Putničke agencije o maturalcima na Jadranu: Neće moći ove noći

AGENCIJE članice UHPA-e, koje okupljaju gotovo sve putničke agencije izvan adriatica.net-a, poručile su da načelno podržavaju ideju Vlade da se maturante vodi na Jadran, a ne primjerice Lloret de Mar u Španjolskoj, ali ujedno objašnjavaju zašto se to ne može tek tako napraviti.

S druge strane, Kristijan Gržetić, voditelj korporativnih komunikacija tvrtke adriatica.net koja se izdvojila iz Udruge prije godinu i pol dana, nije htio niti komentirati Vladin perfidni plan.

"Prošlih smo godina takvu inicijativu upućivale Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.... i UHPA je u tom smislu zainteresirana u suradnji s Ministarstvima turizma i Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa provesti natječaj među hotelima, koordinirati agencije, obavještavati škole i slično", povlađuje Udruga hrvatskih putničkih agencija Vladinoj ideji, a zatim objašnjava zašto je neostvariva. Prvo, škole, odnosno njihovi ravnatelji, žele djeci priuštiti maturalac u sezoni, što se plaća.

"Izrazit nedostatak sadržaja"

"U ljetnim mjesecima našim hotelima ne odgovara primati učenike jer imaju redovne strane i domaće goste, a i cijene su znatno više nego su u pred i po sezoni", navodi UHPA. Drugo, "jedan od važnih razloga zašto učenici preferiraju putovanja u inozemstvo je i izrazit nedostatak njima prilagođenih zabavnih sadržaja u slobodno vrijeme", navodi Udruga i predlaže Ministarstvu turizma da poticajima pomogne opremanje hotela takvim sadržajima. Treće, "tehnologija ugovaranja ovakvih putovanja neće dopustiti raskidanje već sklopljenih ugovora":

"U vrlo popularnim destinacijama, za koje agencije znadu da vlada veća potražnja od ponude, agencije iz godine u godinu plaćaju akontacije hotelima kako bi osigurale kapacitet kojeg bi hoteli inače prodali agencijama iz drugih zemalja koje bi u to vrijeme taj smještaj koristile, ne prekidajući lance dolazaka svojih gostiju. Ugovori koje su škole potpisale s agencijama, dakle, neće se moći prekidati jer se ne radi o nikakvim razlozima koje bi inozemna strana trebala priznati", poučava UHPA.

"Možemo očekivati i negativne reakcije"

I na kraju su im na fin način poručili nismo sami na svijetu i da "kupujmo Hrvatsko" ne može kompenzirati pomanjkanje svake druge izvozne, proizvodne i uslužne strategije koje nedostaju našem "kroativnom" gospodarstvu, a što smo se tek sad sjetili uočiti.

"Treba imati u vidu da je turizam dvosmjeran, da iz svih zemalja u koje putuju naši maturanti (u nijednu više od njih 10 tisuća) u Hrvatsku dolazi mnogostruko veći broj turista, nego je broj naših maturanata pa bi se mogle očekivati i negativne reakcije njihovih službenih tijela", sročila je UHPA.

A.B.

Pročitajte više