Stručnjaci upozoravaju: Mostovi u Srbiji su u vrlo lošem stanju

PROMETNI stručnjaci u Srbiji upozorili su danas da su čak 754 mosta od njih 2.830, koliko ih se nalazi na magistralnim i regionalnim cestama u toj zemlji, označeni kao vrlo opasni, jer se nalaze u katastrofalno lošem stanju, prenosi beogradski B92.

Ocjenu loših i opasnih mostova dobilo je 37 objekata na autocestama, još 287 mostova na magistralnoj i 430 na regionalnoj mreži, ocijenjeno je nakon što je zbog popucale konstrukcije prošloga tjedna djelomično zatvoren poznati beogradski most Gazela.

Stručnjaci upozoravaju kako su pogreške u konstrukciji i izvođenju građevinskih radova, u kombinaciji sa posljedicama koje na beton ostavljaju sol i sipina koje se bacaju na prometnice tijekom zime, dovele do situacije da je više od 27 poto mostova na autocestama i regionalnim prometnicama postalo opasno za promet.

Sol je nagrizla konstrukcije i oštetila mosne armature
Savjetnik u poduzeću Mostprojekt i član komisije za mostove Ministarstva za infrastrukturu Srbije Danilo Dragojević tvrdi kako poduzeća za održavanje prometnica po mostovima posipaju sol, koja se poslije zime ne opere.


"Sol nagriza zaštitni sloj, armatura korodira, čelik bubri i razbija beton. Nebriga je učinila svoje na mostovima u Srbiji. Primjera radi, 1989. godine iz proračuna su bila izdvojena sredstva za pranje mostova, ali od toga nije potrošen ni jedan jedini dinar. I nitko zbog toga nije odgovarao" navodi Dragojević.

Uz način gradnje tzv. montažnih mostova, koji su 70-ih godina prošlog stoljeća bili masovno prihvaćeni i koji se, kako tvrdi Dragojević, "brzo grade, ali i brzo propadaju", a mnogi od njih su još u upotrebi iako im je rok trajanja odavno istekao, dodatna oštećenja na jednom broju mostova izaziva i nekontrolirano vađenje šljunka iz rijeka preko kojih ti mostovi vode.

"Korita rijeka Velika i Južna Morava, Veternica i Toplica u posljednjih 30 godina spustila su se u prosjeku za tri metra zbog vađenja šljunka, pa se temelji mostova pomiču. Takvim objektima prijete teška oštećenja, pa i rušenja ukoliko se nekontrolirana eksploatacija šljunka nastavi" upozorava Dragojević.

Pročitajte više