300 sati, toliko traje bojanje ovog klasika
JOŠ UVIJEK je moguće kupiti stari Defender izravno od Land Rovera, ali takav užitak ima visoku cijenu.
Land Rover povremeno podsjeti javnost da je klasični Defender i dalje dostupan. Iako je proizvodnja originalnog britanskog terenca završila prije deset godina, Land Roverov odjel Classic i dalje ga nudi kroz program Works Bespoke. Riječ je o potpuno obnovljenim vozilima proizvedenima između 2012. i 2016. godine, opremljenima snažnim V8 motorom od 400 KS.
Novost je da je sada moguće uskladiti boju klasičnog Defendera s bojama najsnažnije moderne verzije, Defendera Octa. Svaki primjerak provede oko 300 sati u lakirnici kako bi dobio jednu od sljedećih završnih obrada: Petra bakrena, Faroe zelena, Sargasso plava ili Narvik crna. U ponudi su i boje Carpathian i Charente sive. Sve nijanse dostupne su u sjajnoj ili satenskoj izvedbi za one koji preferiraju mat izgled.
Land Rover dodatno nudi lakiranje maske hladnjaka u sjajno crnu boju, kako bi se vizualno povezala s Octom, dok je naziv modela na poklopcu motora izrađen od takozvanih "sjeckanih" karbonskih vlakana. Kupci mogu birati između pet dizajna naplataka, 11 završnih obrada te dvije veličine, 16 i 18 inča.
Povezanost s modernim Defenderom Octa nastavlja se i u unutrašnjosti. Klasični Defender može se naručiti s istim izborom tkanina i kožnih presvlaka. Ovisno o odabranom materijalu, dostupne su boje Khaki zelena, Light Cloud, Lunar, Burnt Sienna i Ebony. Te se nijanse mogu proširiti i na obloge krova, panele vrata, armaturu, ručice mjenjača i upravljač.
Prema navodima Land Rovera, ideja o prenošenju mogućnosti personalizacije Octe na klasični Defender došla je izravno od kupaca. Primijećeno je da su neki naručivali modernu verziju, a istovremeno i klasični model u istim bojama i sličnim detaljima.
Dok cijena novog Defendera Octa u Ujedinjenom Kraljevstvu počinje od 148.045 funti, bez dodatne opreme, klasični Defender znatno je skuplji i stoji 190.000 funti što uključuje i 12-mjesečno jamstvo. Za taj iznos Land Rover Classic dodatno unapređuje kočnice, prilagođava upravljački sustav i ugrađuje novi ovjes.
Pritom V8 motor u klasičnom Defenderu nije preuzet od BMW-a, za razliku od Octinog 4,4-litrenog twin-turbo agregata. Umjesto toga, koristi se Land Roverov vlastiti atmosferski 5,0-litreni V8 koji razvija 400 KS i 515 Nm okretnog momenta. Snaga se na kotače prenosi putem osmerostupanjskog automatskog mjenjača ZF, kao i kod Octe.
Za one koji žele potpuno novo vozilo koje zadržava duh starog Defendera, Ineos Grenadier može biti ozbiljna alternativa, a zanimljivo je da i on, poput Octe, koristi BMW-ove motore.