PROPAST međunarodne prijevozničke tvrtke Pevec transport, koja je doživjela sudbinu jednaku onoj istoimenog trgovačkog lanca, uzrokovala je kaos na području cestovnog međunarodnog prijevoza roba i uzrokovao lančanu reakciju propadanja nekoliko najjačih prijevoznički tvrtki u Hrvatskoj, koje su već na dnu ili se još bore za opstanak.
Javna je tajna, tvrde prijevoznici, da je Pevec transport poslove dobivao zahvaljujući dampinškim cijenama, odnosno smanjivanjem cijena prijevoza koje ostali prijevoznici nisu mogli pratiti. Pevec je, kao najveći međunarodni prijevoznik roba sa 449 teretnih vozila, sniženim cijenama usluga privukao brojne klijente i tako ugrozio opstanak ostalim tvrtkama koje nisu mogle pratiti njegov rast. Takvo je ponašanje uzrokovalo poremećaje na tržištu i slabljenje ostalih prijevoznika, koji su radili ispod granica isplativosti.
Kako bi barem koliko-toliko konkurirali Pevecu, većina ostalih manjih prijevoznika proteklih je godina bila prisiljena smanjiti cijenu prijevoza i svesti je na 60 centi po prijeđenom kilometru, što je 40 posto ispod granice isplativosti od jednog eura po kilometru, upozorila je direktorica Sektora za promet i veze HGK-a Ljubica Herceg.
Propast Pevec transporta, slažu se stručnjaci, uzrokovat će nesagledive posljedice u prijevozničkom sektoru, a stvarne razmjere štete, kako se očekuje, bit će moguće sagledati tek početkom naredne godine, kada se zbroje bilance poslovanja za 2009. godinu.
No u čitavoj ovoj lošoj situaciji nazire se i jedna dobra: pojedinim prijevozničkim tvrtkama ponovno se obraćaju stari komitenti koje je prošlih godina Pevec preuzeo dampinškim cijenama i nelojalnom konkurencijom, a čini se i da su voljni platiti usluge po prijašnjim cijenama, što bi moglo biti svjetlo na kraju mračnog tunela za dio transportnih tvrtki u Hrvatskoj.