Jeep Commander – Povratak otpisanih

JEEP je na auto-salonu u New Yorku predstavio potpuno novi model kojim napada segment full-size SUV vozila. Sedam sjedala, snažni benzinski motori, pogon na sve kotače i idealna kombinacija robusnosti i luksuza – sve to je novi Commander.

Najnoviji model u Jeepovoj gami ne donosi ništa novo i revolucionarno, već plijeni pažnju klasičnim vrijednostima prepoznatljivim za ovu marku kojoj možemo zahvaliti što SUV segment uopće postoji. Šezdeset godina duga tradicija vidljiva je u svakom detalju klasičnog dizajna. Commander ne bježi od prošlosti i vraća se linijama legendarnih modela kao što su Willys Station Wagon (1946 - 1962), Wagoneer (1963 - 1991) i posebno Cherokee (1984 - 2001).

Daleko od toga da se radi o reliktu na kotačima, Jeepov sedmerosjed samo posjeduje originalne stilske figure svojstvene bogatoj tradiciji jedne od najpopularnijih američkih marki. Uglasti izgled s ravnim plohama je ono što Amerikanci vole, a dodamo li svemu tome obilje kroma i debele zaštitne plastihe, uspjeh na prostorima „preko bare“ ne može izostati.

Komforan i siguran

U sigurnost ne treba sumnjati. Tu se prije svega misli na izraženu masivnost vozila, ali i dostatnu količinu sigurnosnih elemenata. Commander je prvi model u Chrysler koncernu koji posjeduje elektronski sustav nadzora u slučaju prevrtanja koji upravlja aktivacijom zračnih jastuka. Aktivne sustave kao što su ABS, TCS i ESP ne treba posebno ni spominjati, oni su danas gotovo stvar opće kulture.
 
Unutrašnjost posjeduje tri reda udobnih sjedala s gotovo jednakim komforom na svim pozicijama. Zanimljivo, jer je model tek pet centimetara dulji od Grand Cherokee-a i posjeduje identičan međuosovinski razmak.

Dodatni prostor dobiven je stepenastim krovom, koji prati sjedala postavljena na različitim nivoima. Ukoliko postoji potreba, stražnja dva reda sjedala moguće je preklopiti u podnicu čime se stvara ogromni prtljažni prostor. Tu su i stakleni prozori na krovu koji stvaraju dojam prostranosti i donose obilje svjetla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prednja armatura posebno je osmišljena za ovaj model, a karakteriziraju ju najkvalitetniji materijali. Pored kontrolne table s instrumentima grupiranim u četiri kružna elementa, jednostavnost je vidljiva i na središnjoj konzoli, gdje su sve kontrole izrađene po visokim standardima ergonomije. Možda to sve u konačnici ne izgleda previše efektno, ali bi zato u praksi trebalo biti čisto solidno.

Po šumama i gorama

U pogledu motorizacije Commander je superioran nad konkurencijom. Pored baznog 3.7 V6 benzinca, to je jedini SUV koji u ponudi ima dva V8 (4.7 i 5.7 Hemi) motora. Naravno 4x4 pogon je obvezan, a u ovom slučaju se radi o tri sustava (Quadra-Trac I i II, Quadra-Drive II) kakve posjeduje novi Grand Cherokee.

I na kraju valja spomenuti da Commander posjeduje ateste odgovarajućih ustanova (NATC), koji potvrđuju njegove terenske sposobnosti. Uostalom, ipak je to Jeep.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara