Podravka objavila planove, treba joj više od pet milijardi kuna

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

GRUPA Podravka u sljedećih pet godina namjerava uložiti oko pet milijardi kuna u proizvodnu i logističku modernizaciju i digitalizaciju, marketing i akvizicije, izvijestili su u srijedu iz Podravke, čiji se Nadzorni odbor suglasio sa Strategijom poslovanja do 2025. godine. 

"Provođenje usvojene Strategije podrazumijeva ulaganje oko 1.7 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1.4 milijarde kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko 2 milijarde kuna u akvizicije", obrazlažu iz Podravke.

Strategija obuhvaća obje divizije Grupe - prehranu i farmaceutiku (Belupo), kroz tri razvojna stupa - usmjerenost na odabrana tržišta i proizvodne kategorije, povećanje učinkovitosti poslovanja kroz tehnološku modernizaciju i digitalnu transformaciju proizvodnih i logističkih procesa te akvizicije.

Sastavni dio strategije je i integrirani plan implementacije s jasno definiranim aktivnostima i pripadajućim rokovima za provedbu.

"Strategija definira područja za iskorake u poslovanju, koji će dodatno osnažiti sposobnost grupe Podravka da kontinuirano prepoznaje potrebe potrošača i još brže se prilagođava promjenama u navikama potrošnje, zadržavajući visoku kvalitetu i najviše zdravstvene standarde svojih proizvoda", navodi se u priopćenju.

Iz Podravke ističu da je osnovna poruka kojom će se Grupa voditi u sljedećem razdoblju provodeći usvojenu Strategiju - "Znanjem i srcem do ukusne hrane i dobrog zdravlja za naše potrošače".

Žele se širiti na zapad

Kako pojašnjavaju, prehrambena divizija Grupe poseban naglasak će staviti na razvoj proizvoda i inovacija u proizvodima i ambalaži, koje će biti usmjerene na povećanje dostupnosti proizvoda te njihovu prilagodbu potrebama i životnim navikama različitih skupina potrošača.

Budući ubrzani rast i razvoj divizije prehrana temeljit će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom, kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo, te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u zapadnoj i srednjoj Europi.

Kada je riječ o hrvatskom odnosno tržištima Adria regije, iz Podravke ističu kako će ta tržišta i u idućem razdoblju biti dominantna te će fokus, osim na daljnjem rastu, biti na očuvanju visokih tržišnih pozicija.

"Ovakvim strateškim pristupom očekuje se znatnije povećanje udjela tržišta zapadne i srednje Europe u ukupnim prihodima od prodaje", poručuju iz koprivničke tvrtke. 

Objašnjavaju i da će se provođenjem definiranih mjera za podizanje učinkovitosti prodaje, kroz otvaranje novih kanala prodaje i snažnije prisustvo u gastrosegmentu, zatim povećanjem učinkovitosti proizvodnje uz kvalitetnije upravljanje ljudima, procesima te daljnjom tehnološkom modernizacijom i digitalizacijom proizvodnih i logističkih procesa, osigurati podizanje učinkovitosti na znatno višu razinu.

Povećanjem samodostatnosti kroz vlastitu poljoprivrednu proizvodnju i jačanjem kooperacije Podravka će "u sljedećem petogodišnjem razdoblju doprinijeti smanjenju ovisnosti o uvozu i stabilno upravljati rizicima u primarnom dijelu lanca opskrbe, jačajući lidersku poziciju i konkurentnost", najavljuje koprivnička prehrambena kompanija.

Strategija definira i kriterije za razmatranje i odabir predmeta akvizicije. "Namjera Grupe je da putem mogućih akvizicija u diviziji prehrane osnaži svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja", ističu pritom iz Podravke.

Divizija farmaceutika (Belupo) će u sljedećem razdoblju fokus staviti na snažniji rast na međunarodnim tržištima

Grupa Podravka će, u okviru usvojene Strategije poslovanja, aktivno raditi i na uspostavljanju naprednije funkcije upravljanja ljudskim resursima radi postizanja odgovarajuće strukture i daljnjeg unapređenja statusa zaposlenika.

Fokus farmaceutike na snažnijem rastu na međunarodnim tržištima, širenju portfelja...

Divizija farmaceutika (Belupo) će u sljedećem razdoblju fokus staviti na snažniji rast na međunarodnim tržištima, uglavnom srednje i istočne Europe, širenje portfelja s proizvodima u dodatnim anatomsko-terapijsko-kemijskim (ATK) skupinama te snažniji rast domaćeg tržišta uvođenjem novih proizvoda, najavljuju iz Podravke.

Rast će "biti snažno potaknut lansiranjem novih molekula u receptnom i bezreceptnom programu".

Strategija predviđa ubrzanje procesa razvoja proizvoda farmaceutskog dijela kompanije optimizacijom ključnih procesa i uspostavljanjem čvršćih smjernica za praćenje učinkovitosti. Optimizacijom učinkovitosti u nabavi te proizvodnim i logističkim kapacitetima radit će se i na poboljšanju operativne učinkovitosti poslovanja, objašnjavaju iz Podravke.

"Kada je riječ o anorganskom rastu divizije farmaceutika, kompanija želi biti aktivan sudionik i proaktivno tražiti akvizicije portfelja i proizvodna partnerstva", zaključuje se u priopćenju.

Pročitajte više