 kuna

Za potrebe uređenja objekta Vukovar, MORH nije htio bilo kakve držače za sapune.

Napisali su da žele marku Roca, serija Victoria, ili jednakovrijedne. Stalak za obični čvrsti sapun marke Roca serije Victoria košta oko 250 kuna. Kažimo da se stalak za sapun u rasprostranjenim niskobudžetnim trgovinama namještajem i dodacima za dom može kupiti već po četiri kune.

Željeli su da otirač na ulazu bude "dimenzija 50/80 vitičasto-omčasta struktura izrađena iz vinila sa specijalnim premazom za visoku trajnost tipa kao Nomad TERRA ili jednakovrijedan". Nomad TERRA smo našli u webshopovima za 1500 kuna po metru. 

Posao je sklopljen za više od osam milijuna kuna

Procijenjena vrijednost nabave bila je osam milijuna kuna, a posao je sklopljen za 8.201.499 kuna s PDV-om.

Ponude su pregledali i ocijenili brigadir Ivica Devičić kao voditelj povjerenstva te članovi brigadir Stanislav Blaženković, Nevenka Mažar, Daniela Čaić i pukovnik Mate Jukić.

U trgovini su nam rekli da je takav jacuzzi 100.000, a ne 60.000 kuna...

No vratimo se nakratko na jacuzzi. Mediji su pisali da košta oko 60.000 kuna.

U javno dostupnim specifikacijama za opremanje hotela na Ilici vidjeli smo da MORH želi "hidromasažni bazen za 5-6 osoba, 30-34 hidromasažne mlaznice, 10-15 blower mlaznica, podvodno svjetlo u više boja, LCD upravljački panel, aromaterapiju (...) kao npr. Jacuzzi Alimia Graphite 212x90".

Kontaktirali smo tvrtku zastupnika Jacuzzija, brenda toliko velikog da je postao sinonim za hidromasažne kade. Nazvali smo i pokušali doznati koliko bi koštao taj jacuzzi za našu imaginarnu vilu s apartmanima. 

Ljubaznom prodavaču objasnili smo da, ako cijena bude prihvatljiva, možda uzmemo i dva.

"Koliko je ova Alimia za pet do šest mjesta?" radoznalo smo upitali. 

"Ona je oko 100.000 kuna", rečeno nam je. 

Dobili smo i dobronamjerni savjet da nam to ne treba i da imaju seriju Lodge, u kojoj su jacuzziji od 60.000 kuna jer je Alimia linija za hotele koji primaju od 40 do 100 gostiju. Dobro je i to znati.


Screenshot: RTL

Ministar koji kaže da nije imao ništa s jacuzzijem je taj koji je potpisao odluku da se kupi

Ranije je Banožić izjavio kako jacuzzi nije bio u njegovoj domeni jer je bio predviđen projektom iz 2016. godine, no upravo je on potpisao Odluku o odabiru ponude iz travnja 2021. godine, za namještanje hotela, u kojoj se naručuje sam jacuzzi. 

"Od tih 8.2 milijuna kuna jedan jacuzzi košta 60 tisuća kuna i on je bio dio glavnog projekta iz 2016. Vi nemate tu što sada - na koji način da ja uklonim instalacije, to je nešto što je već izgrađeno", rekao je novinarima Banožić ne spominjući da je zapravo on potpisao kupnju samog jacuzzija, a svaljujući odgovornost na prethodnike, koji su potpisali ugradnju instalacija. 

Banožić je rekao da moraju imati sav namještaj po narudžbi. Zašto?

Ministar je za medije izjavio i da zbog posebnosti objekta trebaju imati namještaj po mjeri. 

"Riječ je o specifičnoj izgradnji i sav namještaj mora ići po narudžbi", kazao je za Novu TV. Ono što vidimo na stranicama MORH-a ne izgleda kao toliko specifična gradnja da u nju mora ići, kako kaže ministar, "sav namještaj po narudžbi".

Dodajmo i kako je cijeli projekt prvo koštao 47 milijuna kuna, a na kraju je to raznim aneksima poraslo na 61 milijun kuna. 

Banožić kaže da je ovo skromno - što je njemu onda luksuz?

Hina je jutros donijela vijest kako je ministar Banožić izjavio da neće završiti nabavu jacuzzija iz projekta u višekatnici HVU-a na Ilici "jer je to u medijima predstavljeno kao luksuz". 

Kasnije smo i mi od MORH-a dobili odgovor u kojem Banožić kaže: 

"Hrvatska vojska je skromna vojska, naši vojnici su ponosni i skromni. Skromnim nacionalnim sredstvima bavimo se modernizacijom i opremanjem te podizanjem standarda života i rada pripadnika Hrvatske vojske i od toga nikada nećemo odustati.

MORH želi za jednu lampu dati 2790 kuna, a djeca u školama padaju u nesvijest jer nemaju klimu

Zbog svega toga, nije mi drago čuti i vidjeti kada se pobjednička Hrvatska vojska i ono što za nju radimo i stvaramo prikazuje kao neka vrsta luksuza. Vjerujem kako cijela modernizacija i opremanje moraju biti vođeni postojećim standardima te kako neke stvari naši vojnici uistinu zaslužuju", poručio je ministar obrane.

Dodao je, kažu iz Hine, "da vojska ne živi u luksuzu već pokušava uspostaviti standarde s kojima se naši vojnici neće posramiti".

S ovim se standardima ne bi posramili ni Four Seasons ni Hilton, a kamoli MORH. Podsjetimo da se ovo događa u vrijeme kad hrvatski srednjoškolci rješavajući maturu padaju u nesvijest jer nemaju klima-uređaje u školama, o čemu smo pisali posljednjih dana.


Screenshot: RTL

Pročitajte više