Šef bolnice: Nije bilo greške. Ali netko je morao pregledati Matijanića

Foto: Luka Šangulin/INDEX

DANAS je na konferenciji Ministarstva zdravstva objavljen nalaz zdravstvene inspekcije i zaključak stručnog povjerenstva o slučaju preminulog kolege novinara Vladimira Matijanića. U zaključku zdravstvene inspekcije stoji da nisu uočeni značajniji stručni propusti.

Na konferenciji je na pitanja novinara odgovarao i Julije Meštrović, ravnatelj KBC-a Split.

 

Koje su to proceduralne greške, što je s lijekom?

"Bilo je riječi o tome da je u hitnoj bila specijalizantica, obavila je pregled kako je trebalo i donijela zaključak za koje naše povjerenstvo misli da je ispravno. Lijeka remdesivira nije bilo. Koliko je indiciran lijek, bolje da kaže netko stručan, a ne ja", rekao je Meštrović.

Da ste vi osobno bili u ambulanti ili na telefonu ili u timu T1, bi li Matijanić bio za hospitalizaciju?

"Naša doktorica je postupila ispravno", rekao je.

Biste li vi napravili koju pretragu više?

"Ne bih komentirao ostale događaje, na govorim o KBC-u Split, kolegica je postupila ispravno."

Koliko pacijenata nije dobilo lijek tog dana?

"Ne znam", kaže Meštrović.

U vašoj domeni posla je da vodite račune o tome da lijek postoji u bolnici. Ako ga nema u cijeloj Hrvatskoj, onda je to problem Ministarstva, ali ako ga ima u Hrvatskoj, a navodno ga je bilo... A trebao je biti dan Matijaniću. Dakle, tko je odgovoran što u vašoj bolnici nije bilo lijeka?

"U tom trenutku nije bilo raspoloživog lijeka. O indikacijama ne bih govorio."

Jesu li u inspekciju uključeni telefonski razgovori? Što vi mislite o tome da vaše osoblje ima takav način komunikacije?

"Žao mi je zbog ovakvog ishoda. To je ono što nas opterećuje, kako bi čovjek postupio.... U tim razgovorima nije bilo stručne greške. To je zaključak našeg povjerenstva. Naš nadzor je zaključio da se ne može donositi neki zaključak bez kliničkog pregleda pacijenta. I to je nedostajalo. U tim razgovorima je zaključeno da je netko morao pacijenta pregledati. Pacijenta je morao netko pregledati, ne može se to preko telefona", rekao je Meštrović.

Spomenuli ste specijalizanticu, i doktora kojega je kontaktirala. Kako je specijalist mogao što zaključiti?

"Na temelju kliničkog nalaza i to je bilo ispravno."

Kakvog nalaza, ako mu ništa nisu radili? Niti jedna ozbiljna pretraga nije napravljena. I onda on razgovara s dežurnim liječnikom koji mu kaže da se javi za pet dana. Pritom on ne ulazi u njegov eKarton i nema uvid u njegove nalaze...

"Ako su životni znakovi bili takvi kakvi su opisani, mi moramo to uzeti u obzir, da nije bilo kliničke indikacije, ovo što vam govorim to je stručno", rekao je.

Znači li to da vi mislite da je doktor imao uvid u njegov nalaz?

"Ja bih zamolio nekoga iz stručnog povjerenstva da to razjasni."

Ponudili ste ostavku kad je bilo zamjene identiteta, biste li opet mogli ponuditi ostavku?

"Ako bi to pomoglo. Nikakav problem. Ono su bile onakve okolnosti. Bila je situacija kakva je bila. KBC Split je prošao teške trenutke. Mi smo pregledali 45 tisuća pacijenata u vrijeme korone. Nije nam bilo lako. Uspjeli smo sve prebroditi. Ovo što se sad dogodilo je žalost za sve nas. Pokušavam najiskrenije odgovoriti", rekao je Meštrović.

Pročitajte više