Mazda – nova revolucionarna metoda zavarivanja

MAZDA je nedavno predstavila novu metodu spajanja metala, koju karakterizira značajna ušteda energije i visoka kvaliteta spoja. Tehnologija će po prvi puta biti primjenjena na modelu sportskom četverosjedu RX-8.

Aluminij polako ali sigurno ulazi i automobilsku industriju i istiskuje čelik. Niska specifična masa, otpornost na koroziju i dobra mehanička svojstva su glavne prednosti aluminija u odnosu na konvencionalne materijale.

Kako sve ima za i protiv, tako i aluminij ima svojih mana. Prije svega to je njegova proizvodnja, koja zahtijeva iznimno velika ulaganja. Dobivanje čistoj aluminija troši nezamislivo velike količine struje, a tu je i problem spajanja.

Dok Audi koristi konvencionalne metode zavarivanja, Jaguar se okrenuo spajanju putem zakovica i ljepila. Mazda je pak ponudila potpuno novu tehnologiju zavarivanja čija najveća prednost je znatna ušteda energije. Za razliku od klasično elektro-otpornog zavarivanja, u Mazdi su razvili metodu koja se bazira na toplini trenja.

Nova tehnologija, uz znatno manju energiju, zahtjeva tek minimalna ulaganja u modernizaciju infrastrukture što je još jedna značajna prednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Umjesto da se kroz aluminij pušta "velika" struja, u ovoj metodi se dvije aluminijske ploče pritisnu jedna o drugu i zatim zakrenu, dolazi do trenja, što se manifestira velikom toplinskom energijom. Dolazi do taljenja osnovnog materijala (aluminij) što omogućava njihovo spajanje.

Kako ova metoda ne zahtijeva jaku struju i potporu inertnog plina ostvaruje se ušteda od čak 99 %.

Pri spajanju čelika ušteda je nešto manja i iznosi 80 %. Istodobno zadržana je identična kvaliteta spoja, dakle ušteda nije ostvarena nauštrb čvrstoće spoja.

Nova tehnologija otvara vrata naglom ulasku aluminija na ovo područje. Primjena aluminija donosi i ekološki napredak, jer smanjena masa vozila rezultira nižom potrošnjom goriva i boljim voznim osobinama.

Nadalje, nova tehnologija je jeftina, što će omogućiti da se aluminij primjeni u gradnji vozila nižih klasa.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara