Interes za BMW-om serije 1 iznad očekivanja
PRVI tjedan mjeseca rujna je definitivno u znaku BMW-a i njegove serije 1, koju je samo prvog dana Pre Drive Tour-a isprobalo tristotinjak sretnika.
Svatko tko je posjetio paviljon 15 na ZV-u mogao je svjedočiti vrhunskoj organizaciji. Usprkos kompliciranom postupku registracije gužve se nisu nigdje pojavile.
Povratne informacije od posjetitelja su redom pozitivne, a svi odreda poseban naglasak stavljaju na kvalitetu usluge i prijaznost osoblja.
Tijekom četrdesetak minuta vožnje novopečeni test vozači prolaze rutom koja zahvaća gradske ulice, auto-cestu (ZG-zaobilaznica) i dio magistralne ceste, pa je moguće dobro se upoznati s automobilom.
Nakon vožnje posjetitelji mogu srediti misli i međusobno razmijeniti iskustva u caffe-baru koji je sastavni dio tzv. chill out room-a. Tu su i prigodni sadržaji, kao što je pult za razvijanje prigodnih fotografija, konfigurator automobila i nekoliko igraćih konzola.
Nina Badrić – zaštitno lice BMW-a
Vrhunac manifestacije je VIP Party na kojem se predstavlja Nina Badrić, novo zaštitno lice BMW-a. Nina je donedavno koristila BMW 316 dilera Habulin, a nakon raskidanja ugovora dolazi pod okrilje glavnog zastupnika. Po svemu sudeći Ninu ćemo uskoro moći vidjeti za upravljačem serije 1.
Prvi dojmovi
Paralelno s hrvatskom premijerom dobili smo priliku isprobati dvije najatraktivnije motorne izvedbe. Naravno riječ je o benzinskoj 120i i dizelskoj 120d inačici.
Prvi automobil u klasi s uzdužno postavljenim motorom i stražnjim pogonom plijeni pažnju na prvi pogled. Dinamičan izgled "jedinice" potencira duga hauba, nizak krov i prevjesi preko kotača svedeni na najmanju mjeru. Tu su i prepoznatljivi "bubrezi" i proširenja na blatobranima, pa doista automobil ničime ne zaostaje za starijom i većom braćom.
Pravo iznenađenje slijedi kad se sjedne za upravljač. Kvaliteti izrade i ergonomiji se jednostavno nema što prigovoriti. Prednja sjedala s izraženim bočnim osloncem imaju mogućnost namještanja u svim smjerovima, a vozač može tipkom regulirati intenzitet lumbalne potpore i bočnog oslonca (zračne komore s regulacijom tlaka).
Sve ostalo je poznato iz ostalih modela bavarske marke. Dakle, središnja konzola je zakrenuta prema vozaču, a instrumentalna tabla je izvedena u kombinaciji analognih instrumenata i nekoliko info-displeja. Komfor je na razini kompaktne klase, ali se osjeća da je dio prostora pojela uzdužna koncepcija slaganja motora.
Motor se pali pritiskom na tipku. Bez obzira na motorizaciju, zvuk motora je u praznom hodu gotovo nečujan. Pritiskom na gas benzinac se javlja prepoznatljivom melodijom, dok dizelaš nervozno zabrunda.
Prave vrijednosti automobila vidljive su u vožnji kada se jedinica drži putanje kao pijan plota. Ovjes savršeno odrađuje posao, a tvrdoćom bitno ne narušava komfor, pa su prelasci preko neravnina potpuno bezbolni. Izravan upravljač opremljen servo-uređajem upotpunjuje pozitivan dojam. Kočnice nisu ništa lošije, što je logično s obzirom na potpunu elektronsku logistiku.
Benzinski motor je preuzet od veće trojke, a iz dvije litre razvija okruglih 150 KS. Sasvim dovoljno za postizanje pristojnih performansi i iskorištavanje svih mogućnosti podvozja. Pri nekih 3.500 o/min motor se počinje razbacati snagom, a automobil nesmiljeno ubrzava sve do maksimalnih 217 km/h.
Dizelaš sa 163 KS i čak 340 Nm okretnog momenta predstavlja vrh ponude i trenutno je najbrža izvedba u ponudi. 120d do stotke stiže za manje od osam sekundi, a kazaljka brzinomjera u konačnici pokazuje 220 km/h. Posebno veseli potrošnja, koja u mixu prema tvorničkim podacima iznosi 5.7 l/100 km, što je odličan rezultat.
BMW serije 1 definitivno zaslužuje pohvale u svim planovima osim jednog. Da, staro pravilo da ono što valja treba dobro platiti, vrijedi i za mini-BMW. Prema službenom cjeniku, cijene za hrvatsko tržište se kreću od 22.286 (116i/116 KS) do 18.630 eura koliko stoji spomenuti dizelaš. Puno, ali vrijedi.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati