Vojna vježba

Foto: PR

PORSCHEOV novi Macan malo se provezao off-road s Audijem SQ5 i Range Roverom Evoque, a potom se vratio u stvarnost svakodnevnog života.

Od svih vozila koje vozači Porscheova Macana mogu očekivati u retrovizoru, pravi tenk svakako nije na vrhu popisa. Usto, strah je stvaran kad vas proganja tenk koji je dovezen samo za potrebe šaljivih fotografija, a ne da vas sravni sa zemljom. Prizor golemog metalnog stroja maslinaste boje kako juri terenom praćen cviljenjem i zveketom gusjenica budi u vama iskonski osjećaj ranjivosti i osjećaj nestvarnosti dok jurite seoskim krajolikom. A to je fizička reakcija na tu scenu kad je vidite na televiziji. Ne mogu ni pojmiti kako se netko osjeća doživi li nešto tome slično u stvarnim ratnim uvjetima.

Premda tenk i jest namijenjen za off-road vožnju, nema apsolutno nikakvih poveznica s ova naša tri automobila i njihovim šepurećim potpornjima. Ovi se SUV-ovi oglašavaju kao vozila za one lagodnog stila življenja, kao vozila sa stilom i dekadencijom za sve vremenske uvjete. Da ne duljim, točniji bi naziv bio “luksuzni crossoveri”.

Samo što će vam Porsche reći da je Macan stručnjak u kojem “nema mjesta za kompromise” jer je to “prvi sportski automobil među kompaktnim SUV-ovima”. Porscheove riječi, ne moje. Imajte na umu činjenicu da nas, budući da je Ferdinand Porsche u Drugom svjetskom ratu proizvodio tenkove, ne bi čudilo da izjave da Macan nije tako usredotočen na samo jednu stvar poput FV430. Porsche također navodi da je, premda je Macan svoj postanak započeo kao srodnik Audijeva Q5, tijekom dorade toliko promijenjen da je sada riječ o zasebnom modelu, istinskom Porscheu pravih Porscheovih sposobnosti. Istina, vjerojatno si mislite kako je tuniranje SUV-a za trkaću stazu kao učenje zlatne ribice trikovima. Pravo postignuće, ali posve besmisleno.

Unatoč svemu, čak i da naučite zlatnu ribicu trikovima, ona bi i dalje bila zlatna ribica. Ispostavilo se da sposobnosti Macana kao luksuznog crossovera nisu prošle neokrznuto ugradnjom vještina potrebnih za trkaću stazu pa je tako vožnja pretvrda u gradu i kruta na autocesti. Usto, cestovna je buka malo preglasna. Macan ima mjenjač s dvostrukom spojkom za brža prebacivanja, no ako ga lagodno vozite, mjenjač će vas nerijetko iziritirati, posebice pri automatskom prebacivanju u nižu brzinu. Kočnice su kalibrirane za zaustavljanje ovog masivnog SUV-a kad jurite većim brzinama, ali su zbog toga previše nervozne u gradskoj vožnji. Dovraga!

TopGear Hrvatska na kioscima od 04.08., i dalje po opuštenoj ljetnoj cijeni od 9,75 kuna na 150 stranica.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara