Uberovci izbjegli raspravu o sukobu s taksistima, u Cammeu likuju

Foto: FaH/Index

POD budnim pogledima "besmrtnika", nositelja rektorskih lanaca, u auli Zagrebačkog sveučilišta raspravljalo se o temi o kojoj se najčešće raspravlja na ulici, i to češće psovkama i šakama nego argumentima. Rektor Damir Boras ugostio je predstavnike taksističkih kompanija i udruženja kako bi popričali o sukobu klasičnih taksista i uberovaca. Susret je organizirala zagrebačka udruga studenata prava ELSA.

Uber izbjegao raspravu

Nisu popričali jer se uberovci, iako su prvotno pristali, nisu pojavili. Nije im odgovaralo što bi na strani taksista bili predstavnici Udruženja taksista Hrvatske obrtničke komore i Cammeo taxija, a oni bi imali samo jednog predstavnika. Iako vjeruju u slobodno tržište, tolika konkurencija im ipak nije odgovarala.

Baš kao što im nije odgovaralo što su se otkako su počeli raditi u Hrvatskoj suočili s 8.5 milijuna kuna kazni, od kojih je dosad naplaćeno preko pola milijuna i što je još gore po njihove vozače – s 20 oduzetih vozila.


“Rekao bih da je zakon koji regulira taksi usluge izuzetno liberalan na nacionalnoj razini jer lokalnim vlastima dozvoljava da manje-više rade što hoće. No, one mogu i ograničavati i tu nastaju problemi”, rekao je Marko Ševrović s Prometnog fakulteta koji ipak ne smatra da tržište ne treba do kraja liberalizirati. Smatra da bi tako manja mjesta ostala bez usluga taksista u periodima kad nema velike potražnje. Smatra da prijevoznicima treba omogućiti da u špicama dovoljno zarade kako bi mogli preživjeti i kad nema mušterija. To se ponajviše odnosi na turistička mjesta.

Od 540 do 12 tisuća stanovnika na jedan taxi

Ograničenja broja dozvola su poprilično različita. Tako Zagreb izdaje jednu dozvolu na 540 stanovnika, Split na 1229, Sisak na čak 12 tisuća stanovnika, dok Rijeka nema ograničenja i prilično je lako dobiti dozvolu za taksiranje.

“Taksi se populistički koristi za dodvoravanje građanima. Nedostaje nam stručna studija koja bi pokazala kolika bi se dozvola trebalo izdavati”, smatra Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksista. On se, razumljivo, protivi potpunoj liberalizaciji. Ne bi, kaže, imao ništa ni protiv Ubera da dobiju sve dozvole kao i njegovi taksisti. No, ti isti taksisti su se žestoko bunili i kad im je na tržište ušao Cammeo, koji se danas, ironijom sudbine, našao na istoj strani kao i oni.

“Mi smo od prvog dana bili legalisti za razliku od Ubera koji ni jedne jedine minute nije poslovao legalno”, bocnuo je Marko Župa iz Cammea prazan stolac pokraj sebe na kojem je trebao sjediti predstavnik Ubera. Stolac mu nije odgovorio.

Pročitajte više