Audi RS 3 Sportback i Sedan novi su kraljevi kompaktne klase
AUDI je upravo predstavio novi RS 3 u Sportback i Sedan izvedbama kao svoje vrhunske uzdanice u segmentu kompaktnih vozila i limuzina. Nova generacija ima još agresivniji dizajn i dodatak u vidu RS Torque Splitter tehnologije za poboljšanu dinamiku vožnje, zadržavajući poznati Audi Sport petcilindarski 2.5 TFSI motor, piše Carscoops.
Počevši od eksterijera, RS-specifični dizajn razlikuje RS 3 od bilo kojeg drugog A3 modela, uključujući S3 orijentiran na performanse. Karoserija A3 četvrte generacije već je imala mišićavu i sportsku osnovu, ali dodatni dijelovi pretvaraju vozilo u punokrvnu jurilicu. Zamračeni prednji dio daje automobilu opasniji izgled u kombinaciji s većim usisnicima zraka i rešetkom s jednim okvirom s novom mrežicom u obliku saća. Ostale promjene uključuju kockastu LED grafiku na prednjim svjetlima, koja se može naći samo na RS-u 3, te širi prednji blatobran s ispušnim otvorima za zrak iza prednjih kotača.
394 konjske snage
Tamni 19-inčni naplaci posebno su dizajnirani za RS 3 i prvi put nose semi-slick gume Pirelli P Zero Trofeo R. Stražnji kraj vjerojatno ima najagresivniji završetak u ovoj branši zahvaljujući većim ukrasnim otvorima, prijetećim stražnjim svjetlima i difuzoru u kojem se nalaze ovalne ispušne cijevi RS-ova sportskog ispušnog sustava s promjenjivom kontrolom poklopca za bogatiji zvuk.
Iznutra je atmosfera primjerena performansama automobila. RS sportski kožni upravljač ravnog dna s Alcantarom ima opcijsku crvenu traku na položaju 12 sati, a tu su i namjenska tipka RS Mode i lijevane cinčane lopatice za mjenjač. Sportska sjedala RS s opcijskom Nappa kožom izgledaju sjajno i pružaju dodatnu potporu.
Grafika 12,3-inčnog Audi Virtual kokpita specifična je za RS, prikazujući G-sile, krug i vrijeme ubrzanja, kao i trepćuće indikatorske lampice pomaka na opcijskom head-up zaslonu. Osim toga, 10,1-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir ima i funkciju RS monitora koja prikazuje korisne informacije poput temperature rashladne tekućine, ulja u motoru i mjenjaču, kao i tlaka u gumama.
Ispod poklopca motora nalazi se petocilindrični 2.5 TFSI agregat s turbopunjačem koji proizvodi 394 konjske snage (294 kW) u Europi i do 401 (299 kW) konjske snage u SAD-u, uz 5600 do 7000 okretaja u minuti. U oba slučaja maksimalni okretni moment je 500 Nm pri 2250 do 5600 okretaja u minuti, što znači povećanje od 20 Nm u odnosu na prethodnu verziju. Motor je povezan s revidiranim sedmerostupanjskim S-tronic mjenjačem s dvostrukom spojkom koji šalje snagu na sva četiri kotača.
Iako novi Audi RS 3 Sportback i Sedan nisu snažniji od Mercedes-AMG-a A45 S i CLA 45, jer rekordni četverocilindraš iz Stuttgarta proizvodi 415 konjskih snaga (310 kW), ipak imaju najbrže performanse u segmentu. Audi tvrdi da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3.8 sekundi, što ga čini 0.3 sekunde bržim od prethodnog modela RS-a 3 i 0.1 sekundu bržim u odnosu na glavnog suparnika iz AMG-a. Najveća brzina elektronički je ograničena na 250 km/h, ali se po želji može nadograditi na 280 km/h ili čak na 290 km/h ako je opremljena paketom RS Dynamic.
Velika novost
Velika novost u ovoj generaciji je RS Torque Splitter koji zamjenjuje diferencijal stražnje osovine svojih prethodnika sofisticiranijim elektronički upravljanim paketom višestruke spojke na svakom stražnjem pogonskom vratilu s neovisnim upravljačkim jedinicama. Ova postavka omogućuje aktivno i potpuno promjenljivo vektoriranje okretnog momenta na oba stražnja kotača. Osim poboljšanja okretnosti, smanjenja podupravljanja i ubrzavanja modela RS 3 u zavojima, tu je i novi drift način "RS Torque Rear", koji svu snagu usmjerava na jedan od stražnjih kotača. Potonji način je iz sigurnosnih razloga rezerviran za trkalište.
Pored uobičajenih načina vožnje dostupnih kroz sustav Audi drive select (Comfort, Auto, Dynamic RS Individual i Efficiency), tu je i način rada "RS Performance" koji stvara najbolju moguću konfiguraciju za vožnju na stazama, maksimalno smanjujući podupravljanje i prekomjerno upravljanje.
Standardni neaktivni RS sportski ovjes (s dvostrukim nosačima sprijeda i stražnjom osovinom s četiri karike) ima nove amortizere, kruće ležajeve i sustav ventila za bržu reakciju. RS 3 sjedi 10 milimetara niže od modela S3 i 25 milimetara niže od A3. Većina kupaca vjerojatno će dobiti opcijski RS sportski ovjes s adaptivnom tehnologijom upravljanja, kontinuirano prilagođavajući karakteristike svakog amortizera prema uvjetima i odabranom načinu vožnje u tri postavke - udobnoj, uravnoteženoj i sportskoj. Tu je i novi modularni regulator dinamike vozila (mVDC) koji "sinkronizira razdjelnik momenta, prilagodljive prigušivače i selektivnu kontrolu zakretnog momenta za precizno upravljanje i upravljanje".
Osnovne specifikacije modela RS 3 nude ventilirane i izbušene čelične diskove dimenzija 375 mm sprijeda i 310 mm straga, sa šesteroklipnim čeljustima i poboljšanim hlađenjem. Te su jedinice lakše za 10 kg od prethodne generacije, no ako želite najbolje performanse kočenja, možete dobiti opcijske keramičke kočnice od 380 mm za prednju osovinu, što će uštedjeti dodatnih 10 kg težine. Da bi ljudi već izdaleka vidjeli da imate keramičke diskove, Audi nudi širok izbor boja za čeljusti kočnica, uključujući sivu, crvenu ili plavu (s čeličnim kočnicama dostupne su samo crne i crvene čeljusti).
Narudžbe za novi Audi RS 3 Sportback i RS 3 Sedan primat će se u Europi od sredine kolovoza, a prve isporuke očekuju se u jesen. Osnovna cijena u Njemačkoj kreće se od 60.000 eura za Sportback i od 62.000 eura za Sedan, piše Carscoops.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati