Tunel Brinje najbolji europski tunel

TUNEL Brinje na autocesti Zagreb-Split osvojio je prvo mjesto između 51 tunela koliko ih je ove godine u sklopu programa EuroTAP testirano u cijeloj Europi. Iza našeg tunela, koji je bio jedini hrvatski predstavnik na ovom natjecanju, našao se njemački tunel Spreebogen otvoren 2006.,
dok su najlošije ocjene dobili talijanski tuneli koji su okarakterizirani kao "crne rupe", objavio je njemački auto-moto klub  (ADAC).

Tunel Brinje, dužine 1540 metara otvoren je 2004. i sedmi je hrvatski tunel koji je testiran u sklopu EuroTAP-ova programa. Prošle je godine tunel Grič bio drugi najbolji tunel, a Mala Kapela je dobila ocjenu dobra. Jako dobrim ocjenjen je tunel Plasina, Javorova Kosa zadovoljava, dok su najgore ocjene dobili tuneli Učka i Tuhobić. U HAK-u su ocijenili da je nastavljen pozitivan trend u sigurnosti tunela.


Kako nalažu europske smjernice, od 2005., sve tunele duže od kilometra treba graditi u dvije cijevi, a jednocijevne treba prilagoditi tom standardu do 2014. Mario Crnjak, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta (HAC), kazao je da je u planu da se u mandatu iduće Vlade otvore druge cijevi Male Kapele i Svetog Roka.

Budući da postoji prijedlog da se ubuduće u sklopu programa EuroTAP testiraju tuneli duži od 500 metara, Hrvatska bi se dogodine mogla natjecati s još 15-ak tunela. U našoj zemlji ima ukupno 42 kilometara tunela na autocestama, od toga ih je 11 duže od jednog kilometra.

Pročitajte više