Veliki pad prodaje industrijskih robota u SAD-u

Ilustracija: EPA

Sjevernoameričke kompanije naručile su u 2023. godini znatno manje robota, prekinuvši petogodišnje razdoblje uzleta u uvjetima usporavanja gospodarstva i viših kamata koji otežavaju nabavu sofisticiranih strojeva, pokazalo je istraživanje.

„Kada stanje u gospodarstvu nije sjajno, lakše je odgoditi kupnju”, rekao je predsjednik udruge proizvođača robota A3 koja prati narudžbe Jeff Burnstein.

Veliki pad

Kompanije su lani kupile 31.159 robota, za 30 posto manje nego u 2022., izračunao je A3. Postotni pad najveći je od 2006., utvrdili su.

Potražnja se smanjila u kompanijama povezanim s automobilskom industrijom, koje su prošle godine činile oko polovine tržišta robota, ali i u prehrambenom i metaloprerađivačkom sektoru.

U četvrtom tromjesečju proizvođači robota zabilježili su 7.683 narudžbe, za osam posto manje nego u istom razdoblju 2022.

Universal Robotos, danski proizvođač malih fleksibilnih robota, izvijestio je nedavno da mu je prihod u 2023. pao za sedam posto, na 304 milijuna dolara.

2022. bila rekordna

Prodaju su lani zakočili zabrinutost zbog posustalog gospodarstva i višak zaliha, nagomilan u pandemiji covida-19, kada je prodaja robota procvjetala budući da su proizvođači tražili rješenje za manjak radne snage. Godina 2022. bila je rekordna po broju narudžbi, pokazali su podaci A3-a.

Posustajanje potražnje u 2023. vremenski se poklopilo s najavom pojedinih proizvođača o razvoju naprednijih verzija strojeva.

Tako je startup za robotiku Figure u siječnju izvijestio da je sklopio partnerstvo s njemačkim BMW-om koje bi trebalo rezultirati postavljanjem humanoidnih robota u BMW-ovoj tvornici automobila u Južnoj Karolini. Humanoidne robote razvija i proizvođač električnih vozila Tesla.

Pročitajte više