Šopingmanija u Hrvatskoj: Zagrepčani najveći ovisnici, Međimurci najimuniji na groznicu

U POSLJEDNJIH godinu dana tek 10 posto Zagrepčana nije bilo ni u jednom trgovačkom centru. Da na šoping groznicu nije utjecala ni gospodarska kriza svjedoči činjenica da je i dalje 14 velikih hrvatskih šoping centara prepuno, bilo kupaca bilo znatiželjnih šetača, te da je najavljena skora gradnja njih najmanje 15. Postoje planovi za gradnju čak 50-ak novih centara na području cijele Hrvatske. Neki od njih još čekaju građevinske dozvole, neki od njih projekt izgradnje, a neki su samo zamišljeni, ali početak gradnje je još godinama daleko.

> Kao gljive poslije kiše: U Hrvatskoj niče čak 15 novih trgovačkih centara

Hrvatima najpoznatija četiri šoping centra, prema istraživanju kojeg je provela agencija GfK, nalaze se u Zagrebu - Importanne Centar, Avenue Mall, King Cross i City Center One (njih je spontano, kao prve koji im padaju na pamet, nabrojilo između 30 i 40 posto ispitanika). Za šest trgovačkih centara - Importanne Centar, King Cross, Importanne Galerija, Avenue Mall, City Center One i Kaptol Centar je čulo između 49 i 73 posto urbane populacije. Najviše centara su znali nabrojiti upravo Zagrepčani. Najpoznatiji centri su ujedno i najposjećeniji.

Regionalno gledajući, Zagrepčanima je najdraži centar Avenue Mall, stanovnicima sjeverne Hrvatske, Like, Korduna i Banovine Importanne Centar, Slavoncima Esseker Centar, Riječanima i stanovnicima Istre, Primorja i Gorskog kotara Tower Centar, a Dalmatincima splitski Joker Centar.

Ipak ne kupuju svi - neki samo prošeću

U posljednjih godinu dana oko četvrtina stanovnika hrvatskih gradova nije uopće bila niti u jednom trgovačkom centru. Ta brojka značajno varira po pojedinim regijama. Najmanje je takvih u Zagrebu s okolicom - samo oko 10 posto, zatim su regije uz more kod kojih oko 28 posto građana nije posjetilo trgovačke centre, slijede Slavonija te Lika, Kordun i Banovina gdje oko 30 posto stanovnika nije bilo u trgovačkim centrima. Trgovačke centre najmanje posjećuju stanovnici sjeverne Hrvatske - oko 50 posto.

Slični su i podaci o kupovanju u trgovačkim centrima u zadnjih godinu dana - oko 30 posto građana nije ništa kupovalo. U Zagrebu s okolicom takvih je najmanje - samo 12 posto, na obalnom području ih je oko 30 posto, u Lici, Kordunu i Banovini oko 40 posto, u Slavoniji 43 posto, a u sjevernoj Hrvatskoj gotovo 60 posto.

I.M.
Foto: Index; Danijel Soldo, Vjekoslav Skledar, Sandra Šimunović, Davor Pongračić/Cropix; Importanne.hr

Pročitajte više