Pronađena olupina Cessne: Sve četiri osobe mrtve, specijalca zatrpala lavina

PRIPADNICI specijalne policije pronašli su oko 11.15 sati, nakon šest dana potrage, olupinu zrakoplova Cessna pored brda Vagan na sjevernoj strani Velebita. Potraga je obustavljena i cijeli slučaj će sada preuzeti policija, koja će obaviti očevid.

Prvo je pronađen rep zrakoplova na nadmorskoj visini od 1.200 metara, dok je ostatak olupine pronađen na visini od 1.600 metara, u procjepu dubokom čak 150 metara, ispod Vaganskog vrha. Spasitelji su pronašli i sjedala zrakoplova. Načelnik PU ličko-senjske Željko Jurković je rekao kako je olupina Cessne pronađena na miniranom i vrlo nepristupačnom terenu, a za njezino izvlačenje bit će potrebna akcija alpinista.

Doznajemo kako su pronađena tijela putnika i posade. Podsjetimo, u Cessni su bili 63-godišnji Gerdo Govejšek, 49-godišnji Walter Aleksander, 61-godišnji Miljenko Bartolić i 68-godišnji Zvonko Kelek. Tijela četvero stradalih su pronađena u blizini olupine.

Specijalci osiguravaju teren za istražitelje, jednog ozlijedila lavina

Kretanje po terenu gdje je zrakoplov pronađen moguće je samo uz planinarsku opremu, a trenutno pripadnici specijalne policije trasiraju put do olupine zrakoplova i pregledavaju područje detektorima mina. Dok oni s tim poslom ne završe istražiteljima, koji će obaviti očevid, pristup će biti onemogućen, kazao je zapovjednik specijalne policije Zdravko Janjić.

Prilikom pretrage terena na kojem su pronađeni ostaci zrakoplova i tijela stradalih pilota, u jednom se trenutku pokrenula snježna lavina koja je zatrpala jednog od pripadnika specijalne policije. Srećom, kolege su ga brzo uspjele izvući iz snijega te je s teškim ozljedama prevezen u bolnicu. Stanje mu je stabilno i ne nalazi se u životnoj opasnosti. Doznaje se kako mu je slomljena noga - zadobio je prijelom bedrene kosti.

Stradao specijalac- vrhunski alpinist

Riječ je o Hrvoje Kamenjarinu inače pripadniku Specijalne policije iz Splita koji vrhunski alpinist. U njegovoj biografiji stoji kako je bio sudionik dvaju pohoda na Himalaju, a na Velebitu bio je vođa ekipe koja je obavljala pretragu područja pada zrakoplova.

Lavina ga je prekrila u trenutku kada je pokušavao doći do najvišeg mjesta u usjeku gdje se nalaze ostaci aviona.

Olupina pronađena nedaleko od mjesta gdje su pronađeni dokumenti

Kako doznajemo od glavnog istražitelja za zrakoplovne nesreće, Dinka Vodanovića, ostaci Cessne su pronađeni nedaleko od mjesta gdje su u nedjelju pronađeni dokumenti iz letjelice - upute za upotrebu slušalica te dokumenti Zračne luke Zagreb, navodno plan leta. Riječ je o svega 500 metara zračne udaljenosti, a dokumente je najvjerojatnije prenio vjetar.

"Pokazalo se da je ono što je govorila struka u samom početku, na kraju bila istina. Ostaci Cessne nađeni su na mjestu na kojem smo predviđali da bi ona zaista mogla biti. Problem je bio u tome što je gotovo cijelo vrijeme na tom mjestu stajao oblak - magla i bili su nemogući vremenski uvjeti, a pristupačnost gotovo nikakva. Tek danas mogli smo sa sigurnošću reći kako je zaista riječ o ostacima", kazao je za Index Vodanović.

Od prave istrage ništa dok se snijeg ne otopi

Kada smo Vodanovića upitali može li u ovom trenutku, s obzirom na položaj Cessne kao i razdaljinu između pronađenih dokumenata i same olupine, govoriti o uzrocima pada, nismo dobili konkretan odgovor. "Nažalost u ovom trenutku, u interesu istrage, ne smijem izlaziti s podacima. Svakako da imam teoriju, ali ne mogu je podijeliti s javnošću", rekao je Vodanović. Ipak je naposljetku dodao: "Ona je vrlo vjerojatno udarila u vrh i skliznula u taj procjep na 1.400 metara nadmorske visine".

I sam Vodanović je potvrdio kako na spomenutom području postoji velika opasnost od lavina što dodatno otežava istragu, kao i činjenica da je riječ o miniranom području. Vodanović je za Index također potvrdio kako će prava istraga započeti tek kada se snijeg otopi - to je vjerojatno u svibnju ili lipnju, a možda i kasnije.

Policija neće čekati topljenje snijega

Kasno popodne u izjavama za medije Zdravko Jonjić zapovjednik Interventne policije MUP-a, kao i Željko Jurković, načelnik PU Ličko-senjske istaknuli kako nema ništa od čekanja koje je izjavi za Index spominje Vodanović.

Naime, zapovjednik Janjić rekao je kako želi da policija što prije, bez obzira na stanje na terenu, rasvijetli slučaj. Slično kao i Janjić načelnik Jurković kazao je kako se istraga nastavlja sutra dodajući kako će to biti jedan od najsloženijih policijskih uviđaja.

Među pilotima je bilo gotovo 3.500 sati letačkog iskustva

Dvojica pilota, Walter Aleksandar i Gerd Govejšek vršili su funkcije u Aero klubu Ban iz Sesveta, dok su Bartolić i Kelek bili samo članovi. Aleksandar je u spomenutom aeroklubu bio rukovoditelj pilota-nastavnika, s 3.000 sati letačkog iskustva, dok je Govejšek bio nastavnik i pilot, s 450 sati letačkog iskustva.

Nazvali smo Aero klub Ban kako bi pokušali saznati je li je njima javljeno nešto novo, no iz aerokluba su odbili bilo što komentirati.

Cessna T303, registracije 9A-DLN, u vlasništvu je poduzetnika Josipa Crnčevića. Kontakt sa Cessnom je izgubljen 5. veljače oko 15.45 sati. Na osnovu podataka radarske kontrole letenja spasioci su znali jedino da je zrakoplov nestao na širem području Vaganskog vrha.

B.V./I.M./I.Ć.
Foto: Zoran Erceg - Foto klub Fotoakademija Split/MUP

Pročitajte više