Kako je kineska autoindustrija porazila japansku

JAPANSKA autoindustrija je na kineskom terenu potučena do nogu.
Prvi koji su platili danak uzletu kineske autoindustrije su po svemu sudeći japanske marke. Prema najnovijim podacima, prodaja japanskih marki u Kini je u drastičnom padu, što je pak posljedica jačanja domaće autoindustrije.
>> Hoće li kineski auti preplaviti europsko tržište?
Kina masovno prelazi na struju, a udio električnih modela na tržištu novih automobila bilježi snažan rast. Ukupna prodaja svih japanskih marki na kineskom tržištu je u prvom kvartalu ove godine pala za čak 32% u odnosu na isto razdoblje lani, a time je njihov udio pao na 18%. Još 2020. godine Japanci su držali 24% tržišta.
Neke marke su posebno jako pogođene. Mitsubishi je zaustavio proizvodnju Outlandera u Kini na tri mjeseca, Nissan bilježi pad od 45.8%, a Honda 38.2%. Možda najveći gubitnik je Mazda čija je prodaja u Kini pala za čak 66.5%. Toyota i njena luksuzna marka Lexus se još drže s padom od "tek" 14.5%.
Iz Honde su već potvrdili kako su ih kineski proizvođači u pojedinim segmentima dostigli, pa i prestigli. Hondin šef Toshihiro Mibe je tako za Reuters izjavio kako su ih kineski rivali u određenim softverskim tehnologijama pobijedili pojašnjavajući da su kineski proizvođači napredovali iznad svih njihovih očekivanja.
Prevedeno, japanske marke jako sporo prihvaćaju elektrifikaciju, dok su se kineske marke odlično prilagodile transformaciji na nove tehnologije. Promjene su toliko brze da je zadnje tri godine najprodavaniji model Nissan Sylphy mjesto prepustio plug-in hibridu domaćeg proizvođača (BYD Song).
"Japan je dosad najveći gubitnik cjenovnog rata", dodao je osnivač i izvršni direktor Automobilityja Bill Russo. "Kako električna vozila postaju pristupačnija, postaju privlačnija osnovnim kupcima koji su se do sada opirali, kupcima stranih marki."
Tu velika previranja na automobilskom globusu ne staju. U narednom razdoblju mnogi predviđaju širenje kineske autoindustrije na zapad, posebno u Europu gdje se brojne domaće marke nisu snašle u elektrifikaciji. Jedan od scenarija tako govori da će nas preplaviti "jeftini kineski električni auti". I doista, posljednjih mjeseci stižu najave o dolasku brojnih kineskih modela u Europu.
Za razliku od nekih prijašnjih vremena europsko tržište bi ih sada moglo prihvatiti. Uostalom, to govore i rezultati prodaje već dospjelih kineskih modela poput MG-a, kako u Europi tako i u Hrvatskoj.
