Lamborghini se okreće turbo tehnologiji
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Index.hr/Lamborghini
NOVI SUV model Urus bit će prvi u ponudi Lamborghinija opremljen turbinskom tehnologijom.
Šef Lamborhinija, Stefan Winkelman, dosada je uspješno uspjevao balansirati između tržišnih aspekata Lamborghinija i tradicije, no stvari bi se uskoro mogle drastično promijeniti. Upravo se to može iščitati iz Winkelmanovih riječi koji je i sam potvrdio kako bi upravo SUV model mogao biti dobra prilika za ugradnju turbo motora.
Nije da Lamborghinijev šef pokazuje sklonosti tzv. downsizingu i posljedičnoj turbinskoj tehnologiji, pa nedaj Bože i hibridnim sustavima, već na ovakvu odluku prvenstveno utječe zakonska regulativa. Uostalom, to najbolje govore Aventador i Huracan, posljednji modeli iz tvrtke, koji su usprkos trendovima ostali vjerni konceptu atmosferskog motora izdašne kubikaže. Sustav deaktivacije cilindara i start-stop tehnologija bili su dovoljni da se pokažu natruhe eko razmišljanja.
Naime, otvaranjem novih pogona i zapošljavanjem 500 djelatnika Lamborghini bi trebao drastično podići proizvodnju, a time bi potpao pod strože emisijske standarde. U tom slučaju neće biti dovoljno pokazati samo želju, već će biti važno postići mjerljivo poboljšanje. Primjerice, proizvođači s godišnjom nakladom od 10.000 do 300.000 vozila moraju smanjiti do 2020. godine emisiju cjelokupne game za 45% u odnosu na 2007. godinu.
Naravno, i dalje je otvorena mogućnost da se ponovi priča iz povijesti kada je Lamborghini s terenskim model LM002 postigao apsolutni podbačaj. V12 monstrum proizveden je u svega 330 primjeraka. No, to su bila neka druga vremena kada nije bilo potpore velikih igrača. Što se same emisije CO2 tiče Lamborghini ju je uspio smanjiti na nešto pristojnije vrijednosti, pa tako Aventador izbacuje oko 370 g/km, a Huracan oko 290 g/km. Prethodnici, Murcielago i Gallardo ispuštali su i do pola kilograma ugljičnog dioksida na svaki prijeđeni kilometar.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podsjetimo, Ferrari je u ovu tranziciju krenuo prije gotovo deset godina. Do 2014. godine smanjio je emisiju svojih modela za gotovo 40% u odnosu na 2007.g. Prvi hibridni supersportaš LaFerrari usprkos ogromnoj snazi od gotovo 1.000 KS ima emisiju 330 g/km, dok Ferrari California T ima emisiju od 250 g/km.
Iako emisija ispušnih plinova i nema previše smisla kod proizvođača relativno niske naklade čiji modeli u praksi godišnje prelaze zanemarive kilometraže i vrijeme provode mirujući u klimatiziranim garažama, zakon je tu jasan i mora se poštovati. Sudeći po najavama lako bi se moglo desiti da Lamborghinijev orkestar uskoro promjeni svoj repertoar.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati