Umijeće turističkog preživljavanja u Opatiji: Pokušajte pogoditi parkirnu zonu!

Foto: Google Street View, dokumentacija

U INDEXOVU redakciju stiglo je još pritužbi na dobivanje parkirne kazne u Opatiji unatoč kupnji parkirne karte. U Liburnija parkingu pojašnjavaju kako je za mnoštvo kazni kriva promjena parkirnih zona pa mnogi "po navici" uplate krivu kartu.

Nakon objave jučerašnjeg članka "Dobrodošlica turistima u Opatiji: Iako su platili parkiranje, podijelili im kazne i okrivili - sustav!", Indexu se javio još jedan čitatelj koji je kaznu dobio drugom prilikom, 29. srpnja: "Evo još jedan primjer gdje se je propisno platilo parkiranje i parkirna karta je bila istaknuta na vidljivom mjestu, međutim pri povratka u automobil na vjetrobranskom staklu ispod brisača bila je kazna kao da se nije platilo parkiranje. Po meni je to djelatnik dijelio, a ne fiskalizirani kompjuterski sustav, pa ako pali - pali".



Odgovore smo ponovno potražili u opatijskom Liburnija parkingu iz kojeg je Indexu stiglo sljedeće očitovanje: "Želimo istaknuti činjenicu koja je marginalizirana u Vašem članku. U svim navedenim slučajevima parkiranje nije bilo plaćeno, odnosno plaćeno je za pogrešnu zonu i naši kontrolori su potpuno zakonito izdali dnevnu parkirnu kartu. Isključivo zbog želje da pomognemo građanima, te su dnevne parkirne karte, nakon što su nas korisnici nazvali, stornirane. Opatija ima pet parkirnih zona i plaćanje na pogrešnu zonu uvijek rezultira sa dnevnom parkirnom kartom, kao i u svim gradovima Republike Hrvatske i Europske unije. Iz same činjenice da je korisnicima parkirališta odmah rečeno da ne trebaju platiti kazneni iznos (160,00 kn), nego ih se pozvalo da uplate jedino dodatni sms (12,00 kn) ili im se odmah bezuvjetno stornirala dnevna parkirna karta kao u slučaju gospodina čiji tekst je objavljen, jasno je da je to primjer uvažavanja turističkih okolnosti, a ne pokušaj nezakonitog bogaćenja".


Zatražili smo ih i dodatno pojašnjenje: Kako je moguće da baš toliki ljudi plate parkiranje u krivoj zoni - je li možda riječ o nedovoljno označenim parkirališnim zonama ili krivo postavljenim oznakama?

"Od 1. srpnja 2013. na snazi su nove cijene zone na spornom području te su ljudi često plaćali po navici na prijašnju zonu. To što su zone blizu nije naša krivnja s obzirom da iste ne određujemo mi. Maksimalno smo označili promjenu cijena naljepnicama, tabelama, uputama na parkirnim automatima i parkiralištima", odgovorili su za Index iz Liburnija parkinga.

"Parkirni automat ima obavijest da to nije valjani automat na hrvatskom jeziku, koja je nalijepljena u visini koljena. To je ništa drugo nego varanje ljudi"

Da ovi slučajevi nisu rijetkost svjedoči i još jedan čitatelj koji se danas javio u redakciju Indexa, a koji se ne slaže s ocjenom Liburnija parkinga da su sve oznake o izmjeni zona dobro postavljene: "Imam identičan slučaj kao gospodin iz vašeg teksta. Također mi je službenica rekla da će stornirati kaznu, no kao što vidim pričekati ću poštara s istom. Bave se totalnim lopovlukom jer je aparat za naplatu parkinga udaljen 10 metara od tih parkinga s time da to nije aparat za tu zonu, nego se trebate spustiti niz cestu do `pravog` automata. Taj koji piše te kazne čuči negdje oko tih parkinga jer sam dva sata pokušavao naći osobu koja je podijelila kazne na sva vozila, a stranci su bili izgubljeni jer nisu imali pojma o čemu se radi. Parkirni automat ima obavijest da to nije valjani automat na hrvatskom jeziku, koja je nalijepljena u visini koljena. To je ništa drugo nego varanje ljudi".

Javio nam se i čitatelj koji je na identičan način i na istoj lokaciji u Opatiji kaznu dobio 26. srpnja ove godine.

Pročitajte više