Mercedes Benz predstavio prvi 7-stupanjski automatski mjenjač
AUTOMATSKI mjenjači polako ali sigurno uzimaju prevlast i na Starom kontinentu. Nakon što je BMW na seriji 7 predstavio 6-stupanjski automatski mjenjač Mercedes uzvraća udarac i najavljuje skori početak serijske ugradnje 7-stupanjske automatike.
Prije nekoliko dana Mercedes je javnosti predstavio novu 7-stupanjsku mjenjačku kutiju, inače prvu ovog tipa u svijetu. 7G-TRONIC mjenjač će od jeseni ove godine zamijeniti 5-stupanjski automatski mjenjač, koji se trenutno ugrađuje u modele E 500, S 430, S 500, CL 500 i SL 500.
Najveće prednosti novi mjenjač pokazuje u dva najvažnija područja, a to su potrošnja goriva i performanse. Tako će Mercedesi opremljeni ovim mjenjačem trošiti u prosjeku i do 0.6 l/100 km manje goriva i pritom osjetno prije stizati do 100 km/h.
Prva mjerenja su pokazala poboljšanje od maksimalno 0.3 sekunde u sprintu do 100 km/h, a što je još važnije, međuubrzanja od 60 do 120 km/h drastično su popravljena.
Optimalan raspored sedam prijenosnih omjera omogućio je povećanje razlike između najmanjeg i najvećeg omjera i istovremeno prebacivanje stupnjeva prijenosa pri nižem broju okretaja.
Nova elektronska upravljačka jedinica sada prebacivanje stupnjeva prijenosa vrši u kraćem vremenskom periodu, a također ima više "prostora" za prilagodbu ekonomičnijem modu rada.
Uz bržu izmjenu stupnjeva prijenosa, upravljačka jedinica je u specifičnim situacijama spremna preskočiti određeni stupanj. U praksi će to značiti, da prilikom kickdowna dolazi do direktnog prebacivanja iz 7. u 5. i potom 3. stupanj prijenosa.
Mercedes ima dugu tradiciju kad su u pitanju automatski mjenjači. Recimo samo da je od 1959. godine proizvedeno više od 11 milijuna mjenjača, te je 88 % prodanih E-klasa i 65 % C-klasa imalo automatski mjenjač.
Novi mjenjač će se proizvoditi u Mercedesovim pogonima u Stuttgartu u čiju modernizaciju je uloženo čak 400 milijuna eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati