Vegeta najsnažnija hrvatska robna marka u regiji

REZULTATI Product Group Manager (PGM) istraživanja provedenog krajem 2004. godine pokazuju da su 15 najsnažnijih robnih marki u Hrvatskoj Vegeta, Zvijezda ulje, Franck kava, Ariel, Zvijezda majoneza, Coca-Cola, Franck čaj, Milka, Paloma (toaletni papir), Gavrilović pašteta, Kisko, Jamnica, Domaćica, Margo i Zvijezda margarin. Ukoliko se osvrnemo samo na hrvatske robne marke u Hrvatskoj, osim navedenih, u "top 15“ se još nalaze Dorina, Dukat mlijeko, Čarli i Čipi-čips.

Regionalno promatrajući, najsnažnije robne marke su Milka, Lenor, Coca-Cola, Vegeta, Ariel, Nivea, Paloma (toaletni papir), Orbit, Grand kava, Head & shoulders, Colgate (zubna pasta), Fanta, Fructal voćni sokovi, Crvenka Jaffa keksi i Aquafresh.

Dok su kod nas izrazito jake robne marke domaćih proizvođača Podravke, Agrokor grupe, Francka, Gavrilovića, Labuda i Kraša u regiji su najsnažnije, kao što se to moglo i očekivati, robne marke multinacionalnih kompanije kao što su Kraft, P&G, Coca-Cola, Nivea, Wrigley, Colgate-Palmolive. Ipak možemo primijetiti da su i neki od domaćih proizvođača odnosno proizvođača zemalja regije poput Podravke, Palome, Granda, Fructala i Kraša, također "jaki regionalni igrači“ s iznimno dobro pozicioniranim robnim markama. 

Zanimljivo je da Vegeta zauzima vodeću poziciju među hrvatskim proizvodima na tržištu Slovenije, Srbije i BiH. Pri vrhu su Gavrilović pašteta, bomboni Kiki i Bronhi, Jadro i Domaćica keksi te Zirodent.

PGM istraživanje provode agencije Prizma istraživanja Zagreb, CATI Ljubljana i njihovi partneri. Osnova za rezultate koje sadrži PGM, sindicirano je istraživanje tržišta u koje je uključeno preko 2500 robnih marki iz preko 80 različitih kategorija proizvoda robe široke potrošnje za (zasada) četiri zemlje regije (Slovenija, Hrvatska, BiH, Srbija). U istraživanje je uključeno 8000 potrošača.

Pročitajte više