Najjeftiniji je sedmerosjed, a sada je dobio odličan motor. Testirali smo ga

Najjeftiniji je sedmerosjed, a sada je dobio odličan motor. Testirali smo ga
Foto: M.N.

DACIA Lodgy je jedan od najpovoljnijih obiteljskih modela na tržištu i jedini koji po ovakvoj cijeni možete opremiti sa sedam sjedala. Sada je dobio još neke kvalitete. 

Vjerovali ili ne, Lodgy se europskim asfaltom kotrlja od 2012. godine, ali je sve vrijeme ostavši u sjeni Dustera i Sandera bio relativno rijetka pojava na cesti. Nepravedno, jer onime što nudi i to po kojoj cijeni zaslužuje da ga se spomene. 

Kao što to obično biva, na test smo dobili najprestižniju verziju, a to znači više i od Stepway izvedbe. Da, i to postoji, a zove se Techroad. Donosi puno, poput dvobojnih 16- inčnih naplataka, mat crnih detalja vanjštine i unikatnih detalja u kabini. Ali to ovdje ne znači da cijena ide u nebo. Naprotiv.

Zašto volimo MPV koncept

Da se ne lažemo, ova Dacia nudi apsolutno sve što treba jedna obitelj prosječnih potreba, a to osigurava zahvaljujući MPV konceptu. Kombinacija monovolumena i karavana je uporabno nenadmašna, pa se i nedostatak dizajnerske atraktivnosti može oprostiti. 

Realno, Lodgy uopće ne izgleda loše. Srebrni detalji vanjštine začinit će vanjski izgled, kao i dekoracija pragova te velike staklene površine svojstvene ovom konceptu vozila. Dopadljivo je nekima što ovdje nema kliznih vrata, pa je vješto skriven gen dostavnjaka. 

Lodgy nije mali, to je auto duljine 4522 mm, širine 1767 mm, visine 1714 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2810 mm.

Jednostavan, ali opremljen

Iznutra jednostavnost kakvu obično nalazimo u putničkim izvedbama dostavnih vozila. Tvrda plastika, veliki pretinci uključujući vrlo korisni s poklopcem na vrhu kokpita, te jednostavno osmišljene kontrole. I ploča s instrumentima je krajnje jednostavno, ali to ne znači da je oprema oskudna. Ova Dacia ima infotainment, a to znači i povezivanje telefona, ali navigaciju i putno računalo. Funkcija je u potpunosti zadovoljena. Ako trebate točne mjere znajte da je u pitanju 7 inča, ekran u boji osjetljiv na dodir, ali i grafika na razini ZX Spectruma.  

Sjedala su mekana i udobna, naprijed s "čudnim" (zastarjelim) sustavom podizanja. I sad slijedi ono odlično: još dva reda sjedala. Ona u trećem redu su individualno podesiva i preklopiva. Naravno, ovdje valja paziti da sa svim sjedala u funkciji nema puno mjesta za stvari, tek 207 litara. Druga krajnost je preklapanje svih sjedala kada govorimo o 2,6 "kubika". 

Također, smještaj tri reda ograničava duljinu vodilica za uzdužno podešavanje sjedala. Vozač će se morati pomiriti s kompromisima, posebno jer je i volan ograničeno podesiv, samo malo po visini. Ali ti problemi kreću tek ako govorimo o više od 185 cm visine.

Odličan motor

Poslasticu ostavljamo za kraj. To je motor. Renaultov 1.3 TCE sa 131 KS i 220 Nm je već stekao renome, a mi smo ga isprobali u nekoliko modela, pa i izvan Renaultove ponude.

Usuglašen s ručnim šest-stupanjskim mjenjačem pruža Lodgyju izuzetnu agilnost. Snažno ubrzava, može držati visoki brzinski prosjek, a suveren je i na autocesti. Pritom nije potrošnja stravična i kreće se od 7 litara na otvorenom do gotovo 9 l/100 km u gradu. Ponovimo, 9,3 sekundi mu treba do 100 km/h, a pojuri do čak 193 km/h.

Lodgy ipak nije trkač, već je prostran i udoban obiteljski i radni auto. Mekano podešeno podvozje i revni ESP na to jasno upućuju, baš kao nedostatak oslonca na sjedalima. 

A koliko košta?

I konačno cijena. Dacia Lodgy 1.3 TCE Techroad stoji 129.900 kn, a s doplatama (PDC + kamera, metalik boja, rez. kotač, stražnji el. podizači) konačna cijena stiže na 134.570 kuna. 


 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara