Model 3 odlučuje o sudbini Tesle: Prodaja raste, ali problemi se gomilaju
TESLA Model 3 je ušao u anale zaprimivši više od 450.000 rezervacija i prije same premijere. Početno oduševljenje je izgleda splasnulo.
23 % otkaza narudžbi
Lista narudžbi za Model 3 otvorena je 31. ožujka 2016. godine. Ljudi su stajali u redu kao da se dijeli besplatno, i to znajući da će mjesecima čekati na isporuku. Njih preko 400.000 do kraja travnja iste godine, i svi su uplatili 1000 USD depozita.
Do prvih isporuka mjesecima kasnije od rezervacije je odustalo oko 12 % naručitelja, odnosno njih 63.000. Ali svejedno je auto tada s novopridošlim interesentima čekalo još 455.000 kupaca. Nevjerojatno.
Ove godine stvari su se malo promijenile. Second Measure je tako objavio kako trenutno više ljudi odustaje nego što ih novih dolazi. Redovi su nestali, a udio odustalih od kupovine narastao je na čak 23 %. U Tesli kažu kako brojevi nisu točni, ali nisu htjeli reći koji su istiniti.
Pretpostavlja se da je povod za toliko velik broj odustajanja opetovano odgađanje lansiranja bazne izvedbe, a koja bi stajala oko 35.000 USD. Upitna postaje i subvencija od 7500 USD, a i dostupni rivali su sve brojniji.
Proizvodnja Tesle Modela 3 je trenutno na razini od 260.000 primjeraka godišnje.
Koliko košta proizvodnja automobila?
Na to pitanje odgovorio je njemački WirtschaftsWoche. Prema njihovom izračunu Model 3 u proizvodnji ne stoji više od 28.000 USD, gdje 18.000 USD ide na materijal, a preostalih 10.000 na troškove izrade. Elon Musk je na Twitteru potvrdio kako se nada da će cijenu proizvodnje doista oboriti na tu razinu, ali i kako je sada osjetno skuplja.
Ima razloga za optimizam
Najnovije informacije govore kako je Model 3 ponovio uspjeh većeg Modela S i postao najprodavanija premium limuzina srednje veličine. Informaciju je izrekao sam Elon Musk, i to na sastanku dioničara. S druge strane, ako je i doista točna, ova informacija prvo traži objašnjenje. Tajna je u onom premium, pa je tako Model 3 najprodavaniji u premium konkurenciji koju čine neamerički modeli, i to BMW serije 3, Mercedes C klase i Lexus IS.
Kako god, plan je jasan. Tesla ima cilj do kraja mjeseca podići tjednu nakladu s trenutnih 3500 na 5000 primjeraka. Nadalje, tek će krajem godine stići izvedba s manjom baterijom, a bazni model još kasnije, tek početkom 2019. godine. Sada kreće proizvodnja Performance i AWD izvedbi, skupih i brzih Modela 3 za koje je Musk utvrdio da će biti bolje i od BMW-a M3.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati