Počelo sudski spor potrošača i HT-a zbog pretplate i obračuna impulsa

PRVO ročište po tužbi Društva za zaštitu potrošača koje traži naknadu od države i Hrvatskog telekoma (HT) zbog navodno nezakonitih pretplata i tarifa u fiksnoj telefonskoj mreži počelo je danas na zagrebačkom Općinskom sudu.

Društvo "Potrošač" tužilo je HT zbog telefonske pretplate, koju smatraju nezakonitom i "čistom dobiti HT-a", te tarifnog sustava po kojem se kao obračunska jedinica uzima minuta razgovora. To znači da se i jedna sekunda razgovora nakon pune minute računa kao nova minuta razgovora.

Državu tuže jer je u vrijeme donošenja novog tarifnog sustava, u kolovozu 2001., zaobišla redovitu zakonsku proceduru potrebnu za izmjene telefonskih tarifa, odnosno da do tada nije imenovala članove Vijeća za telekomunikacije i Vijeća Hrvatskog zavoda za telekomunikacije.

Oba tuženika osporila su tužbu "Potrošača" kao neutemeljenu. HT je Sudu predao i pismeno očitovanje na tužbu, dok se predstavnica Državnog odvjetništva to obvezala učiniti u roku od 15 dana.

"Potrošač", koji je tužbe podnio u ime deset tužitelja, među kojima je osam privatnih osoba, od HT-a zahtjeva paušalnu naknadu od 500 kuna.

Kao dokaze branitelji su predložili predočenje izvoda iz poslovnih knjiga HT-a, te saslušanje vještaka za telefonske usluge.

Sutkinja Nika Grospić o tim će prijedlozima odlučiti nakon što prouči odgovore na tužbe države i HT-a.

Po riječima predsjednice društva "Potrošač" Jadranke Kolarević, ta se udruga sprema podignuti i masovnu tužbu protiv HT-a koji je, smatra, nezakonitim promjenama tarifa hrvatske građane oštetio za više milijardi kuna.

"Do sada već imamo desetak tisuća potpisa, a očekujemo da će ta brojka i rasti", izjavila je Kolarević.

Najavljujući skoro proširenje tužbe u ime svih opunomoćenika, objasnila je da su u postupak krenuli sa svega deset punomoći kako bi izbjegli velike sudske troškove. Stoga su kao odštetni zahtjev na prvom ročištu i zatražili naknadu od samo 500 kuna po tužitelju, pojasnila je Kolarević.

Na tužbu društva "Potrošač" Ustavni je sud u srpnju ove godine ukinuo telefonsku pretplatu, ali je do 31. listopada odgodio stupanje na snagu te odluke kako bi nadležna tijela do tada to pitanje uredila sukladno Ustavu i zakonu.

Većina ustavnih sudaca smatrala je da je plaćanje pretplate neosnovani namet za korisnike telefonskih usluga koji su time dovedeni u neravnopravan ugovorni odnos jer kroz pretplatu za spremnost telekomunikacijskog sustava, tzv. hladni pogon, plaćaju najveću cijenu kada uopće ne telefoniraju.

U Hrvatskoj ima više od 1,7 milijuna pretplatnika fiksne telefonske mreže.

(Hina) am so

Pročitajte više