Zračna luka Split daje 1.2 milijuna kuna za naljepnice u avionu Croatia Airlinesa

Ilustracija: Zvonimir Barisin/HaloPix

ZRAČNA luka Split dala je ugovor za usluge oglašavanja težak 3.875.000 kuna tvrtki Croatia Airlines, a kako su naveli u natječajnoj dokumentaciji, direktnim pregovaračkim postupkom odabrali su baš državnog avioprijevoznika za unosan posao jer ne postoji nitko drugi u Europskoj uniji tko bi mogao izvršiti uslugu.

Evo o čemu se radi. 

Splitski aerodrom od tog iznosa dat će pola milijuna kuna za oglašavanje na web stranici Croatia Airlinesa u obliku bannera. Zamišljeno je da oglas bude, kako piše u troškovniku, na svim jezicima. Ali to je sitnica. 

Naljepnica na kolicima za hranu bit će u avionu 8 mjeseci za 900.000 kuna

Uprava Zračne luke Split smatra genijalnim marketinškim potezom da putnici u avionu Croatia Airlinesa vide njihov logo. Zato su čak 900.000 kuna od ovog ugovora odvojili za naljepnice na kolicima za dostavu hrane i pića. Iznos pokriva osam mjeseci oglašavanja. 

Zračna luka Split spomenut će se i 30 sekundi na ekranu u avionu za 900.000 kuna

Isto toliko, 900.000 kuna, dat će se i za oglašavanje na malim ekranima u avionima Croatia Airlinesa, i to u njih šest koji nude tu opciju. U troškovniku piše: "Oglašavanje na video ekranima u zrakoplovima opskrbljenim s istim (šest zrakoplova tipa Airbus) na svim domaćim, međunarodnim, redovitim i charter letovima po 30 sec."

Ako ste ikada putovali unutar Hrvatske našim državnim prijevoznikom, onda ste mogli čuti pilota kada kaže da se nalazite u airbusu, što znači da će oglase od 30 sekundi s reklamom Zračne luke Split vjerojatno čuti ljudi koji slijeću u tu istu luku ili iz nje polaze. Na tim ekranima inače se vrte ljepote i znamenitosti Hrvatske koje vrijedi obići. 

Naljepnica "Zračna luka Split" dva mjeseca će stajati na pretincu za prtljagu i koštati 300.000 kuna

Splitski aerodrom tu nije zatvorio novčanik. Plaća Croatia Airlinesu i da mu naljepnice budu na pretincima za ručnu prtljagu. Usluga košta 300.000 kuna za dva mjeseca reklamiranja.

Ovim ugovorom, dogovorenim bez javnog natječaja, pri čemu se nije mogao javiti nitko drugi osim Croatia Airlinesa, Zračna luka Split odlučila je novac potrošiti na to da joj logo bude otisnut i na potvrdi za kupnju zrakoplovne karte Croatia Airlinesa. Dimenzije su 500 x 150 piksela, ukupni trošak 150.000 kuna za osam mjeseci oglašavanja. 

Dakle, nakon što kupite kartu, pojavit će vam se logo Zračne luke Split. 

Podjela letaka u avionu stajat će još 828.750 kuna za pola godine

Ako ste se ikada pitali koliko košta podjela letaka u avionu, sad ćete i to saznati. Stoji nas 828.750 kuna za pola godine. Croatia Airlines će za taj iznos i printati te letke.

Samo za naljepnice, dakle, odlazi 1.200.000 kuna 

Zbrojimo zasad koliko odlazi na naljepnice. Ukupno ćemo, dakle, za oglase na kolicima za hranu dati 900.000 kuna kroz osam mjeseci, a za logotipove na poklopcima za ručnu prtljagu 300.000 kuna za dva mjeseca. To je 1.200.000 kuna za naljepnice koje će stajati manje od godinu dana u avionu i koje će možda netko primijetiti. 

Upitali smo Upravu aerodroma jesmo li mi pogriješili, je li točno da će naljepnica Zračne luke Split dva mjeseca stajati u avionu Croatia Airlinesa i da će to koštati 240.000 kuna bez PDV-a, odnosno 300.000 kuna.

Zračna luka Split: Cijena uključuje i postavljanje i skidanje naljepnica

Odgovorili su: "Cijena uključuje izradu, postavljanje i skidanje naljepnica na pretincima za ručnu prtljagu na svim zrakoplovima Croatia Airlinesa u periodu od minimalno dva mjeseca."

Na pitanje kako će oglašavanje Zračne luke naljepnicom u avionu doprinijeti tome da putnici češće koriste splitski aerodrom ponudili su objašnjenje:

"Oglašavanje je oblik komunikacije usmjerene širokom krugu ljudi s ciljem informiranja, stvaranja pozitivne predispozicije i privlačenja potencijalnih korisnika usluga. Kvaliteta pruženih usluga kao temelj, a potom njihova vidljivost i prepoznatljivost imaju stimulativni učinak na potencijalne korisnike." Nisu naveli izvor.

Reklamiraju se i u newsletteru Croatia Airlinesa, 150.000 kuna za osam mjeseci

Oglašavanje u mjesečnom newsletteru spomenutog avioprijevoznika Zračna luka plaća 150.000 kuna za osam mjeseci.

Oglasi Zračne luke Split nalaze se i u tri izdanja časopisa Croatia za 146.250 kuna

Na zaslonima sjedala aviona uredno su ugurani leci, katalozi i reklamni časopisi. U njima možete odabrati razne proizvode domaćih tvrtki.

I tu se čak reklamira Zračna luka Split. U troškovniku je ostala još stavka: "Oglašavanje u putnom časopisu Croatia - časopis se besplatno distribuira u svim zrakoplovima flote, na svim letovima, agencijama, zastupnicima Croatia Airlinesa u inozemstvu, turističkim sajmovima, eventima, promocijama... (Izdanja; zimsko 2022, proljetno 2023 i ljetno 2023. godine)". Oglašavanje u tri izdanja koštat će ukupno 146.250 kuna. 

U Elektroničkom oglasniku javne nabave objavljeno je da je Zračna luka Split dodijelila ugovor Croatiji Airlines pregovaračkim postupkom bez prethodne objave. To znači da je posao mogla dobiti jedino tvrtka koju je aerodrom odabrao, u ovom slučaju Croatia Airlines.

"Ne postoji nitko drugi tko bi mogao izvršiti ovu uslugu"

U javno dostupnoj dokumentaciji iz Uprave splitskog aerodroma naveli su objašnjenje: "Dodjela ugovora bez prethodne objave u Službenom listu Europske unije je zakonita jer ne postoji nitko drugi tko bi mogao izvršiti ovu uslugu."

Zračnu luku Split upitali smo zašto su odabrali baš Croatiju Airlines. Dostavili su tablicu iz koje se vidi da najviše letova godišnje, njih oko 2000, na aerodromu zabilježi upravo taj domaći prijevoznik. Slijede ga EasyJet, Eurowings, KLM, SAS, Wizzair, pa Lufthansa. 

"Povezanost Zračne luke Split sa svijetom najviše ovisi o Croatiji Airlines"

Evo odgovora Zračne luke Split: 

"Kontinuirana povezanost Zračne luke Split sa svijetom najviše ovisi o Croatiji Airlines koja pri tom predstavlja iznimno važnu polugu razvoja turizma u ovoj regiji. Croatia Airlines je najznačajniji poslovni partner Zračne luke Split jer tržištu ove regije nudi najviše letova, destinacija i sjedala tijekom cijele godine. Posebno je važna povezanost koju Croatia Airlines omogućuje tijekom zimskog perioda kada je prometna potražnja znatno manja nego u ljetnim mjesecima. Valja se prisjetiti i ključne uloge Croatia Airlines za vrijeme dvije pandemijske godine i potpune blokade zračnog prometa."

Pojašnjavanju da su, sukladno Zakonu o javnoj nabavi, proveli pregovarački postupak "Usluge oglašavanja u medijima Croatia Airlinesa" s kompanijom Croatia Airlines d.d. u vrijednosti od 3.100.000,00 kuna.

>>Croatia Airlines: Imamo gubitak od 164 milijuna kuna

"U medijima Croatia Airlinesa uslugu oglašavanja može pružiti isključivo kompanija Croatia Airlines, a što je bio razlog za pokretanje pregovaračkog postupka. Pregovarački postupak je jedan od postupaka javne nabave kojeg Naručitelj može provoditi sukladno članku 356. Zakona o javnoj nabavi", poručili su iz Zračne luke.

Pročitajte više