Fiat Panda 1.2 Easy: Recesijsko rješenje
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
IAKO u nezavidnoj financijskoj situaciji talijanska autoindustrija je bila i ostala sinonim proizvođača možda ne najboljih, ali zato najsimpatičnijih i već time najpopularnijih gradskih automobila. Jedan od njih je i Panda iza koje stoje više no respektabilna ostvarenja.
Prisutna više od tri desetljeća Panda je u tek dvije generacije doživjela nakladu veću od šest milijuna primjeraka. I u svom trećem izdanju ostaje dosljedna izvorniku, što u prijevodu znači da joj praktičnosti ne nedostaje, a zadržavanjem uglastog dizajna ostala je prepoznatljiva u segmentu gdje već nekoliko godina vlada inflacija novih modela.
Upravo zadržavanjem smjernica prethodnika u Fiatu su napravili pravi posao pokazavši se kao pravi majstori kad su u pitanju mali gradski automobili. Panda je zadržala osnovni koncept kutijastog MPV vozila s pet vrata u okviru vrlo kompaktnih dimenzija. Doduše, u odnosu na prethodnika je narasla, no ti centimetri se izvana gotovo i ne primjećuju. Čak štoviše, mnogi će misliti kako se radi o temeljitom redizajnu, a ne potpuno novom modelu.
Kako god, Panda u 3,6 metara duljine ima dovoljno prostora da ponudi pet vrata čime je osjetno olakšan pristup stražnjoj klupi. Prostranost je definitivno jača strana automobila. U kabinu se može smjestiti i do pet putnika, a prtljažnik nudi 225 litara u osnovi, odnosno 260 litara kada su stražnja sjedala u potpunosti pomaknuta prema naprijed. Preklapanjem istih korisni volumen raste na 870 litara. Sve u svemu odličan rezultat, pa na polju komfora kao jedini minus možemo upisati nedostatak djeljivog stražnjeg naslona u baznoj razini opreme.
Što se pak ergonomije tiče manjkavosti će naći korpulentniji vozači kojima će zasmetati povišeni smještaj mjenjača, točnije njegovog postolja. Logično, čuda nisu moguća, pa i ovaj nedostatak valja uzeti s rezervom. U svakom slučaju s Pandom ste vrlo brzo doma. Nema nikakvih filozofiranja, sve je na svom mjestu, u skladu s idejom da ovaj automobil posluži vlasniku u svakoj situaciji i pritom nudi najjednostavnija rješenja. Pritom valja znati kako je kvaliteta izrade osjetno bolja no u prethodnika.
Dizajn interijera prati uglastu vanjštinu, pa je tako ploča s instrumentima izvedena u obliku četverokuta, s krajnje logičnim i čitkim rješenjima. Isto vrijedi i u pogledu kontrola klimatizacije, audio-sustava ili pak ručica na vratima. Originalnu izvedbu ima i "avionska" ručna kočnica, detalj koji nismo očekivali čak ni od talijanskih esteta. Polako dolazimo i do opreme, gdje Panda (opet) vrijedno skuplja bodove. U standardnu opremu osnovnog modela ulazi sve što se danas očekuje od automobila ovog kalibra, a to je ABS i dva zračna jastuka u pogledu sigurnosti, te audio sustav i klima kad je komocija u pitanju.
Testni primjerak pokretao je ulazni motor. 1,2 benzinac sa 69 KS i 102 Nm je stari znanac Fiat grupacije, a za ovaj model je temeljito prerađen. U ponudi su još skuplje opcije, 0,9 TwinAir sa 89, odnosno 1.3 Multijet dizelaš sa 75 KS.
Vratimo se mi atmosfercu i recimo kako je usuglašen sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem sasvim solidnih karakteristika. Papir kaže kako ova kombinacija daje 164 km/h maksimalne brzine i 14,2 sekundi za ubrzanje do 100 km/h. No, ono bitno za ovaj tip vozila potvrdila je praksa koja kaže kako Panda u prosjeku troši 6,6 l/100 km, a na otvorenom se vrijednost spušta na odličnih 5,4 l/100 km. Odličan rezultat, pogotovo u današnje vrijeme kada se svaka potrošena kuna, pa i lipa gledaju s velikom pažnjom.
Vozne osobine su očekivane, odlične u gradskim uvjetima, i solidne na otvorenom. Dinamička stabilnost je usprkos izraženoj visini vozila zadovoljavajuća, ali pod uvjetom da nema udara bočnog vjetra. Vožnja jadranskom magistralom za vrijeme bure definitivno nije preporučljiva, i to ne samo u Pandi. U svakom slučaju, na svako pretjerivanje i hodočašćenje u visoke okretaje Panda reagira uz dopadljivi zvuk motora, dok sve drugo ostaje je na iskustvu vozača.
>> Baza automobila: Fiat Panda
Testna Fiat Panda s 1,2 benzincem i slabijim od dva paketa opreme (Easy i Lounge), ili kraće bazna izvedba modela, stoji 76.500 kn. Nema sumnje, radi se o vrlo pristupačnom rješenju za one koji traže nadasve praktičan gradski automobil naglašene osobnosti, a koji se neće libiti služiti i kao jedini prijevoznik u kućanstvu. Nakon višednevnog druženja s Pandom u svim zamislivim uvjetima ovaj se mini pokazao kao odani sluga koji ne traži puno, a daje doista mnogo. Ostaje dojam kako duh legendarnog Renaulta 4 živi i dalje, ali sada nešto južnije.
Fiat Panda |
|
Važnija serijska oprema (razina Easy) |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočne zračne zavjese | |
|
|
El. podesivi retrovizori |
|
Ručni klima uređaj |
|
El. podizači stakla sprijeda |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
DUAL el. servo upravljač |
|
Upravljač podesiv po visini |
|
Putno računalo |
|
Audio - sustav (CD/MP3, RDS, 4 x 40W) |
|
Preklopiva stražnja klupa |
|
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Odbojnici u boji karoserije |
|
14" čelični naplatci, gume 175/65 |
|
Model Cijena (kn) |
|
Fiat Panda 1.2 Easy |
76.500 |
Cijena i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati