Upitno širenje nove EU domene

KOMPANIJE koje su unaprijed kupile na tisuće internet naziva mogle bi spriječiti širenje .eu domene, kojom Europska unija pokušava konkurirati globalno raširenoj .com domeni, priopćeno je u srijedu iz Bruxellesa.

Domena .eu lansirana je u travnju i već ima dva milijuna registriranih adresa, uključujući www.europa.eu - web stranicu 25-člane Europske unije.

Osim što nudi specifično europski profil virtualnog svijeta, ta domena omogućava kompanijama da umjesto posebne adrese za svaku zemlju u kojoj posluju imaju jedinstvenu, one stop shop web stranicu.

No, 200 do 300 tisuća generičkih naziva koji se najčešće upotrebljavaju u pretraživanju Interneta kupila je šačica tvrtki, što je u mrežnom svijetu praksa poznata kao "skladištenje" adresa.

Maria Berger, zastupnica njemačkih socijalista u Europskom parlamentu, tvrdi da je EU, koji je za upravljanje .eu domenom potpisao ugovor s tvrtkom Eurid, previše velikodušno odobravao registraciju generičkih naziva.

"Trebalo bi biti moguće odbiti registraciju ako je očigledno da se radi o zloupotrebi", kazala je ona prilikom posjeta Euridu u okolici Bruxellesa.

Za skladištenjem su posegnule kompanije u Njemačkoj, Austriji i zemljama Beneluxa, kazao je Daniel Kollinger, njemački stručnjak za domene.

Prema njegovim riječima, te se kompanije služe neobičnim trgovačkim imenima ili zakulisnim kompanijama kako bi kupile nazive koje onda ili nude na prodaju ili koriste kao oglasni pano za privlačenje pozornosti.

"To će izazvati niz problema za europsko Internet tržište, budući je namjena .eu domena bila stvoriti njegovu veću prisutnost na svjetskom tržištu. Umjesto toga, sada je koncentriran u rukama 20-tak ljudi koji ga mogu razvijati kako njima odgovara", dodao je.

Pročitajte više