Na ovim autima proizvođači najviše zarade

Na ovim autima proizvođači najviše zarade
Foto: Porcshe, Ferrari

AKO ste mislili da najveću zaradu donosi nimalo jeftina Teslina limuzina ili hipersportaš kalibra Bugattija, prevarili ste se. Radi se o najprepoznatljivijem sportskom automobilu u povijesti.

I ne, to nije Mustang, koji nosi titulu najprodavanijeg sportaša među automobilima. Najveći profit svojem gazdi donosi Porsche, i to legendarni 911. I tu mislimo na zadnju generaciju kodnog imena 992, koja donosi najveću zaradu u konkurenciji svih debitanata unazad godinu dana.

Zanimljivo je da 911 nije najprodavaniji Porscheov model, ali je najisplativiji. Čini tek 11% Porscheove prodaje, ali i nevjerojatnih 30% zarade, javlja Bloomberg. Iza 911-ice su ostali svi popularni SUV-ovi, ali i jedan Ferrari F8 Tributo. Potonji se prodaje uz maržu od nevjerojatnih 50%, ali ipak Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 milijuna eura. Idući na ljestvici je DBX, SUV model iz Aston Martina koji će tek u prosincu stići na cestu. On će u idućoj godini udvostručiti prodaju Astona i s 4.500 prodanih primjeraka donijeti 21% zarade.

A kad smo kod SUV-ova, najbolje kotira Mercedes GLE koji s GLS-om čini samo 9% prodaje marke, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% udjela u prodaji i 16% u zaradi.

A objašnjenja ovakvih ogromnih zarada leži i u divergenciji ponude. "911 je profitabilan sam po sebi, a kad dodate varijacije, zarada je ogromna“, objašnjava Bloombergov analitičar Michael Dean. On pritom skreće pozornost na dodatke poput keramičkih kočnica i turbina, koje drastično podižu cijenu, a imaju malo utjecaja na troškove proizvodnje. "Ako pretpostavimo da će prodati 10.000 primjeraka 911 turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu donijeti pola milijarde USD profita“, kaže Dean. A pritom naglašava kako 911 bilježi rast prodaje unatoč padu njemačkog tržišta te ima veću nakladu od cjelokupne konkurencije zajedno.

A Taycan?

Kad se sve stavi na papir, stvari su poprilično jasne. Porsche planira proizvesti 30.000 primjeraka Taycana, a u razvoj modela i njegove proizvodnje uložio je 6,6 milijardi USD. Da, to je Porscheov model koji će profit početi donositi tek 2023. godine.  

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara