Učenici žele više informatike, stranih jezika i moderniju lektiru

Foto: Index

PREMA nekim procjenama u Hrvatskoj ima oko 7 i pol tisuća darovitih učenika, kako ih Hrvatska podržava bila je tema panel rasprave u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca, Udruge za darovitost „DAR“ i inicijative spajaLICA, a sve u okviru mjeseca kreativnih i kulturnih industrija.

Kako je zbog različitih političkih interesa vladajućih kurikularna reforma trenutno zaustavljena logičan je i zaključak sudionika rasprave da potpore kreativnim i nadarenim učenicima u okviru obrazovnog sustava gotovo, pa i nema budući da on nije na razini 21.stoljeća. S time se slaže i učenik 4.razreda jedne zagrebačke osnovne škole, Mihovil. Smatra da ima itekao mjesta za napredak u školstvu.

"Mogla bi informatika biti dostupna biti od prvog razreda, da se više radi u računalnim programima. Želio bih da lektira bude modernija i da ne učimo da je Pero čuvao krave jer to je i moja baka imala za lektiru", rekao je jedan učenik. Da u reformi školstva treba slušati one na kojima budućnost ostaje potvrđuje još jedan Mihovil, 10-godišnji genijalac čije su ideje ušle i Satregiju obrazovanja i znanosti.

"Jedan od njih je da učimo da povezujemo predmete, zašto što je sve u svijetu povezano. Drugo da se podijelimo u grupe po interesima, a ne da svi sve jednako učimo, da učimo više stranih jezika i da radimo u računalnim programima što je ranije moguće", rekao je osnovnoškolac. Upravo više informatike jedna od glavnih želja većine učenika, no nažalost čak ni u novoj kurikularnoj reformi taj predmet nije predviđen kao obavzeni. Koliko mlade informatika zanima, pojasnila je Ana Sović Kršić s FER-a kojeg često posjećuju škole.

"Djeca mogu vidjeti s čime se inženjeri susreću, na kakve probleme nalaze i kako ih rješavaju. Na njegovim se očima vide ja ovdje želim ostati. Jednom je dijete reklo: Ovdje me konačno razumiju".Kad su u pitanju nadareni učenici bitan je mentorski rad kako bi ih se usmjerilo prema njihovim interesima, složno su poručili sudionici panela. Mora se ići prema izvrnosti, ističe Tome Antičić s Instituta Ruđer Bošković.

"Mi svi funkcioniramo da svi moraju dobiti isto i jednako malo, to kažu javno čelni ljudi ministarstva, što je katastrofa jer bez toga nema budućnosti. Samo ako prepoznate najbolje njima dati više nauštrb onih drugih i to mora postati dio kako funkcionira nacija."

Zbog politikanstva vladajućih na uštrb darovite i malo manje darovite djece reforma školstva i dalje je samo mrtvo slovo na papiru. Upravo stoga inicijativa Hrvatska može bolje,koja okuplja učitelje i učiteljice, gotovo 200 udruga, te brojne sindikate, sutra će na zadnji dan nastave saborskim zastupncima podijeliti svjedodžbe s ocjenom nedovoljan koja se odnosi na sve one koji su nanijeli direktnu štetu obrazovnom sustavu i budućnosti mladih generacija, pa time i društvu u cijelosti na čelu s resornim ministrom Predragom Šustarom čiju ostavku očekuju.

Pročitajte više