Najjeftiniji električni Nissan stoji ispod 100.000 kuna, ali postoji kvaka

TKO zna, možda jednog dana nešto slično stigne i na naše ulice.
Tzv. Kei automobili su iznimno popularni u Japanu, a jedno vrijeme se stekao dojam kako će sličnu ideju prigrliti i Europa. Suzuki je doveo WagonR, a nije trebalo dugo čekati i na njegovog klona s potpisom Opela (Agila). Iako se pojavilo još nekoliko modela, ovaj itekako praktičan koncept je na koncu zamro.
Ne i u Japanu, gdje se sada sve češće svjedoči i električnim varijantama. Jednu takvu predstavio je upravo Nissan.
Zove se Sakura, a dolazi nepune tri godine nakon predstavljanja koncepta. Estetski osmišljen kao minijatura s licem Ariye, ovaj model ima samo jedan cilj, a to je ponuditi uslugu prijevoza po što nižoj cijeni.
I nudi. Sakura prevozi četiri osobe, a ima i 107 litara prtljažnika, a na struju vozi do 130 km/h zahvaljujući elektromotoru od 64 KS i 195 Nm. Govorimo o automobilčiću kraj kojeg i Fiat 500 izgleda veliko: Sakura je dugačak 3395 mm, širok 1475 mm i visok 1655 mm. Odlična vijest je i da ukupna masa vozila iznosi tek 1070 kg.
Najmanji električni Nissan ima bateriju od 20 kWh, a doseg mu je 180 km. Puni se od 8 sati na kućnom pa za svega 40 minuta na brzom punjaču.
I sad ono najbolje. Nissan Sakura EV kreće u Japanu cijenom od 2.333.100 JPY, što je oko 130.000 kuna. Uračunamo li državne subvencije, cijena pada na manje od 100.000 kuna, što je itekako zanimljivo.
