Honda Accord Hybrid - manje troši, više daje

Honda Accord Hybrid - manje troši, više daje

DOK u Europi dizelski motori uzimaju primat, u SAD-u je u tijeku dijametralno suprotan trend. Automobili s hibridnim benzinsko-električnim pogonom sve su popularniji, a Honda je lansirala svoj treći hibrid. Accord Hybrid dostupan je po cijeni od već 29.900 USD.

Hibridni Accord je lansiran na tržište SAD-a 10. prosinca. Bogato opremljena limuzina snažna više od 250 KS je u pogledu potrošnje goriva bez premca u svom segmentu. Automobil prema EPA standardima troši 6.6 litara na otvorenoj cesti, a 8.4 u gradskim uvjetima, što je na razini manjeg i slabijeg Civica.

Najnoviji Hondin hibrid opremljen je trećom generacijom IMA (Integrated Motor Assist) pogonskog sustava. Istovremeno, zahvaljući VCM (Variable Cylinder Management) sustavu deaktivacije cilindara u vožnji, Hondin V6 spada u red najštedljivijih motora u klasi. Accordov pogonski agregat razvija maksimalnu snagu od 255 KS, a karakterizira ga povoljnija radna krivulja u odnosu na benzinski Accord od 240 KS. Uspoređujući ga s konvencionalnom izvedbom, "zeleni“ Accord je do 38% štedljiviji što nisu baš
zanemarive vrijednosti.



Elektromotor maksimalne snage oko 14 kW ne radi konstantno, već se uključuje u određenim situacijama, kao što je pri ubrzanju. Također, sudjeluje u startanju motora i pri kočenju kada je u generatorskom režimu u svrhu punjenja akumulatora. U slučaju krstarenja kad se automobil kreće konstantnom brzinom, na scenu stupa VCM.

U gradskoj gužvi najviše do izražaja dolazi Auto Stop funkcija isključivanja benzinskog motora za vrijeme stajanja automobila.

Serijska oprema je za europska mjerila vrlo bogata. ABS, TCS (Traction Control System) i set zračnih jastuka uračunat je u cijenu. Unutrašnjost je presvučena kožom, a dobroj atmosferi pridonosi dvozonska automatska klimatizacija i snažan audio-sustav opremljen satelitskim radio-uređajem i CD-changerom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uočljiv je i poneki novi detalj na vanjštini kao što su novi 16“ alu-naplatci i stražnji spojler, čiji cilj je poboljšati aerodinamiku. Ne treba zaboraviti ni da se automobil serijski isporučuje s 5-stupanjskom automatikom, što dodatno utječe na komfor u vožnji.

Duga tradicija


Honda ima dugu tradiciju u primjeni nekonvencionalnih rješenja s ciljem smanjenja štetnog utjecaja na okoliš. Insight, predstavljen krajem 1999. godine, bio je ne samo prvi hibrid dostupan u SAD-u, već i najštedljiviji automobil ikad ponuđen na američkom tržištu.

Civic je najprodavaniji kompaktni model na američkom tlu, a od 2002. godine, kada je predstavljena hibridna izvedba, i najprodavaniji hibridni automobil.

Tijekom ove godine Honda je prodala 24.048 hibridnih automobila, što je porast od gotovo 13%.
Ponuda osnažena Accordom generirala je još optimističniji plan za 2005.g- prodaju više od 45.000 automobila s IMA pogonom. Kako stvari stoje, plan ima velike šanse da se ostvari.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara