Što ako zaraženi turisti ne žele otići iz smještaja?

Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

BARBARA MARKOVIĆ iz Udruge obiteljskog smještaja govorila je za N1 televiziju što učiniti u situaciji kada turisti domaćina obavijeste da su zaraženi koronavirusom i ne mogu napustiti smještaj u predviđenom vremenu.

“Što se tiče gostiju koji su pozitivni, oni trebaju imati PCR test kao potvrdu da su zaraženi, brzi antigenski test se ne priznaje. Što se tiče platformi, one su nedorečene, većina ih preporučuje da gost ode kući. Ako ste došli autom, jednostavno je, sjednete u auto i odete kući. Ako ste došli avionom, onda taj domaćin može nazvati Stožer, oni su jako susretljivi. Postoje određena mjesta, karantene, gdje oni mogu otići”, govori Marković.

“Postoji uvijek alternativa, neki rent a car…. Ako se to dogodi, i oni su u smještaju u kojem nema slobodnih smještajnih jedinica, oni idu u karantenu. Ako ima, oni ostaju i plaćaju smještaj”, objašnjava.

Što se događa kada domaćin nazove Stožer?

O onemogućavanju novih rezervacija u takvim situacijama od strane platformi Marković kaže da se to događa samo u slučaju da je i domaćin zaražen i ima simptome bolesti. Prema njenim riječima, u tom slučaju domaćin bi sam trebao obavijestiti platformu koja će mu besplatno otkazati rezervacije.

Na pitanje o tome što se događa kada domaćin nazove Stožer civilne zaštite, Marković kaže da oni mogu ponuditi karantenu.

“Postoji nekoliko mjesta u kojima se goste smješta u izolaciju. Mi poštujemo sve mjere, ali na kraju dana je najvažnije da ste cijepljeni da zarazu ne širite dalje”, kaže.

"Iznajmljivač može biti svako, a domaćin zna kako se ponaša"

Govoreći o tome kako su neki iznajmljivači počeli otkazivati rezervacije gostima kada su shvatili da će ipak moći iznajmljivati po većoj cijeni od one koju su prvotno ponudili, Marković kaže kako “postoji razlika između iznajmljivača i domaćina u turizmu”.

“Iznajmljivač može biti svako, a domaćin zna kako se ponaša. To su iznimke, ali nisu pravilo. Radi nekolicine takvih svi ostali u obiteljskom smještaju patimo. Mene to smeta jer znam puno ljudi koji se bore i nastoje gostima ponuditi maksimalno i oni su upleteni u takvu priču… Takvim iznajmljivačima bih poručila da se ne bave turizmom, neka stan daju u trajni najam”, kaže.

Na pitanja o tome kako se gosti mogu zaštititi, odgovara: “Jako teško.”

“Ako iznajmljivač otkaže, on će platiti neke penale platformi, ali minimalne. Ali, to je kratkog vijeka, padate na platformi, to nije dobro. Masu puta smo govorili da nije pametno u visokoj sezoni smanjivati cijene”, objašnjava.

I gosti otkazuju rezervacije

I gosti otkazuju rezervacije.

“Dosta gostiju rezervira više jedinica pa kad nađe jeftiniju, otkaže vam sve. Sve te platforme imaju dodatne platforme i dogodi im se overbooking. Nama se dogodilo da su gosti rezervirali 14 dana i došli s potvrdom za rezervaciju koju mi nemamo. U tom slučaju se zove platforma i oni traže drugi smještaj”, govori.

Što se tiče komunikacije s platformama, kaže da nema većih problema.

“Malo je teško doći do direktnog kontakta, ali postoje solucije. Možda čekate 5, 10 minuta, ali agent se javi. Ako ne zna što vam treba, zove povratno. Nisam imala nekih problema”, kaže Marković.

Na pitanje o cijenama smještaja u Splitu, Marković kaže kako se “u Splitu trenutno ne može naći nijedan apartman”, ali da se cijene kreću od 100 eura na više.

“Oni skuplji nisu puno smanjivali cijenu, ali imaju dodatne usluge i rade dobro i dalje”, zaključuje.

 

Pročitajte više