Toyota RAV4 2.0 D-4D 2WD Limited: Bez kompleksa
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
NAKON gotovo dva desetljeća i nepunih pet milijuna prodanih primjeraka pionir SUV klase vraća se u prvi plan. Četvrtu generaciju Toyote RAV4 testirali smo u zanimljivom izdanju s prednjim pogonom i dakako dizelskim motorom.
Veliki odmak u odnosu na treću generaciju RAV4 jasno pokazuje dizajnom, ali i gabaritima. Ono najuočljivije svakako je povećanje duljine, i to za izdašnih 20 cm, koje prati i 10 cm veći razmak između osovina. Kratki pogled na trenutno ponudu kompaktnih SUV-ova otkriva da se model svrstava uz bok najvećim pripadnicima klase.
Isto vrijedi i kada govorimo o dizajnu, bar sprijeda gdje Toyota promovira novi dizajnerski izraz. Dominira sportska agresivnost, s moderno odmjerenom optikom i robusnom izvedbom izbačenih bokova. RAV4 ne skriva terenske aspiracije, a ne stidi se ni nastojanja da zakorači u premium. Nešto lošiji dojam ostavlja tek stražnji kraj vozila s pomalo nespretno odmjerenim petim vratima i gotovo vertikalno postavljenim staklom. Stilski RAV4 neće razočarati svoje poklonike, a globalni aspekt mogao bi privući i neke nove kupce, taman da osigura modelu uspon na ljestvici prodaje.
Poveći vanjski gabariti i očekivano pametna "japanska" arhitektura osigurali su obilje prostora u kabini. Praktično, ovaj model doista može konkurirati i monovolumenskoj koncepciji s prostranom kabinom i jednako uvjerljivim prtljažnikom. U prilog istomu idu i uvijek dobrodošla funkcije regulacije kuta nagiba stražnjeg naslona, kao i prilagodljivi rolo u okviru kojeg dolazi i mreža za pohranu manjih predmeta. Jezikom brojeva ovdje govorimo o 547 litara osnovne zapremine prtljažnika, kao i rekordnih 970 mm razmaka između prednjeg i stražnjeg sjedala.
Prepoznatljiv Toyotin stilski izraz posebno je vidljiv na krojenju prednje armature s jasno definiranom postavom. Primjetna je i visoka kvaliteta izrade, dovoljna da se oprosti i mjestimična upotreba plastike slabije kvalitete. Ergonomija je očekivano povoljna, kao i ponuda standardne opreme koja uključuje sve što se danas traži, kako po pitanju sigurnosti, tako i kada govorimo o ugodi u vožnji.
Izbor prednjeg pogona nužno znači i slabiji od dva dostupna dizelska motora. Dvolitreni pripadnik D-4D obitelji razvija 124 KS i 310 Nm, a usuglašen je s odlično odmjerenim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem preciznih i ne predugih hodova. Ponašanje na asfaltu je u skladu s očekivanjima. Nećemo pogriješiti ako kažemo da se ovako motorizirani RAV4 vozi podjednako kao automobil ekvivalentnih mjera i snage uz iznimku nešto više pozicije za upravljačem. Naginjanje karoserije postoji, vjerojatno kao posljedice (još) mekšeg ovjesa, no držanje putanje vozila je predvidljivo i bez iznenađenja za ovaj tip vozila. Ipak, dojam je kako se upravo na zavojitoj cesti može uvidjeti da japanski soft-terenci zaostaju za rafiniranijim euro rivalima.
Kočnice su zato vrlo uvjerljive, a požaliti se ne može ni na izravnost upravljača. Premda se radi o najslabijoj opciji performanse su više no solidne, 10,5 sekundi za sprint do 100 km/h uz 180 km/h maksimalne brzine. Posebno veseli potrošnja goriva koja je i do 25% manja u odnosu na snažniju 4WD opciju. Tijekom testa deklarirani prosjek od 4,9 l/100 km digli smo na 7,3 l/100 km, što je s obzirom na veliki udio gradske vožnje i suptropske uvjete odličan rezultat.
Što se silaska sa asfalta tiče jasno je kako nedostatak jedne pogonske osovine ograničava prohodnost. No, 19 cm razmaka podnice od tla ulijeva sigurnost pri vožnji makadamom. Više rijetko kada i trebamo, zar ne?
>> Baza automobila: Toyota RAV4
Toyota RAV4 starta cijenom od 211.760 kn za izvedbu sa spomenutim dizelašem, prednjim pogonom i baznim Active paketom razine opreme. Za 4WD pogon potrebno je izdvojiti dodatnih 14.400 kn u slučaju kompromisa benzinskim motorom (2.0/151 KS), odnosno čak 36.400 kn ako je u igri snažniji dizelaš (2.2/150 KS). Ubacimo li u priču opciju automatskog mjenjača i ukupno pet razina opreme kupcu je na raspolaganju čak 21 kombinacija.
Upravo o cijeni ovisi karakter Toyote RAV4, pa jeftinije izvedbe slove za pouzdano vozilo naglašene praktičnosti i visokog stupnja komfora. Oni spremni da odriješe "kesu" uvidjet će kako RAV4 u svojoj top izvedbi nudi i puno više predstavljajući se kao dostojna konkurencija etabliranim premium rivalima.
Toyota RAV4 |
|
Važnija serijska oprema (razina Limited): |
|
IDDS susav nadzora dinamike vožnje |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
Zračni jastuk za koljena vozača |
|
|
|
|
|
|
|
VSC+ elektronski sustav nadzora stabilnosti | |
TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača | |
Stop&Start sustav upravljanja radom motora | |
Kamera za pomoć pri parkiranju | |
Elektrokromni središnji retrovizor |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat i limitator brzine |
|
Automatski klima uređaj (dvozonski) |
|
Toyota Touch 6.1" zaslon u boji |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
EPS el. servo upravljač |
|
Kolo upravljača presvučeno kožom |
|
Kožni detalji na središnjoj konzoli i vratima | |
Sportska sjedala | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
Audio-sustav (CD/MP3, 6 x zv, USB) |
|
Bluetooth povezivanje telefona |
|
Putno računalo |
|
Središnji naslon za ruke naprijed (s pretincem) |
|
Dvojno dno prtljažnika |
|
Regulacija nagiba naslona stražnjeg sjedala |
|
Preklopiva stražnja klupa (1/3:2/3) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
17" aluminijski naplaci, gume 225/65 |
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Metalik boja |
4.175 |
Toyota RAV4 2.0 D-4D Limited |
239.085 |
Cijena testiranog vozila |
243.260 |
Cijena bazne izvedbe (2.0 D-4D Active) |
211.761 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati