Uhićen Ivan Medak

NAKON višesatnog boravka na obavijesnom razgovoru u policiji, danas je uhićen Ivan Medak, direktor poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi, te još četiri osobe iz Hrvatskih željeznica i tri iz tvrtke Intrade d.o.o. Ta tvrtka je Hrvatskim željeznicama prodala spornu kemikaliju za sprječavanje požara te ju nanijela na tračnice, što se ispostavilo kao uzrok najveće željezničke nesreće u neovisnoj Hrvatskoj. Da se dogodilo osam uhićenja potvrdio je i šef Ureda ravnatelja policije Krunoslav Borovec.

> Istraga tragedije u Kaštelima: Retardant na šinama - krivac za nesreću!

> "Barba Lukin" Medak od trgovca psećom hranom nabavio smjesu za tračnice

> Istraga nesreće u Kaštelima: Retardant planirali poprskati poslije prolaska vlaka, učinili su to prije!

Među uhićenima su, zasad je poznato, šef tvrtke Intradea Ivan Tomašković i njegov tast Jozo Bazina, zatim Drago Rogulj, šef područnog odjela u Splitu za zaštitu od požara HŽ-Infrastrukture i ispostave splitskog tima za ekologiju te još jedna osoba u sustavu vatrogastva HŽ-a, a neslužbeno se doznaje da je to Branko Tišljar, koji je izradio prskalicu kojom je tretirana pruga. Prvotnu informaciju kako je među uhićenima i Tihomir Grgec, šef nabave, sam Grgec je demantirao. 

U 21.40 sati stigli su u pred zgradu Policijske uprave splitsko-dalmatinske, gdje će se nad njima nastaviti istraga. Neslužbeno se doznaje da Tišljaru pozlilo i da je zbog srčanih tegoba ostao u Zagrebu, točnije, zadržan je u bolnici Rebro. Istražnom bi sucu trebalo biti privedeno pet osoba, a sa slobode će se braniti tri osobe. Kaznena prijava je još u izradi, no doznaje se da će ih se šestero teretiti zbog kaznenog djela izvršavanja općeopasne radnje sa smrtnom posljedicom. Ministarstvo unutarnjih poslova planira u večernjim satima službeno izvijestiti javnost o uhićenjima.

Sredstvo koje je dovelo do iskliznuća vlaka i smrti 6 osoba te ozljeda kod još 55 putnika, sumnja policija, Medak je za HŽ  nabavio izravnom nagodbom s Intradeom, a o njihovoj sprezi i tome da su istraga cilja na Intrade i Medaka Index je otkrio još u subotu.

Kako se doznaje, Medak je izjavio kako nije kriv te kako je samo radio po nalogu Vladinom posebnom planu za zaštitu od požara koji je usvojio HŽ Holding. U tom je planu, kazao je istražiteljima, propisano na koji se način čiste i tretiraju tračnice.

Policija tražila Medaka na poslu, u 14 sati završio u stanici

Kako smo doznali, jutros je policija nazvala HŽ kako bi provjerila je li Ivan Medak, direktor poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi, došao na svoje radno mjesto! Podsjetimo, Index je još u subotu objavio da su prema neslužbenim informacijama Medak, koji se proslavio pismom "Barba Luki", i Drago Rogulj, šef ispostave splitskog tima za ekologiju, glavni predmeti istrage u slučaju stravične željezničke nesreće koja se u petak u 12.08 sati dogodila u mjestu Rudine, između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari.

Medaka se tereti da je mimo procedure izravno dogovorio sklapanje ugovora o nabavi tekućeg retardanta kojeg se smatra glavnim uzrokom nesreće. Sporna smjesa nanesena je na prugu desetak minuta prije nego što je naišao vlak, a navodno nije prema protokolu razrijeđena vodom u omjeru 1:4, što se stavlja na teret Rogulju.

Retardant po pruzi razmazivali djelatnici tvrtke registrirane za nabavu hrane za pse

Još je u subotu izdat nalog za pljenidbu dokumentacije vezane uz postupak javne nabave. Uzorci retardanta poslani su na analizu u Centar za kriminalistička vještačenja Ivan Vučetić, a policija češlja poslovanje HŽ-a. Pod istragom se nalazi i zagrebačka tvrtka Intrade, koja je nabavila dugotrajni tekući retardant i čiji su ga djelatnici razmazali po tračnicama prije nailaska nagibnog vlaka. Tvrtka je, inače, registrirana za proizvodnju i distribuciju hrane i proizvoda za kućne ljubimce, aditiva za stoku i putnih torbi, a bave se uvozom i zastupanjem stranih poduzeća.

Županijskom državnom odvjetništvu u Splitu podnesena je kaznena prijava protiv nepoznate osobe ili više njih zbog izazivanja stravične željezničke nesreće. Podsjetimo, šest je osoba poginulo, 55 ih je ozlijeđeno, a u subotu izvršena rekonstrukcija je potvrdila sumnje da je za nesreću kriva protupožarna tekućina nanesena na tračnice - retardant, zbog koje su ispravne kočnice vlaka bile jednostavno neupotrebljive, jer je klizio kao po ledu!

U Hrvatskoj proglašen dan žalosti

U Hrvatskoj je dan žalosti, a u 13 sati se na gradskom groblju Lovrinac u Splitu održala komemoracija za sve žrtve.

Iz splitske bolnice na Firulama danas je u popodnevnim satima pušteno 8 od 16 ozlijeđenih koji su hospitalizirani nakon nesreće vlaka.

Pročitajte više