Fiesta & Fusion: Dinamični duo plavog ovala

JEDNA od najpopularnijih svjetskih marki na hrvatskom tržištu tek sada, nakon godina egzistencije na margini, sigurno korača naprijed i vraća se tamo gdje je oduvijek trebala biti - na vrh. Golemi napori urodili su plodom: prodajno-servisna mreža je ojačana, gama obnovljena, a povjerenje kupaca se polako vraća. Hrvatska premijera obnovljene Fieste i Fusiona posljednje je i ujedno najjače Fordovo oružje na hrvatskom tržištu.

Fiesta - ime kojem se vjeruje

Trideset godina, pet generacija, pune police nagrada i više od jedanaest milijuna prodanih primjeraka samo su neke od značajki kojima se može pohvaliti Ford Fiesta, definitivno jedan od najznačajnijih proizvoda u povijesti gradskih automobila.

Jednostavna, jeftina i pouzdana - to je Fiesta u najkraćim crtama.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Od kasnih osamdesetih štošta se promijenilo, pa je i Fiesta odrasla. Posljednja generacija predstavljena je 2002. godine. Od tada je preko milijun kupaca imalo prilike upoznati sve kvalitete najsimpatičnijeg Forda. Odlične vozne osobine potkrepljene uvjerljivom mehanikom Ford je proširio izdašnom ponudom prostora, solidnom opremom i konkurentnom cijenom.

>> Ford Fiesta u brojkama.

Simpatičan izvana, kvalitetan iznutra

Očekivanja kupaca malih automobila neprestano rastu. Iako je konkurencija već izbacila nove adute, u Fordu smatraju da Fiesta lako može držati korak, a u mnogočemu čak nadmašiti očekivanja. Kako god, Fiesta u novu modelsku godinu ulazi bitno unaprijeđena, i to u onim segmentima gdje je dosad bila najslabija.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Fiesta nam se odsad smiješi odsrca. Prednji kraj s novim svjetlima i maskom čini mali Ford još simpatičnijim. Isto govori i stražnji kraj, gdje nova optika i odbojnici s integriranim maglenkama kao da govore da je automobil odrastao.

Puno značanija poboljšanja bilježi unutrašnjost. Neugledna crna plastika ustupila je mjesto mekanim i kvalitetnijim materijalima. Moderniji dizajn prednje armature s novom instrumentnom pločom i središnjim grebenom odaju dojam njemačke solidnosti, dok vedrije boje jasno daju do znanja kako se Fiesta obraća prvenstveno mlađoj populaciji.

Bogatija je i oprema. Fiesta, ali i Fusion kojeg prate sve prije rečene novosti, mogu se pohvaliti elektroničkim elementima koje B segment još nije vidio.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Glasovno upravljanje raznim funkcijama i više mogućnosti za personalizaciju vozila podešavanjem načina rada određenih sustava po vlastitoj želji odsada si mogu priuštiti i vozači tipičnog gradskog automobila. Fordovi mališani su prvi modeli u klasi s električno preklopivim vanjskim retrovizorima.

Nadalje, tu je još novi audio sustav (RDS, CD, 4 x 17W), te Beckerov satelitski navigacijski sustav (Becker Satellite Navigation System) izlazne snage 4x20W i s mogućnosti čitanja MP3 datoteka.

Elektronička automatska kontrola temperature (Electronic Automatic Temperature Control -EATC) preuzeta od Mondea je također nova funkcija koja omogućuje unos željene temperature i njezino održavanje putem senzora koji kontroliraju temperaturu u unutrašnjosti automobila i toplinu dobivenu od sunca.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Onima zahtjevnijima koji smatraju kako Fiesta neće zadovoljiti funkciju jedinog automobila u obitelji preostaje Fusion. Začetnik UAV (urban activity vehicle) segmenta nameće se prostranošću, ali i nešto izraženijom robusnošću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novost je Fusion+ s vanjštinom presvučenom plastikom otpornom na mehanička oštećenja, što će buduće vozačice (i vozači) Fordovog gradskog SUV-a znati itekako cijeniti. Uostalom, Rusi (časopis Autopilot) su Fusion proglasili naboljim ženskim autom.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Priču o Fordovom dvojcu u pogledu vizualnih novosti završavaju nove boje vanjštine. Viola Ljubičasta i Tango crvena su boje dostupne za oba modela, Apple zelena samo za Fiestu, a maslinasto zelena (Spanish Olive) samo za Fusion.

Novi motori veće snage 

Fiestu i Fusion usprkos epitetu ženskih automobila jednako vole i muškarci, posebno oni koji vole uživati u vožnji. Nisu za to zaslužni neki bijesni motori već prateća mehanika i vrlo čvrsta konstrukcija vozila. Kao i u slučaju Focusa, dinamika je i dalje vodeća u klasi i može služiti kao primjer drugima.

>> Ford Fiesta u Bazi automobila.

Ako ćemo o motorima, valja napomenuti da je došlo do značajnih promjena. Pretpotopni 1.3 benzinac odlazi u povijest i više se u nas ne nudi. Zamijenit će ga nešto noviji 1.25 16V razvijen u Yamahi, a otprije poznat iz Mazde 2 i stare Fieste.

Dalje u ponudi su još dvije opcije namijenjene široj populaciji, 1.4 s 80 KS i 1.6 snažan okruglih 100 KS, dok je vrh rezerviran za 2.0 16V (150 KS i 190 Nm) motor koji modelu u imenu dodaje prestižnu oznaku ST.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Fiesta ST dostiže 100 km/h u 8,4 sekunde, a njezina najveća brzina je 208 km/h. Konačno je osvježena i dizelska ponuda. Osim 1.4 TDCi motora s 68 KS na raspolaganju je i puno ozbiljniji 1.6 TDCI snažan 90 KS. 

Ponuda za Fusion podrazumijeva iste motore uz izostanak najslabijeg i najsnažnijeg benzinskog agregata, koji svojim mogućnostima nisu primjereni ovoj koncepciji. Dakle, osim dva dizelaša u ponudi je isto toliko benzinskih opcija (1.4/80 KS, 1.6/100 KS).

>> Ford Fusion u Bazi automobila.

Ponuda mjenjača uključuje Durashift mehanički (ručni) prijenos, Durashift automatski prijenos sa četiri brzine i Durashift EST napredni mehanički prijenos.

Konkurentne cijene

Fiesta se na hrvatskom tržištu nudi u šest razina opremljenosti (Ambiente, Comfort, Trend, Ghia, S, ST), odnosno kao i do sada uz dodatak dviju sportskih inačica. Iako je standardna oprema bogatija, cijene se nisu bitno mijenjale. Bazna Fiesta (1.25 Ambiente) stoji 63.090 kn, dok je inačica s parom vrata više dostupna po cijeni od 74.200 kn na više. Dizelska ponuda starta s 83.700 kn (1.4 TDCi Comfort).


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Što se pak tiče ponude za Fusion, ona obuhvaća četiri razine opreme (Ambiente, Comfort, Trend, Fusion +), a cijene se kreću od 85.870 kn, pa sve do 124.840 kn koliko stoji Fusion+ pokretan 1.6 TDCi motorom.

Dolazak nove Fieste i Fusiona bitno je osvježio ponudu u B segmentu. Fordovi su opet postali zanimljivi širem sloju kupaca, a Fiesta se profilirala kao jedan od najzrelijih automobila u klasi. I da, sportski automobili više nisu nedostižni. Cijena užitka u slučaju Fieste ST je 118.840 kn.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara