BMW X3: Novi sjaj kompaktnog snagatora
OD JESENI će BMW u svojim salonima kupcima nuditi obnovljeni model X3. Kompaktni SUV kod kojeg su samo mjere nešto skromnije, a sve ostalo nadilazi standarde klase najveće novosti kriju se ispod lima dok je u pogledu dizajna zadržan osnovni izraz.
BMW-ova motorna oluja ulazi u novu fazu. Novo izdanje bavarskog u osvajanju SAV (Sports Activity Vehicle) podsegmenta koristi najjače tržišno oružje. Naravno, radi se o dizelskoj ponudi ili preciznije jednom od najsnažnijih dizelskih motora u šest-cilindarskoj konkurenciji.
Iza oznake 3.0sd krije se 286 KS snažan turbo-dizelski motor opremljen common-rail sustavom ubrizgavanja i twin-scroll tehnologijom prednabijanja, inače premijerno predstavljen na modelu 535d. Koncepcija s dvije turbine anulira problem "turbo-rupe" i daje linearnu isporuku snage.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
580 Nm zakretnog momenta u rasponu od 1.750 do 2.250 o/min, te podatak da se motor vrti do 4.400 o/min jasna je najava sportskih performansi na razini najuvjerljivijih velikoserijskih trkača. 6,6 sekundi potrebnih za ubrzanje do 100 km/h i 240 km/h maksimalne brzine jednoznačan su pokazatelj mogućnosti BMW-ovog snagatora.
Još su četiri motora u ponudi. Od dizelaša tu su 3.0d (218 KS i 500 Nm) i bazni 2.0d sa 150 KS i 330 Nm u čije kvalitete smo se i sami mogli uvjeriti. I dok prvi od spomenutih performansama prati jednako snažnog benzinca, bazna izvedba 100 km/h postiže za 10,2 sekundi i jedina ne može preko 200 km/h.
Benzinska ponuda je temeljito obnovljena. Radi se o dva šest-cilindardska motora poznata iz ostatka game. Slabiji 2,5-litarski razvija 218 KS i 250 Nm, ubrzava vozilo do 100 km/h za 8,5 s, i tako sve do 220 km/h. Mjesto benzinske top-izvedbe rezervirano za 3.0 motor sa 272 KS i 315 Nm kada je 100 km/h postizivo za 7,5 sekundi, a maksimalna brzina 232 km/h.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Najsnažniji predstavnici iz svijeta oktana i cetana opremljeni su šest-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok je kod ostalih izvedbi serijska ugradnja ručni mjenjač s šest stupnjeva prijenosa.
U pogon se nije puno diralo. Tehnički usavršen prije dvije godine xDrive pogon je ostao u suštini isti. Jedina prava novost je serijska ugradnja DSC+ sustava nadzora dinamičke stabilnosti na svim izvedbama.
Dizajneri na prisilnom radu
Ne bi li se mogli pohvaliti novim licem modela BMW-ovi su čelnici dali svojim dizajnerima zadatak da osvježe dizajn, ali i pritom zadrže prepoznatljiv nastup najdražeg gosta u dvorištima rjetkih sretnika.
X3 i danas izgleda moderno što i ne čudi s obzirom na plemenito porjeklo. Modifikacije su na razini onih koje ženskim žargonom rečeno, daju kreme s morskim algama u borbi protiv celulita. U oba slučaja preparati se preporučaju ako je "baza" dobra. A u slučaju BMW-a i njegovog X3 ona je gotovo savršena.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kako ne bi previše odlutali u mislima vratit ćemo se temi i reći kako su dizajnerske preinake izvedene u opsegu dovoljnom da ih se ima razloga spomenuti. Osim novog izgleda odbojnika i prednje maske, sprijeda se može uočiti novi razmještaj maglenki, dok su straga ugrađena nova svjetla s trendi LED tehnologijom. Znak raspoznavanja za najsnažniju dizelsku izvedbu su 18-inčni alu naplatci i dvostruki završetkom ispušnog sustava.
Modifikacije interijera još su bezazlenije. Vozač će prvo uočiti novi trokraki upravljač, a potom i kvalitetnije materijale. X3 3.0 sd ima nožne komande od nehrđajućeg čelika. I to je to, bar zasada.
Cijene i potpune specifikacije novog X3 biti će poznate kroz nekoliko tjedana, najvjerojatnije krajem ljeta. Prema njemačkim izvorima početna cijena bi trebala biti oko 33.500 eura na zapadnoeuropskom tržištu.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati