Susretu je nazočilo 125 novinara iz poznatih američkih medija uglavnom specijaliziranih za turizam.
"Hrvatskoj ide sjajno", rekla je u razgovoru za Hinu predstavnica Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u New Yorku, Nena Komarica. "Do sada se 60 novinara interesiralo za Hrvatsku i očekujemo da će nakon ovoga skupa objaviti članke o Hrvatskoj što će biti izvanredna promocija naše zemlje kao turističke destinacije".
HTZ će za tridesetak novinara na proljeće sljedeće godine organizirati putovanje u Hrvatsku kako bi se na licu mjesta mogli upoznati s turističkim prednostima zemlje.
Interes je bio toliki da je promidžbene materijale dijelila i hrvatska ministrica Pave Župan Rusković koja boravi u posjetu Sjedinjenim Državama kako bi potaknula povratak američkih turista u Hrvatsku.
Najbolje predratne turističke godine 1990. u Hrvatsku je putovalo oko 250.000 Amerikanaca. Agresija na Hrvatsku i ratovi na Balkanu odvratili su Amerikance od Hrvatske koja se sada bori da ih ponovno pridobije.
"Naš cilj je vratiti dio predratne brojke i promovirati Hrvatsku kao sigurnu zemlju i jednu od najboljih destinacija na Mediteranu", rekla je Komarica.
Napori HTZ-a su se već uvelike isplatili s 76.000 američkih turista koji će do kraja godine boraviti u Hrvatskoj ostvarivši 190.000 noćenja. Hrvatska je jedina sredozemna zemlja koja bilježi povećanje od 8 posto dolazaka američkih turista, dok druge zemlje poput Italije i Španjolske bilježe značajan pad.
Hrvatska, međutim, želi znatno veći dio od 13 milijuna Amerikanaca koji godišnje putuju u Europu.
U ovoj sezoni Hrvatska je postigla značajne uspjehe na američkom tržištu.
Američki magazin za visokoplatežnu klijentelu Travel and Leisure proglasio je Hrvatsku u rujnu za najpopularniju destinaciju Europe. Conde Nast Magazine i Successful Meeting Magazine uvrstio je Hrvatsku u 10 najzanimljivijih destinacija novoga milenija, a časopis za organizaciju poslovnih konferencija Meeting and Incentive izabrao je Zagreb među 10 svjetskih gradova najboljih za konferencije.
Među promidžbene uspjehe Hrvatske ubraja se i snimka o Dubrovniku na kanalu WCBS 2, emisija o Jadranu na E-Entertainment kanalu te spotovi o Hrvatskoj koje je na WCBS-u vidjelo 5,8 milijuna američkih kućanstava.
Niz najutjecajnijih američkih listova poput The New York Timesa, The Washington Posta i Los Angeles Timesa besplatno je objavilo članke o Hrvatskoj čija je ukupna procijenjena vrijednost oko 5.200.000 dolara.
Buking za sljedeću godinu ide odlično, kazala je Komarica. Samo dva nova jaka turoperatora Grand Circle i Vantage Travel Deluxe, koji su ove godine uključeni na popis od 40 američkih turoperatora koji nude Hrvatsku, do sada je zabilježilo oko 9.000 predbilježbi.