Najsimpatičniji je gradski auto desetljećima: Testirali smo obnovljeni Twingo

Najsimpatičniji je gradski auto desetljećima: Testirali smo obnovljeni Twingo
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

JOŠ od početka 1990-ih Twingo uveseljava milijune zadovoljnih korisnika odličnim manevarskim svojstvima, praktičnošću i velikom dozom simpatičnosti. Testirali smo obnovljeni Twingo u posebno razigranoj izvedbi s temperamentnim turbakom i odlično pogođenom opremom.

I dok nas je početkom 1990-ih Twingo prve generacije uveseljavao nenadmašnom praktičnošću kao najmanji MPV na tržištu, druga generacija je 2007. godine svoje mjesto pod gradskim suncem tražila solidnošću izrade, a nakon redizajna 2011. godine i povratkom simpatičnijeg izgleda. I konačno, stigla je treća generacija, toliko dobro složena da ju je preuzeo i Daimler.

I doista, svo ovo vrijeme mislili smo da je Twingo zadnjom generacijom nazadovao. Istina, lice je i dalje simpatično, ali izraženo feminiziran dizajn malo je ipak odgurnuo mušku klijentelu prema rivalima. Koncept motor i pogon straga s mizernim prtljažnikom i "ničim pametnim" sprijeda nije pomogao, kao ni izostanak moćnog motora.

Međutim, nakon ovog testa Twingo doživljavamo kudikamo ozbiljnije. Stotine odrađenih kilometara rasplinule su sve one oblake koji su govorili da to nije ozbiljan auto. Ako se pitate zašto, dovoljno je reći da ovaj automobilčić može poslužiti i na duljim rutama, pa i s više od dvije osobe. Kako? O tome nešto kasnije.

Simpatičan i povoljan

Renault Twingo je izuzetno kompaktan mjerama (3595 x 1674 x 1557 mm), ali nije neugledan poput tipičnih kei automobila. Naprotiv, izgleda simpatično, a nakon redizajna će svakim otključavanjem i namignuti žutim LED pokazivačima smjera integriranim u glavna svjetla. I ovo što vidite je načelno bez nadoplate uz izuzetak posebne nemetalik boje po cijeni od nevelikih 1.690 kn.

Nema sumnje, kad ga dobro pogledate, Twingo izgleda odlično iz svakog kuta: straga stakleni poklopac sa spojlerom odaje povoljan dojam, jajasta bočna silueta izdvaja ga iz gomile, a biserna prednja svjetla i rešetkasta maska postavljaju Twingo na popis mlađoj tehno klijenteli. Alu naplatci su dodatni plus, kao i skrivene ručice stražnjih bočnih vrata.

A upravo taj dodatak stražnjih bočnih vrata Twingu daje dodatnu uporabnu vrijednost – lakše korištenje stražnje klupe. I ovdje odmah jedno upozorenje, auto je registriran za prijevoz do četiri osobe.

Testna izvedba sa šarenim sjedalima i "žutim mango" detaljima s elementima kože izgleda odlično, a pritom ćete je platiti nešto manje od 1.200 kn. Jednostavno odlično, baš kao i dizajn kokpita, obloga vrata, pa koncept pretinaca sa zatvorenim ispred suvozača. Easy link infotainment nudi opcije prilagođavanja potrebama vozača, brz je i preveden na hrvatski, a ekran vrlo čitak. Ima i prikaz opcijske kamere za vožnju unazad, a navodno nekome na ovakvom autu i treba.

A ono što ćemo u kabini pohvaliti logično nije prostranost. Takva čuda nisu moguća, ali zato zahvaljujući dubokom prodoru u prednjicu vozila mjesta ipak ima iznad očekivanja. Ono što svakako veseli su vrlo udobna sjedala, pa i blago povišena pozicija sjedenja s dovoljno ispruženim nogama i izbačenim kolom upravljača. Za one s bigfoot potpisom jedno upozorenje, prije kupovine isprobajte nožne komande – razmak je minimalan, a uz pedalu spojke nema puno prostora. Ako ste pak krakati, računajte i na prema nazad suviše pomaknute prekidače podizača prozora. Sve ostalo je za čistu peticu.

Recimo i kako će "nepostojeći" prtljažnik straga progutati 188 litara tereta, što je primjerice ekvivalent dvije putne torbe, ruksaka i torbe za prijenosno računalo. U konačnici dovoljno i za potrebe tročlane obitelji na kraćim putovanjima. Za više, tu je mogućnost da se ponešto odloži i na stražnje sjedalo.

Temperamentan i okretan

Ispod poklopca, pardon podnice prtljažnika, krije se motor. U ovom slučaju to je 0.9 TCE s 93 KS i 135 Nm, koji pruža gotovo pa sportske performanse. Okretomjera nema, ali dojam je da je dobro pogođen s pet-stupanjskim mjenjačem, voli rastezanje kao kod konkurencije, a omogućit će Twingu da drži visoki ritam.

Papir kaže 13,1 sekundi do 100 km/h i 165 km/h maksimalca, a praksa kako ćete u gradu biti vrlo agilni, a na otvorenoj cesti bez problema održavati na tempomatu brzine i do 150 km/h. U potonjem slučaju jedino će vas zasmetati nešto izraženija buka te dakako potreba da čvršće držite volan.

Straha od proklizavanja nema, najmanji Renault odlično drži putanju, a ESP se lagano uključuje samo kad je to nasušno potrebno. I da, kočnice su vrhunske. Stoga, kao i kod svih ovakvih vozila, svakako pripazite na bočne udare vjetra, znaju biti neugodni.

No pravo okruženje ovog auta je grad. Koncept "sve straga" omogućava zakret prednjih kotača od 45 stupnjeva i daje mu nenadmašan krug okretanja od 8,6 metara, poput primjerice Toyote IQ. Dodatno, cjelokupna mehanika je odlično posložena, a kvaliteta izrade slovenskih susjeda odlična, pa nema nikakvih popuštanja koji bi mogli uroditi kulisom ZOO vrta.

Međutim, u pogledu mehanike Twingo ipak u jednom dijelu ne ispunjava očekivanja. Tu ne mislimo na toplinu motora koja se zbog dobro izolirane podloge ne probija u kabinu, već na nešto bitnije. To je potrošnja goriva, koja se tijekom testa pozicionirala na oko 7 litara što je ipak malo previše za jedan moderan automobilčić. Stoga, na daljim rutama pripazite, jer kapacitet spremnika nudi skromniji doseg.

Cijena s pet znamenki

Renault Twingo je već neko vrijeme najjeftiniji automobil na hrvatskom tržištu s cijenom ispod 70.000 kn. Testni primjerak, sa srednjim motorom i full opremom te ponekom doplatom, zahvaljujući popustu, ne prelazi šestero znamenkastu granicu, ali stoji 94.510 kn.

Nakon više od tisuću prijeđenih kilometara možemo samo rezimirati kako nam se ovaj auto svakim danom sve više sviđao, a na kraju smo ga teške ruke vratili. Okretan u gradu, sposoban na otvorenoj cesti, i u konačnici vrlo ugodan za putnike sprijeda i djecu straga – Twingo je sve o čemu su sanjali naši roditelji dok su Fićom vozili na more, ali i sve ono što vam uistinu treba. I to za nešto više od 10.000 eura koliko stoji verzija s klimom.  

Dodatna oprema

● presvlake sjedala u kombinaciji kože i tkanine (390 kuna),
● sustav za pomoć pri parkiranju straga + stražnja kamera (1.990 kn),
● paket Look unutrašnjost s Mango žutim detaljima (790 kuna),
● posebna nemetalik Mango žuta boja (1.690 kuna).

>> Cjenik i specifikacija opreme: Novi Renault Twingo

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara