Renault Clio 1.5 dCi Dynamique: Legenda se budi
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
DOLASKOM novog Clia upotpunjena je ponuda gradskih kompakta na tržištu. Četvrta generacija stiže nakon sedmogodišnjeg sasvim uspješnog staža prethodnika. No ipak, od novog modela očekuje se puno više. S razlogom.
Clio kao nasljednik legendarne "petice" nije imao previše problema s dokazivanjem na tržištu. Prva i nadasve druga generacija još su uvijek vrlo popularne, a ni još uvijek aktualna treća generacija nije razočarala. Nova generacija ipak želi pokazati više i u nikad žešćoj konkurenciji postati pravi klasik. Moderan izgled zasnovan na stilu konceptnog Dezira potpisuje Laurens van den Acker, čovjek koji će podariti novi izgled Renaultove game. Sudeći upravo po Cliu rekli bi da je pogodio u sridu.
(Opet) moderan nastup
I dok je treća generacija od svog debija označena kao pomalo konzervativan model novi Clio već na prvu djeluje vrlo moderno. Čak i više od toga, dodirnih točaka s prethodnikom gotovo da i nema, a obilje sjajne plastike i mogućnosti individualizacije karoserije obojenim detaljima jasno pokazuju kako se sada obraća i mlađoj klijenteli. Najdojmljiviji je svakako prednji kraj s markantnom maskom kojom dominira poveći logo marke. Tu su i trendovska LED svjetla, sjajna (glossy) plastika, a mjesta čak ima i za poneki detalj od kroma.
Bočne linije upotpunjuju crveni detalji (opcija) i vrlo moderni alu naplatci, a za više dinamike ručica stražnjih vrata skrivena je u okvir. Izraženi bokovi skladno se uklapaju u stražnji kraj vozila, a prate ih horizontalno orijentirana svjetla.
Recimo još i kako Clio za razliku od nekih rivala i dalje bilježi rast dimenzija. Duljinom sada prelazi granicu od četiri metra, i što je važnije, razmak između osovina porastao je na 2.589 mm, a masa vozila zadržana na razini 1.000 kg kod benzinaca i stotinjak više kod dizelaša.
Smartphone kao ideja
U kabini je moderan nastup još izraženiji, toliko da traži privikavanje. Svi iole konzervativniji trebat će vremena da se naviknu na silne površine u sjajnoj plastici, dok oni tehnički manje potkovani moraju uzeti timeout kako bi shvatili logiku upravljanja središnjim info zaslonom. Nama su se oba "problema" svidjela. Sjajna i nijansom nametljiva (crvena) boja razbijaju monotoniju i odlično pristaju jednom gradskom automobilu, dok multimedijski sustav nudi odličnu (grafičku) komunikaciju i stil danas sveprisutnih pametnih telefona. Također, sustav sa ekranom osjetljivim na dodir omogućio je redukciju broja prekidača na armaturi čime se dobilo na preglednosti i skladu.
Međutim, ono što svakako upada u oči je izuzetna prostranost, tolika da ne sumnjamo kako će Clio birati i, primjerice, dosadašnji vlasnici Meganea ili nekog drugog kompakta. Ni vozač se ne može požaliti na ergonomiju, osim možda na nešto skromniji razmak između nožnih komandi.
Prtljažnik zauzima vrlo upotrebljivih 300 litara, odnosno 1.146 l nakon preklapanja stražnjih naslona.
Oprema je, kao što se od najjačeg paketa očekuje, prvoklasna. Nama se najviše svidio Media NAV sustav s navigacijom. Grafičko sučelje olakšava korištenje, a vesele i brojne implementirane opcije. Što se pak sigurnosti tiče, Clio pri EuroNCAP-u osvaja sam vrh kao jedan od najsigurnijih. S druge strane, putnici na stražnjoj klupi ne mogu se osloniti na potporu tehnologije zračnih jastuka, čak ni u opciji. Čudno, pa makar i pod pretpostavkom da se u ovom tipu vozila najčešće nalazi uz vozača samo jedan putnik.
Uvjerljivi dizelaš
I nova generacija modela se oslanja na starog znanca, 1,5 dCi dizelaš čije kvalitete smo imali prilike iskušati na nekoliko generacija Renaultovih bestselera. U ovom okruženju daje maksimum od 90 KS i 220 Nm što su vrijednosti sasvim odgovarajuće za jedan gradski model većih apetita. Nažalost, u ponudi nema snažnije opcije, kao ni šest-stupanjskog mjenjača čime je Clio ipak donekle zakinut. No, što je tu je, i ovakav Clio postiže solidne performanse. Više od 12,3 sekundi za sprint do 100 km/h i 177 km/h teško da ikome realno treba, dok s druge strane minimalna potrošnja goriva svakoga veseli. Posebno s aktivnim ECO modom rada i Start/Stop sustavom koji mogu potrošnju oboriti za daljnjih 0,5 l/100 km, ako ne i više.
Zvuči idealno, no u praksi Clio donosi i neke zamjerke. Prije svega tu mislimo na nedovoljno precizan (i brz) mjenjač kojem usprkos pametno poslaganih prijenosni omjera ipak nedostaje šesti stupanj. Električni servo upravljača je podređen gradskim uvjetima i čestim manevrima, dok kočnice posao odrađuju uzorno. Putnike dobronamjernike razveselit će i poznata Renaultova udobnost koju njeguje i podvozje novog Clia. Iznenađenja nema, radi se o gradskom automobilu uzornih voznih osobina i kvalitetno podešene mehanike.
Akcijom protiv krize
U ponudi na hrvatskom tržištu Clio se nudi uz tri paketa opreme (Authentique, Expression i Dynamique) te po dva benzinska i dizel motora. Početna (akcijska) cijena je 81.900 kn, odnosno 104.900 kn za dizelaša. Testni primjerak sa snažnijim dizelašem i najbogatijim paketom opreme ima cijenu od 120.900 kn, odnosno 124.450 kn sa svim doplatama.
>> Baza automobila: Renault Clio
10.000 kn akcijskog popusta je više no dobrodošlo, baš kao i sami Clio koji se bez ikakve sumnje može svrstati u sam vrh segmenta. Kompletna ponuda, uzorna motorizacija i komfor ovdje su dodatno začinjeni doista bogatom opremom, a to će, vjerujemo, mnogi znati prepoznati.
Renault Clio |
|
Važnija serijska oprema (razina Dynamique): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
ISOFIX sustav na stražnjim sjedalima |
|
|
|
ESP | |
LED dnevna svjetla | |
Pomoć pri kretanju na uzbrdici | |
ECOMODE način vožnje | |
Putno računalo |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat |
|
Automatski klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni el. servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
Kolo upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači prednjih stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
MEDIANAV multimedijski sustav (7" touchscreen) |
|
USB + Bluetooth handsfree; Bass Reflex sustav |
|
Djeljiva stražnja klupa (1/3 - 2/3) |
|
Vozilo bez ključa - Renault kartica |
|
Sjajno crni i krom detalji interijera |
|
Tonirana stražnja stakla |
|
Krom dekoracija eksterijera |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
16" Passion aluminijski naplatci, gume 195/55 |
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Naslon za ruke |
690 |
Kartografija cijele Europe |
990 |
Rezervni kotač |
390 |
Retrovizori, bočna letvica i obloga stražnjeg odbojnika u sjajno crnoj boji + dio bočne letvice, prednje ukrasne letvice i letvice na stražnjim vratima u boji crvena Flamme |
690 |
Alu naplatci 16" Diamond crni |
790 |
Renault Clio 1.5 dCi (90 KS) Dynamique |
130.900 |
Cijena testiranog vozila |
134.450 |
Cijena s popustom (- 10.000 kn) |
124.450 |
Cijena bazne izvedbe (1.2 Authentique) |
81.900 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati