Predstavljeno šest tvrtki u natječaju za nacionalnu TV koncesiju

PREDSTAVNICI kandidata za nacionalnu televizijsku koncesiju danas su javnosti i članovima Vijeća za radio i televiziju u Novinarskom domu predstavile svoje programske sheme, kadrovske, tehničke i financijske uvjete kojima se natječu za treću mrežu HTV-a.

Pozivu na javnu prezentaciju Vijeća koje odlučuje o dodjeli koncesije odazvalo se šest od sedam tvrtki, dok UCD Distribucija nije odgovorila na poziv.

Predsjednica Vijeća Branka Zovko Cihlar kazala je da će odluku o koncesiji Vijeće donijeti do 1. listopada ove godine.

Kanal 3 naziv je televizije koju bi, u slučaju dobivanja koncesije, osnovala tvrtka Fina Mur, u vlasništvu Večernjeg lista, Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO), Hrvatske glazbene unije (HGU), tvrtke Intel i skandinavske "SBS", druge medijska grupa po veličini u Europi s godišnjim prihodom od 511 milijun eura.

Direktor SBS-a Martin Lindskog obećao je "hrvatsku televiziju sa švedskim naglaskom", odnosno neovisni informativni program namijenjen urbanim gledateljima, s posebnom pažnjom na teme o ženama i mladima. U Večernjem listu "Kanal 3" vide kao televiziju na kojoj će se znati što građani žele, dok HGU i HOO jamče puno glazbe, 60 posto iz domaće produkcije, i sporta, uključujući i tzv. male sportove. U "Kanal 3" bi investirali 120 milijuna kuna za dvije godine, a emitirali bi 18 sati programa dnevno, od čega 60 posto domaće produkcije, te zaposlili 120 do 160 zaposlenika od kojih 60 do 70 novinara.

Drugog ponuđača, tvrtku HMTM osnovali su vodeća mađarska medijska kuća MTM i njemačka Telemuenchen te mađarski poslovnjaci Gyoergy Habsburg i Robert Prokopp. Oni obećaju 70 posto domaćeg programa, promicanje hrvatskog nacionalnog identiteta, podršku Hrvatskoj na putu u EU i pomoć lokalnim produkcijskim kućama. Bila bi to "televizija obitelji", posvećena problemima rada, žena i mladih. Na TV3-HMTM nikada nećete vidjeti Big Brother, poručio je predstavnik HMTM-a Ferenc Tolvaly.

Medijskoj kući tvrtke CME koja je već osnovala šest TV mreža u četiri zemlje, među kojima je i slovenski POP TV i Kanal A, namjera je medijski se širiti samo na istok, a ne zapad. "Vijest je središte našeg programa, kao i domaće TV drame i komedije s domaćim glumcima i glazbom", rekao je predstavnik CME Fred Klinghamer. Napomenuo je da CME ima 1600 dioničara u svijetu i da će svakom zaposleniku ponuditi da postane vlasnikom dionica, te da se neće miješati u domaću uređivačku politiku. Planiraju investirati između 15 i 25 milijuna dolara.

Tvornica duhana Rovinj, Hrvatski telekom i jedna od najmoćnijih svjetskih medijskih kompanija "News Corporation" Roberta Murdocka udružili su se u tvrtku Rovita s namjerom osnivanja televizije "CTV" koja nudi 24 sata programa za cijelu obitelj i 60 posto domaće produkcije. Mi informiramo, gledatelji odlučuju, okosnica je informativnog programa CTV-a, ali na upit nisu direktno odgovorili hoće li se u programu zalagati za konzervativne političke vrijednosti. Obećavaju da će podržavati neovisnost i program koji će kreirati domaći ljudi. Nude školovanje kamermana u Hollywoodu i novinara na Sky newsu i zapošljavanje 250 ljudi s mrežom suradnika u cijeloj Hrvatskoj. Domaćim producentima bi ponudili koprodukcije sa 20st Foxom.

Iza tvrtka RTL stoji istoimena njemačka televizijska kuća koja je prisutna u 10 zemalja s 23 televizije, Agrokor, Podravka, Atlantic grupa, HVB/Splitska banka i Pinta TV3. "U Francuskoj smo Francuzi, u Njemačkoj Nijemci, a u Hrvatskoj Hrvati", poručio je Jean Charles Keyser, predstavnik RTL-a čiji je moto "živjeti zajedno, a misija informirati i zabaviti". Tvrde da će dati priliku domaćim talentima da rade u lokalnoj produkciji, ali i za druge TV kuće, a u program bi u prvoj godini uložili 30 milijuna eura, zaposlili 150 osoba i otvorili dopisništva u Osijeku, Rijeci, Splitu i Dubrovniku. RTL je zanimljivo predstavljen kratkim reklamnim filmom redatelja Dalibora Matanića. Njihov su adut domaće sapunice, šou programi i programi za djecu.

"Jedina smo TV na natječaju, dok drugi to tek žele postati", poručio je Zvonimir Habelka, direktor TV Moslavine u čijem je vlasništvu regionalna televizija NET. Naglasio je da su oni jedini potpuno domaći ponuđači na natječaju i da već emitiraju program za sve generacije, 24 sata dnevno, u ljetnoj i zimskoj shemi s 50 posto vlastite produkcije iz studija u Kutini, Sisku, Bjelovaru i Zagrebu. Planiraju i gradnju još dva centralna studija u Zagrebu i Splitu i otvaranje 20-ak dopisništava. Filmove i serije će sinkronizirati na hrvatski, a one s nasiljem emitirati u kasnijim satima. Planiraju povećati domaću produkciju na 75 posto, dok će ostalo biti program iz Europe. U prvoj godini bi u program sa 150 zaposlenih uložili 10 milijuna eura.

Pročitajte više