Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna: Stvorena da traje i daje

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

U pola stoljeća neprekidne naklade kroz 11 različitih izdanja Corolla je prodana u više od 40 milijuna primjeraka - dovoljno da popularnošću ugrozi i sam brand kojeg predstavlja.

Premda je novi model sveden na svojevrsnu marginu ustupivši mjesto kompaktnog Toyotinog predvodnika Aurisu, Corolla i dalje ima krug vjernih poklonika. Ime je to uz koje se veže gotovo dosadna pouzdanost i vanserijska kvaliteta, pa ni činjenica da se u konačnici radi o limuzinskom Aurisu porijeklom iz Turske ne umanjuje privlačnost. Nimalo čudno s obzirom da se Aurisova osnova već nametnula svojom solidnošću. A što s turskih pogona tiče dovoljno je reći kako je u iste Toyota do danas uložila čak 1,4 milijardi eura, od čega je na prilagodbu novom modelu otišlo oko 150 milijuna eura.

U usporedbi s prethodnikom nova se Corolla protegla za daljnjih osam centimetara. S dimenzijama 4.620 x 1.775 x 1.465 mm i međuosovinskim razmakom od čak 2.700 mm japanska se limuzina razvukla do krajnjih granica C segmenta. Stoga izdašna ponuda prostora u kabini ne bi nikoga trebala začuditi. Mjesta u izobilju ima i na stražnjoj klupi, a u prilog epitetu komforne obiteljske limuzine ide i podatak o zapremini prtljažnika (452 l). Reći ćemo i kako 706 mm prostora za noge putnika na stražnjoj klupi predstavlja najbolji rezultat u klasi.

Za razliku od brojne konkurencije ovdje je dodavanje trećeg volumena izvedeno u vizualnom skladu. Potvrdu dobro odrađenog posla nalazimo i u dodatno poboljšanoj aerodinamici, ali i pozitivnim komentarima slučajnih prolaznika. Nova Corolla i dalje nije nametljiva, no u slučaju testne izvedbe bijela je boja u kombinaciji krom detalja i alu naplataka bila dovoljna da izazove interes, posebno onih koji su na prvu mislili kako se radi o novom Avensisu. Sve u svemu, Corolla izgleda pristojno, ništa više i ništa manje.

I dok smo kod novog Aurisa malo ostali zatečeni izgledom prednje armature ovdje nedostatak mašte nećemo zamjeriti. Corolla je jednostavno takva. Kao da zazire od bilo kakvih trendi detalja sa samo jednim ciljem, a to je da bude funkcionalna. Sve je na svojem mjestu, pa ne treba puno vremena za privikavanje. Izuzetak je multimedijski sustav prisutan kod bolje opremljenih izvedbi, a koji bitno olakšava korištenje brojnih gadgeta. Kvaliteta izrade je očekivano na razini ostatka branda, što uključuje i udobna sjedala, kako sprijeda tako i u drugom redu.

Serijska oprema drugog po redu paketa opreme Luna je vrlo izdašna. Jaku sigurnosnu logistiku prati potpuna elektrifikacija, prije spomenuta multimedija i automatska klimatizacija s dvozonskim djelovanjem. Više definitivno nije potrebno, a manje ovisno o afinitetima. Nama se Luna čini baš po mjeri svojevrsnog gospodskog štiha kojeg njeguje.

Ispod poklopca testnog modela provjereni 1.4 D-4D dizelaš s 90 KS i 205 Nm dostupnih u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Usuglašen sa uzornim karakteristikama šest-stupanjskog ručnog mjenjača, automobil se vozi lako gradom i otvorenom cestom. Prateća mehanika pruža punu potporu, bilo da govorimo o voznoj dinamici, osjećaju za upravljačem ili pukom moći zaustavljanja. U svakom slučaju, Corolla je u dizelskoj inačici naklonjenija staloženijem stilu vožnje, a tada će i potrošnja pasti na krajnje oskudne razine. Prosjek od šest litara nije problem, posebno ako spadate u red onih koji ne vole tjerati motor u visoke turaže. Stoga je manje zanimljivo kako sprint do 100 km/h traje 12,5 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.

Obnovljeno podvozje automobila osigurava bolju udobnost u vožnji, a smanjena je i buka ovjesa. Također, revidirani servo smanjio je vibracije na upravljaču i donekle poboljšao osjećaj izravnosti pri upravljanju. Prema službenim podacima odziv upravljača poboljšan je 8%. Nije puno, al veseli. Napredak je taman toliko da se model zadrži u gornjem domu kompaktnih obiteljskih limuzina.

U ponudi Corolle su tri motora, dva benzinca, 1.33 Dual VVT-i s 99 KS i 1.6 Valvematic sa 132 KS, te prije spomenuti dizelski 1.4 D-4D sa 90 KS. Pridodamo li svemu tri razine opreme i opciju automatskog mjenjača dolazimo do ukupnog broja od deset dostupnih izvedbi u rasponu cijene od 121.200 do 176.210 kn. Testni se primjerak cijenom od 145.700 kn bez uključenih doplata pozicionirao kao sredina ponude i vrlo vjerojatno najzanimljivija izvedba.

Toyota Corolla u obnovljenom izdanju konačno i izgleda dobro, što s obzirom na dosadašnje kvalitete, prije svega kvalitetu i pouzdanost, čini ovaj model vrlo poželjnim. Ako tražite automobil skrojen po principu da  traje i daje, Corolla je u samom vrhu.

Toyota Corolla

Važnija serijska oprema (razina Luna):

6-brzinski ručni mjenjač

Zračni jastuci za vozača i suvozača s dvostupanjskim djelovanjem

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjesesprijeda i straga

Zračni jastuk za koljena vozača

LED dnevna svjetla

Isofix sustav dječje sjedalica u drugom redu

ABS/BA/EBD

VSC elektronski sustav nadzora stabilnosti
TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača
Sustav nadzora tlaka u gumama
Kamera za pomoć pri parkiranju

HAC pomoć pri usponu

DPF filtar tvrdih čestica

Tempomat i limitator brzine

Automatski klima uređaj (dvozonski)

Toyota Touch 2 6.1" zaslon u boji

Daljinsko centralno zaključavanje

EPS el. progresivni servo upravljač

Kolo upravljača presvučeno kožom

Titanium detalji na središnjoj konzoli i vratima
Središnji naslon za ruke naprijed (s pretincem)

Vozačevo sjedalo podesivo po visini

Kolo upravljača podesivo po visini i dubini

El. podizači prednjih stakala

El. pokretani i grijani retrovizori

Audio-sustav (CD/MP3, 6 x zv, USB)

Bluetooth povezivanje telefona

Prijenos glazbe A2DP

Putno računalo

Preklopiva stražnja klupa (60:40)

12V utičnica naprijed

Krom dekoracija eksterijera

Prednja svjetla za maglu

16" čelični naplaci, gume 205/55

Dodatna oprema [kn]                           

Biserna boja

5.623

16" Aluminijski naplatci (Orion)

3.749

Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

145.700

Cijena testiranog vozila

155.072

Cijena bazne izvedbe (1.33 Terra)

121.200

Cijene i opis modela su informativnog karaktera

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara