Ovo su piloti koji su preživjeli pad MiG-a

Foto: Filip Kos/PIXSELL, Igor Kralj/PIXSELL

PUKOVNIK Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su se uspješno katapultirali iz MiG-a 21 netom prije pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina, u Virovitičko-podravskoj županiji, javlja Večernji list.

Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled. Do pada zrakoplova došlo je nešto prije 14 sati. Jedan je pilot sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana izvukli iz šume.

Oba pilota ranije odlikovana

Riječ je o iskusnim i odlikovanim pilotima. Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona, odlukom tadašnje predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. odlikovan je medaljom Iznimni pothvat. On je 15. ožujka letio MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor.

No zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu bazu na Plesu. Bojnik Ivan Lukan rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.

Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv. zakrilice, na zrakoplovu MiG-21.

Njemu je odlikovanje dodijelio tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom u iznimno teškim okolnostima, čime je izbjegnut pad letjelice te su zaštićeni životi ljudi i imovina.

Na presici kazali da su imali oko 2000 sati naleta u karijeri

Na presici koja je održana večeras rečeno je da se radi o iznimno iskusnim pilotima.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadni general Michael Križanec iznio je detalje vježbe: "U 13:44 smo dobili prvi signal da je jedan avion objavio poziv u nuždi. U 13:48 posada je objavila da će se katapultirati zbog problema s motorom.

Prvi helikopter s Lučkog je poletio unutar pola sata. Nakon 15 sati oba helikoptera uočila su oba padobrana. U 16:25 već su oba pilota bila u helikopterima.

Radi se o avionu remontiranom 2013. i 2014. godine. Oba pilota su iskusni i s impozantnim naletom. Jedan je imao 1800 sati ukupnog naleta, to je nastavnik letenja. Drugi pilot ima preko 2000 sati naleta", rečeno je na presici.

Pročitajte više

 

Pročitajte više