"Preporod": U školstvu bez pozitivnih pomaka

HRVATSKI školski sindikat "Preporod" ocijenio je danas na okruglom stolu da u postojećem mandatu koalicijska Vlada nije učinila gotovo nikakve pozitivne pomake u odgoju i obrazovanju nego da su njezin mandat obilježili različiti problemi i skandali.

Poduži popis zamjerki iznio je organizator okruglog stola predsjednik "Preporoda" Vinko Filipović, a podržali su ga svi nazočni predstavnici struke, političkih stranaka i saborski zastupnici.

Ravnatelj Zavoda za unaprjeđenje školstva i pomoćnik ministra prosvjete Josip Milat suprotstavio se tim tvrdnjama napomenuvši da je znatno povećano ulaganje u školstvo što je vidljivo izgradnjom novih školskih objekata, boljom opremljenošću škola, itd.

Bučno navaljivana reforma školstva doživjela je samo kozmetičke promjene, izjavio je Filipović, a decentralizacija financiranja dovela je do novih problema škola.

Po njegovim riječima, oko udžbenika su nastali sukobi koji su završili na štetu struke jer je ministar odobrio udžbenike protivno negativnoj ocjeni stručnog povjerenstva.

"Udžbenici su preskupi, previše ih je i upitne su kvalitete. Nedostaje adekvatan udžbenički standard te nastavni planovi i programi", rekao je Filipović.

Smatra osnovnim problemom što odgovorni u Ministarstvu ne razumiju što treba napraviti ili ne znaju kako provesti promjene.

"Nužno je humanizirati odnose u školstvu", zaključio je.

Predsjednik saborskog Odbora za školstvo, znanost i kulturu Hrvoje Kraljević napomenuo je da su u visokom školstvu vidljiva poboljšanja.

Upozorio je na moguću opasnost da nastavnici svoje napore usmjere na podučavanje za uspjeh na državnoj maturi, kao što su do sada bili usmjereni na podučavanje za upise na fakultete.

Saborska zastupnica Marija Lugarić primijetila je da u svim silnim planovima promjena "na školstvu budućnosti" nije radila osoba mlađa od 40 godina. Zauzela se za konkretne i efikasne promjene umjesto normativnih i opsežnih koje dovode u pitanje opstanak sustava školstva.

Saborski zastupnik Ivan Čehok slaže se da bi cijela reforma trebala krenuti od neuralgičnih točaka te zamjera da se nije ni postavilo ključno pitanje kako će učenici uspjeti na tržištu rada i kako povezati gospodarstvo sa srednjim i visokim školstvom.

Pročitajte više