Tko su žrtve tragedije u Etiopiji? Šef velike kompanije, Srbin iz UN-a...

Foto: EPA, Telegraf

PILOT zrakoplova Boeing 737 u vlasništvu Ethiopian Airlinesa, koji se srušio u nedjelju sa 149 putnika i osam članova posade, imao je poteškoća i tražio je povratak u Adis Abebu, objavila je kompanija te izrazila sućut obiteljima žrtava iz više od 30 zemalja, a među njima i Srbije čiji je državljanin bio na popisu putnika.

Zrakoplov na letu ET 302 između Adis Abebe i glavnog grada Kenije Nairobija srušio se u 8,44 sati po lokalnom vremenu. Uzrok nesreće Boeinga 737 Ethiopian Airlinesa još nije poznat, etiopske su vlasti objavile da nema preživjelih, a u tijeku je potraga za tijelima nastradalih.

"Pilot je spomenuo da ima poteškoća i da se želi vratiti" i zato je "zatražio odobrenje" da se okrene i vrati u polazišnu zračnu luku u Adis Abebi, rekao je PGD Tewolde GebreMariam na konferenciji za novinare.

Tewolde GebreMariam putovao je na mjesto nesreće te izrazio "duboku sućut" obiteljima žrtava, priopćeno je.

Sućut je izrazio i ured etiopskog premijera. "Ured premijera u ime vlade i naroda Etiopije želi izraziti najdublju sućut obiteljima koje su izgubile svoje najmilije u nesreći Ethiopian Airlines Boeing 737 na redovitom letu za Nairobi u Keniji jutros", objavio je premijer Abiy Ahmed na Twitteru.

Glasnogovornik Ethiopia Airlinesa rekao je novinarima da su 149 putnika bili državljani iz više od 30 zemalja. 

Poginulo 157 osoba

Poginulo je 149 putnika i osam članova posade. Putnici su, kako je ranije kazao glasnogovornik kompanije, bili državljani iz više od 30 zemalja.

Među putnicima bila su 32 državljanina Kenije, devet iz Etiopije, po osam iz Italije, Kine i Sjedinjenih Država, sedmero iz Velike Britanije i Francuske, šest Egipćana, pet državljana Nizozemske, po četiri iz Indije i Slovačke, po tri iz Austrije, Švedske i Rusije te po dva državljanina iz Maroka, Španjolske, Poljske i Izraela.

Na letu su bili i po jedan državljanin Belgije, Indonezije, Somalije, Norveške, Srbije, Toga, Mozambika, Ruande, Sudana, Ugande i Jemena.

Četvero putnika imalo je putovnice Ujedinjenih naroda i njihova državljanstva još ne mogu biti jasno potvrđena.

Riječ je bila o novom avionu

Još uvijek nije poznat točan razlog pada, ali cijeli dan dolaze nove informacije koje malo po malo otkrivaju detalje o nesreći kao i o ljudima koji su u nesreći stradali.

Ono što će svakako izazvati dosta pozornosti u istrazi je činjenica da je pali Boeing 737 Max 8 bio star tek nekoliko mjeseci. Ovaj tip aviona u komercijalnu je upotrebu ušao tek 2017. godine, a avioni koje je posjedovala Ethiopian Airlines bili su mlađi od tri mjeseca. Tewolde Gebremariam, čelnik kompanije, danas je ranije kazao kako je pilot srušenog aviona kontroli leta kazao kako ima problema s avionom. Želio se vratiti u zračnu luku te je dobio dozvolu. No, uskoro je pao.

Kompanija je objavila kako je avionom upravljao iskusan pilot. Glavni kapetan Yared Getachew iza sebe je imao preko 8000 sati leta. Njegov prvi časnik bio je Ahmed Nur Mohammod Nur. On je iza sebe imao 200 sati leta.

Tko su žrtve?

Velik je broj žrtava i one dolaze iz cijeloga svijeta. Jedna žrtva dolazi iz Hrvatskoj susjedne Srbije. Tako Telegraf javlja kako je poginuo 54-godišnji Đorđe Vdović, djelatnik u UN-u.

Iza sebe je ostavio ženu i dvoje djece, a nastradao je kada je krenuo na poslovni sastanak i konferenciju UN-a. Vdović je bio zaposlen u Svjetskom programu za hranu pri Ujedinjenim narodima. Pored srbijanske putovnice, uz sebe je imao i službenu putnu ispravu UN-a.

"Potvrđeno je da je bio jedan Srbin, ali nije potvrđeno njegovo ime. Nisu izdali imena. Još uvijek ništa ne znamo. Postoji sumnja da je bio moj brat, ali o tome nemamo nikakve potvrde. Nadam se da nije on", rekla je Ljiljana Vdović i dodala da je njen brat trebao ići u Nairobi na poslovni sastanak, piše Telegraf.

Vdović je za UN radio 23 godine.

Srbijansko ministarstvo vanjskih poslova (MSP) potvrdilo je da je jedan državljanin Srbije među 157 putnika poginulih u padu zrakoplova etiopske kompanije "Ethiopian Airlines", koji se jutros srušio nedugo nakon polijetanja iz zračne luke u Adis Abebi.

"Ministarstvo vanjskih poslova Republike Srbije, izražavajući duboku sućut obiteljima nastradalih, sa žalošću mora obavijestiti da je među stradalima bio i jedan državljanin naše zemlje", objavljeno je na službenoj internetskoj stranici srbijanskog MSP-a.

Poginuli žena i djeca slovačkog zastupnika

Anton Hrnko, slovački zastupnik i dopredsjednik Slovačke nacionalne stranke, na svom Facebooku objavio je kako su među poginulim Slovacima bili njegova žena i dvoje djece.

>> Detalji tragedije: Slovačkom političaru u padu aviona poginuli žena i djeca

Među poginulima ima jako velik broj poslovnjaka i političara.

Poginuo je Karim Saafi, dopredsjednik tijela koje se zove African Diaspora Youth Forum in Europe (ADYFE). On je putovao u Nairobi na sastanak.

Nogometni djelatnik iz Kenije

Kenijski nogometni klub Sofapaka FC objavio je da je poginio Hussein Swaleh, glavni tajnik Kenijskog nogometnog saveza. U padu su poginula 32 državljanina Kenije.

Poginuo je i Jonathan Seex, šef kompanije Tamarind Group. Riječ je o kompaniji koja posjeduje lanac restorana diljem Afrike.

Imenovani su i ruski državljani koji su poginuli u padu. To su Ekaterina Polyakova, Alexander Polyakov i Sergei Vyalikov.

Model 737 MAX 8

Zrakoplov Boeing 737 MAX 8 je isti model kao i onaj indonezijskog zračnog prijevoznika Indonesian Lion Air koji se srušio nedugo nakon polijetanja iz Džakarte 2018., kada je poginulo 189 osoba.

No Geoffrey Thomas, glavni urednik portala Airline Ratings, rekao je za CNN da se uzroci pada zrakoplova u vlasništvu Ethiopian Airlinesa u nedjelju "znatno razlikuju" od onih na letu Lion Aira.

Na letu Lion Aira dogodile su se "divlje fluktuacije u brzini", rekao je, a to nije bio slučaj pri padu zrakoplova etiopske kompanije u nedjelju, rekao je Thomas.

Konstruktor Boeing obratio se etiopskoj kompaniji i kazao da prati situaciju.

Zrakoplov koji se srušio u Etiopiji u nedjelju najnovija je inačica tipa 737, a taj je najprodavaniji moderni putnički zrakoplov i jedan od najpouzdanijih. 

Nakon uspješnog prvog leta u siječnju 2016., četvrta generacija modela 737, za kratke i srednje letove, kupcima se počela isporučivati prije dvije godine.

Krajem siječnja, 350 zrakoplova bilo je isporučeno kupcima od 5011 narudžaba koje je primio Boeing, piše agencija AFP.

Prvi let Boeinga 737 izveden je 1967., a prvi kupac bila je kompanija Lufthansa krajem te godine. Od tada je isporučeno više od 10.000 komada tog tipa zrakoplova. 

 

Pročitajte više